6. bierze

Chwyć byka za rogi!
3 opinie
  • 2 - 10 osób
  • od 8 lat
  • ok. 45 minut
  • wydanie polskie
Wybierz, odkryj, zagraj! 6. bierze to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy po 10 kart, które następnie zagrywamy w 1 z 4 rzędów. Pamiętaj jednak, że nazwa gry nie jest przypadkowa: ten, kto dołoży 6. kartę do rzędu, musi go zebrać, a każdy byk na zebranej karcie oznacza niechciane punkty karne! Na czym to polega? W każdej rundzie wszyscy wybierają po 1 karcie z ręki i kładą ją zakrytą przed sobą na stole. Karty są odkrywane, gdy wszyscy dokonają wyboru. Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości, dodaje ją na koniec 1 z 4 rzędów. Następną dodaje gracz, który zagrał kartę o drugiej najniższej wartości, i tak dalej aż wszystkie zagrane karty zostaną dodane do rzędów. Przy dokładaniu obowiązują 2 zasady:  Wartości kart w każdym z rzędów muszą zawsze rosnąć od lewej do prawej. Karta musi być zawsze dodana do rzędu, który kończy się kartą o najbliższej niższej wartości. Wszystko idzie gładko, dopóki możemy dołożyć kartę do 1 z 4 rzędów. Problemy zaczynają się, gdy rząd jest pełny albo zagramy kartę, która nigdzie nie pasuje. W obu tych przypadkach musimy wziąć karty ze stołu i dodać je do swojego stosu byków.  Gra kończy się, gdy któryś z uczestników zgromadzi na swoich kartach 66 byków. Zwycięża ten, kto ma ich najmniej! Dlaczego pokochasz tę grę? Przed pierwszą rozgrywką musimy poznać dosłownie kilka zasad, dzięki czemu bardzo łatwo jest zaprosić do wspólnej zabawy nowe osoby – nawet takie, które nie miały do tej pory zbyt wiele wspólnego z grami. Poręczne opakowanie pozwala zabrać grę gdzie tylko nam się zamarzy. 6. bierze zmieści się w każdym plecaku, walizce czy torebce, a do rozgrywki potrzeba tylko niewielkiej, względnie płaskiej powierzchni. Dynamiczny sposób gry i niepewność związana z tym, jakie karty wybiorą przeciwnicy, zapewnia mnóstwo śmiechu i doskonałej zabawy.
Autor:
Wolfgang Kramer
Ilustracje:
Franz Vohwinkel
Wydawca:
Rebel
49,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Wybierz, odkryj, zagraj! 6. bierze to niezwykle prosta, a jednocześnie maksymalnie wciągająca gra karciana, w której staramy się pozbyć z ręki wszystkich byczych głów. Na samym początku otrzymujemy po 10 kart, które następnie zagrywamy w 1 z 4 rzędów. Pamiętaj jednak, że nazwa gry nie jest przypadkowa: ten, kto dołoży 6. kartę do rzędu, musi go zebrać, a każdy byk na zebranej karcie oznacza niechciane punkty karne!

Na czym to polega?

W każdej rundzie wszyscy wybierają po 1 karcie z ręki i kładą ją zakrytą przed sobą na stole. Karty są odkrywane, gdy wszyscy dokonają wyboru.

Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości, dodaje ją na koniec 1 z 4 rzędów. Następną dodaje gracz, który zagrał kartę o drugiej najniższej wartości, i tak dalej aż wszystkie zagrane karty zostaną dodane do rzędów. Przy dokładaniu obowiązują 2 zasady: 

  1. Wartości kart w każdym z rzędów muszą zawsze rosnąć od lewej do prawej.
  2. Karta musi być zawsze dodana do rzędu, który kończy się kartą o najbliższej niższej wartości.

Wszystko idzie gładko, dopóki możemy dołożyć kartę do 1 z 4 rzędów. Problemy zaczynają się, gdy rząd jest pełny albo zagramy kartę, która nigdzie nie pasuje. W obu tych przypadkach musimy wziąć karty ze stołu i dodać je do swojego stosu byków. 

Gra kończy się, gdy któryś z uczestników zgromadzi na swoich kartach 66 byków. Zwycięża ten, kto ma ich najmniej!

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Przed pierwszą rozgrywką musimy poznać dosłownie kilka zasad, dzięki czemu bardzo łatwo jest zaprosić do wspólnej zabawy nowe osoby – nawet takie, które nie miały do tej pory zbyt wiele wspólnego z grami.
  • Poręczne opakowanie pozwala zabrać grę gdzie tylko nam się zamarzy. 6. bierze zmieści się w każdym plecaku, walizce czy torebce, a do rozgrywki potrzeba tylko niewielkiej, względnie płaskiej powierzchni.
  • Dynamiczny sposób gry i niepewność związana z tym, jakie karty wybiorą przeciwnicy, zapewnia mnóstwo śmiechu i doskonałej zabawy.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 104 karty
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
200 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
LFCACD142
Kod EAN / UPC:
5902650618459
Kraj pochodzenia:
Niemcy
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.33
na podstawie 3 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń 6. bierze



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Linko (edycja polska)

Linko (edycja polska)

Skok po marchewkę

Skok po marchewkę

Sabotażysta

Sabotażysta

Fasolki

Fasolki

Nie, dziękuję

Nie, dziękuję