Codenames: Pictures

Doskonała, zespołowa gra dedukcyjna!
2 opinie
  • 2 - 8 osób
  • od 10 lat
  • ok. 15 minut
  • wydanie angielskie
Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których Tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami ze swojej organizacji! Dwóch Szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim Tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć. Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również - owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody... Jeśli wiecie, jak grać w Codenames, to możecie od razu usiąść do rozgrywki w Codenames: Pictures. Musicie wiedzieć tylko o 2 rzeczach: Na karcie klucza znajduje się siatka 5 x 4, a nie 5 x 5.  Tak, można użyć słowa dziobak, aby dać wskazówkę do obrazka, na którym jest dziobak. Nowy wariant rozgrywki "Zabójcze zakończenie": Ten wariant przypomina grę w ósemkę - rodzaj bilardu. Aby wygrać, Twoja drużyna musi nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami i z zabójcą.  Dlaczego pokochasz tę grę? Nie bez powodu Codenames podbili serca graczy na całym świecie! Dzięki zmiennym układom kart na stole (280 haseł), wielu kartom kluczy (60), które mogą być rozpatrywane na dwa sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Codenames: Pictures można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką. Dwie dostępne role - Szefa i Tajniaka - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące.  Łączenie losowych obrazków skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę.  Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.
Autor:
Vlaada Chvátil
Ilustracje:
David Cochard, Jana Kilianová, Tomáš Kučerovský, Filip Neduk, Michal Suchánek
Wydawca:
Czech Games Edition
79,95

Dostępnych 0 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Możesz otrzymać automatyczne powiadomienie, gdy tylko produkt będzie dostępny. Wystarczy, że wpiszesz poniżej swój adres e-mail.



Opis

Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których Tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami ze swojej organizacji!

Dwóch Szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim Tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą!

Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć.

Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również - owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...

Jeśli wiecie, jak grać w Codenames, to możecie od razu usiąść do rozgrywki w Codenames: Pictures. Musicie wiedzieć tylko o 2 rzeczach:

  1. Na karcie klucza znajduje się siatka 5 x 4, a nie 5 x 5. 
  2. Tak, można użyć słowa dziobak, aby dać wskazówkę do obrazka, na którym jest dziobak.

Nowy wariant rozgrywki "Zabójcze zakończenie":

Ten wariant przypomina grę w ósemkę - rodzaj bilardu. Aby wygrać, Twoja drużyna musi nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami i z zabójcą. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

Nie bez powodu Codenames podbili serca graczy na całym świecie!

  • Dzięki zmiennym układom kart na stole (280 haseł), wielu kartom kluczy (60), które mogą być rozpatrywane na dwa sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Codenames: Pictures można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką.
  • Dwie dostępne role - Szefa i Tajniaka - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące. 
  • Łączenie losowych obrazków skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę. 
  • Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 14 kart agentów w 2 kolorach
  • 1 karta Podwójnego Agenta
  • 4 karty osób postronnych
  • 1 karta Zabójcy
  • 60 kart kluczy
  • instrukcja
  • 1 podstawka na kartę
  • 140 kart z 280 obrazkami
Waga:
646 g
Kod producenta:
CGE00036
Kod EAN / UPC:
8594156310363


Recenzje

5.00
na podstawie 2 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Codenames: Pictures



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie