Biuro Śledcze: Śledztwa w Arkham i inne tajemnice

Mroczne śledztwa, paranormalne tajemnice i grupa dzielnych śledczych!
9 opinii
  • 1 - 8 osób
  • od 18 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Wciel się w jednego z agentów Biura Śledczego i razem ze swoją grupą ruszaj do Ameryki z lat dwudziestych XX wieku. W Innsmouth, niewielkim miasteczku portowym w stanie Massachusetts, doszło do zdarzenia, które każe sądzić, że zagrożenia, które dwa wieki temu miały zostać wyplenione przez procesy w Salem, wciąż wiszą nad ludzkością. Wy macie zbadać wszystkie sprawy, które w jakiś sposób łączą się z Innsmouth, by rozpoznać, a następnie wyeliminowanie potencjalne zagrożenia. Biuro Śledcze: Śledztwa w Arkham i inne tajemnice to samodzielna gra kooperacyjna oparta na popularnej serii Sherlock Holmes: Detektyw doradczy, wzbogacona o zupełnie nowe mechanizmy. Podczas zabawy uczestnicy wcielają się w agentów badających poszlaki w Bostonie, Arkham i innych zakątkach mrocznego świata, by rozwiązać 5 podchwytliwych, paranormalnych spraw inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta. Na czym to polega? Wcielacie się w agentów przeszkolonych pod kątem nowoczesnych metod śledczych. Dzięki temu cieszycie się w pracy sporą swobodą. W pudełku znajdziecie 5 podchwytliwych spraw, które musicie rozwiązać. Do każdego śledztwa będziecie podchodzić wyposażeni w szereg komponentów takich jak mapy, gazety czy książki adresowe które zostaną opisane na początku każdego z nich. Uzbrojeni tylko w te przedmioty i własną wyobraźnię będziecie przemierzać ulice Arkham albo Bostonu (a czasem bardziej egzotycznych miejsc) poszukując wskazówek, które pozwolą Wam położyć kres niewyobrażalnym niebezpieczeństwom. Sama rozgrywka składa się z 2 części: śledztwa i interwencji. W ramach śledztwa gracze próbują zidentyfikować zagrożenia albo rozwiązać jakiś problem, przesłuchując ludzi i prowadząc dochodzenia. Każde takie działanie liczy się jako 1 trop. Liczba tropów, które gracze mogą sprawdzić, jest określona we wprowadzeniu do każdej ze spraw. Gdy się wyczerpie (lub wcześniej, jeśli gracze są gotowi i podejmą taką decyzję), przechodzimy do interwencji. W tym celu uczestnicy wybierają 3 miejsca, w które udadzą się, aby zwalczyć zagrożenie.  Dlaczego pokochasz tę grę? Biuro Śledcze działa w świecie niejasnych zagrożeń i paranormalnych zdarzeń. Narrator jest w nich często przytłoczony własną opowieścią – choć wierzy w autentyczność tego, co widział, przekracza to jego pojęcie. Gracze również będą mieli wiele wątpliwości, a niektóre elementy spraw na zawsze pozostaną tajemnicą. To celowy zabieg, dzięki któremu gra nabiera wyjątkowego klimatu. W tym zestawie znajdziecie sprawy dziwne i paranormalne, zaczerpnięte wprost z opowieści H. P. Lovecrafta albo do nich nawiązujące. Znajomość twórczości pisarza nie jest jednak konieczna, żeby doprowadzić do końca pełne tajemnic śledztwa. Fani gry Sherlock Holmes: Detektyw doradczy z pewnością ucieszą się z nowych wyzwań, ale też docenią mechaniczne zmiany i szczególną atmosferę nowych spraw. Nawet jeśli nauczyliście się podążać tropem rozumowania Holmesa, tutaj czeka Was zupełnie inny rodzaj wyzwań, wymagających czegoś więcej niż chłodna analiza. Scenariusz pokazowy "Tajemnicze zniknięcie studenta" Pobierz i wydrukuj plik znajdujący się poniżej. Przeczytaj instrukcję znajdującą się na pierwszej stronie Nie czytaj ostatniej strony z rozwiązaniem przed ukończeniem czasu Uwaga! Scenariusz przeznaczony jest dla osób dorosłych. Pobierz scenariusz pokazowy do gry Biuro Śledcze
Autor:
Grégory Privat
Ilustracje:
Rene Aigner, Bernard Bittler, Pascal Quidault
Wydawca:
Rebel
189,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Wciel się w jednego z agentów Biura Śledczego i razem ze swoją grupą ruszaj do Ameryki z lat dwudziestych XX wieku. W Innsmouth, niewielkim miasteczku portowym w stanie Massachusetts, doszło do zdarzenia, które każe sądzić, że zagrożenia, które dwa wieki temu miały zostać wyplenione przez procesy w Salem, wciąż wiszą nad ludzkością. Wy macie zbadać wszystkie sprawy, które w jakiś sposób łączą się z Innsmouth, by rozpoznać, a następnie wyeliminowanie potencjalne zagrożenia.

Biuro Śledcze: Śledztwa w Arkham i inne tajemnice to samodzielna gra kooperacyjna oparta na popularnej serii Sherlock Holmes: Detektyw doradczy, wzbogacona o zupełnie nowe mechanizmy. Podczas zabawy uczestnicy wcielają się w agentów badających poszlaki w Bostonie, Arkham i innych zakątkach mrocznego świata, by rozwiązać 5 podchwytliwych, paranormalnych spraw inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta.

Na czym to polega?

Wcielacie się w agentów przeszkolonych pod kątem nowoczesnych metod śledczych. Dzięki temu cieszycie się w pracy sporą swobodą. W pudełku znajdziecie 5 podchwytliwych spraw, które musicie rozwiązać.

Do każdego śledztwa będziecie podchodzić wyposażeni w szereg komponentów takich jak mapy, gazety czy książki adresowe które zostaną opisane na początku każdego z nich. Uzbrojeni tylko w te przedmioty i własną wyobraźnię będziecie przemierzać ulice Arkham albo Bostonu (a czasem bardziej egzotycznych miejsc) poszukując wskazówek, które pozwolą Wam położyć kres niewyobrażalnym niebezpieczeństwom.

Sama rozgrywka składa się z 2 części: śledztwa i interwencji. W ramach śledztwa gracze próbują zidentyfikować zagrożenia albo rozwiązać jakiś problem, przesłuchując ludzi i prowadząc dochodzenia. Każde takie działanie liczy się jako 1 trop. Liczba tropów, które gracze mogą sprawdzić, jest określona we wprowadzeniu do każdej ze spraw. Gdy się wyczerpie (lub wcześniej, jeśli gracze są gotowi i podejmą taką decyzję), przechodzimy do interwencji. W tym celu uczestnicy wybierają 3 miejsca, w które udadzą się, aby zwalczyć zagrożenie. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Biuro Śledcze działa w świecie niejasnych zagrożeń i paranormalnych zdarzeń. Narrator jest w nich często przytłoczony własną opowieścią – choć wierzy w autentyczność tego, co widział, przekracza to jego pojęcie. Gracze również będą mieli wiele wątpliwości, a niektóre elementy spraw na zawsze pozostaną tajemnicą. To celowy zabieg, dzięki któremu gra nabiera wyjątkowego klimatu.
  • W tym zestawie znajdziecie sprawy dziwne i paranormalne, zaczerpnięte wprost z opowieści H. P. Lovecrafta albo do nich nawiązujące. Znajomość twórczości pisarza nie jest jednak konieczna, żeby doprowadzić do końca pełne tajemnic śledztwa.
  • Fani gry Sherlock Holmes: Detektyw doradczy z pewnością ucieszą się z nowych wyzwań, ale też docenią mechaniczne zmiany i szczególną atmosferę nowych spraw. Nawet jeśli nauczyliście się podążać tropem rozumowania Holmesa, tutaj czeka Was zupełnie inny rodzaj wyzwań, wymagających czegoś więcej niż chłodna analiza.

Scenariusz pokazowy "Tajemnicze zniknięcie studenta"

  1. Pobierz i wydrukuj plik znajdujący się poniżej.
  2. Przeczytaj instrukcję znajdującą się na pierwszej stronie
  3. Nie czytaj ostatniej strony z rozwiązaniem przed ukończeniem czasu

Uwaga! Scenariusz przeznaczony jest dla osób dorosłych.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • instrukcja
  • 2 mapy
  • plan domu
  • książka adresowa
  • 5 ksiąg spraw
  • 2 gazety
  • teczka z tajemniczą zawartością
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
398 g
Dane producenta:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
SCSHBOI01PL
Kod EAN / UPC:
9782370990433
Kraj pochodzenia:
Chiny


Recenzje


Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 1
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 0

Chcę kupić, ale czegoś nie rozumiem. Dany paragraf można odwiedzić w ramach przesłuchania lub dochodzenia. Jeżeli zrobię dochodzenie, nie mogę tego samego paragrafu przeczytać jako przesłuchania? Czy mogę i liczy się to jako dwa tropy?

~ Chłopak z Arkham 22.05.2023 14:03

Można przeczytać dochodzenie i przesłuchanie dla danego paragrafu - wtedy liczy się to jako 2 tropy.

Czy odpowiedź była przydatna? 0

~ Sylwia 06.07.2023 14:40

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie