Evenfall (edycja polska)

Magiczne klany przygotowują się do nowej epoki
6 opinii
  • 1 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • 30 - 120 minut
  • wydanie polskie
Nastał czas zmierzchu dotychczasowego świata. Kruszą się granice rzeczywistości i budzą się siły nadprzyrodzone. Drzewo Świata otwiera swe pełne blasku bramy prowadzące do nieznanych i odległych regionów. Wysyłaj tam wiedźmy ze swojego klanu, aby odkrywały nowe miejsca mocy i przejmowały nad nimi kontrolę. Odprawiaj tajemne rytuały i walcz o magiczne kamienie. Na tronie może zasiąść tylko jedna osoba! Evenfall to strategiczna gra, w której uczestnicy przewodzą potężnym klanom wiedźm w trudnych czasach zawirowań i konfliktów. Rozgrywka opiera się o efektywne zarządzanie kartami, by jak najlepiej wykorzystać łączące je zależności. Wykorzystując zarówno popularne, jak i nowatorskie mechanizmy, oferuje satysfakcjonującą rozgrywkę, która nabiera smaku, w miarę jak poznajemy wewnętrzne synergie. Na czym to polega? Rozgrywka w Evenfall trwa trzy rundy, a każda z nich obejmuje cztery fazy.  W fazie zwiadu gracze pobierają surowce, manę i karty, jak wskazują ich planszetki klanów.  W fazie akcji uczestnicy rozgrywają tury w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W pojedynczej turze gracz wykonuje jedną akcję główną i dowolną liczbę akcji darmowych.  W ramach akcji możemy m.in. pozyskiwać nowe miejsca mocy, aktywować pola akcji poprzez wysyłanie na nie wiedźm i mędrców, a także aktywować żeton klanu, co pozwoli na przykład na zbieranie surowców.  Sercem gry są jednak karty, które mamy na ręce. Zarówno rytuały, jak i specjaliści mają określony koszt w zasobach, jednak po zagraniu oferują potężne efekty. To właśnie one, umiejętnie zagrywane i łączone, będą zapewniały nam bonusy w trakcie gry i punkty zwycięstwa pod koniec. Gdy wszyscy gracze spasują, faza akcji dobiega końca i rozpoczyna się faza walk – w każdym regionie rozgrywa się rywalizacja o trofea i magiczne kamienie.  W ostatniej fazie gracze przygotowują się do następnej rundy albo, w rundzie trzeciej, do punktowania na koniec gry. Dlaczego pokochasz tę grę?  Z miejsc mocy w zewnętrznym kręgu możesz pozyskiwać zasoby, jednak nie zapewniają one punktów zwycięstwa na koniec gry. Specjalista oferuje różne efekty w zależności od tego, gdzie go zagramy. Karty możemy wykorzystać na różne sposoby, w tym odrzucając je, by zyskać surowce. Evenfall pełne jest istotnych decyzji, które z tury na turę krystalizują naszą strategię.  Mnogość dostępnych kart miejsc mocy, rytuałów i specjalistów, a co za tym idzie również związanych z nimi efektów, sprawia, że poszczególne partie pozwalają na wypróbowanie zupełnie nowych rozwiązań i całkowicie różnią się od siebie. Dostępne w grze plansze klanów są dwustronne: mogą zapewnić graczom identyczne warunki początkowe lub specjalne umiejętności, które już na starcie nas zróżnicują i ukierunkują na nieco inne wyzwania. W ten sposób sami decydujemy, jaki charakter nadamy naszej rozgrywce w zależności od tego, w jakim gronie się bawimy i jak dobrze znamy grę.
Autor:
Stefano Di Silvio
Ilustracje:
Martin Mottet
Wydawca:
Rebel
249,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w poniedziałek


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Nastał czas zmierzchu dotychczasowego świata. Kruszą się granice rzeczywistości i budzą się siły nadprzyrodzone. Drzewo Świata otwiera swe pełne blasku bramy prowadzące do nieznanych i odległych regionów. Wysyłaj tam wiedźmy ze swojego klanu, aby odkrywały nowe miejsca mocy i przejmowały nad nimi kontrolę. Odprawiaj tajemne rytuały i walcz o magiczne kamienie. Na tronie może zasiąść tylko jedna osoba!

Evenfall to strategiczna gra, w której uczestnicy przewodzą potężnym klanom wiedźm w trudnych czasach zawirowań i konfliktów. Rozgrywka opiera się o efektywne zarządzanie kartami, by jak najlepiej wykorzystać łączące je zależności. Wykorzystując zarówno popularne, jak i nowatorskie mechanizmy, oferuje satysfakcjonującą rozgrywkę, która nabiera smaku, w miarę jak poznajemy wewnętrzne synergie.

Na czym to polega?

  1. Rozgrywka w Evenfall trwa trzy rundy, a każda z nich obejmuje cztery fazy. 
  2. W fazie zwiadu gracze pobierają surowce, manę i karty, jak wskazują ich planszetki klanów. 
  3. W fazie akcji uczestnicy rozgrywają tury w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W pojedynczej turze gracz wykonuje jedną akcję główną i dowolną liczbę akcji darmowych. 
  4. W ramach akcji możemy m.in. pozyskiwać nowe miejsca mocy, aktywować pola akcji poprzez wysyłanie na nie wiedźm i mędrców, a także aktywować żeton klanu, co pozwoli na przykład na zbieranie surowców. 
  5. Sercem gry są jednak karty, które mamy na ręce. Zarówno rytuały, jak i specjaliści mają określony koszt w zasobach, jednak po zagraniu oferują potężne efekty. To właśnie one, umiejętnie zagrywane i łączone, będą zapewniały nam bonusy w trakcie gry i punkty zwycięstwa pod koniec.
  6. Gdy wszyscy gracze spasują, faza akcji dobiega końca i rozpoczyna się faza walk – w każdym regionie rozgrywa się rywalizacja o trofea i magiczne kamienie. 
  7. W ostatniej fazie gracze przygotowują się do następnej rundy albo, w rundzie trzeciej, do punktowania na koniec gry.

Dlaczego pokochasz tę grę? 

  • Z miejsc mocy w zewnętrznym kręgu możesz pozyskiwać zasoby, jednak nie zapewniają one punktów zwycięstwa na koniec gry. Specjalista oferuje różne efekty w zależności od tego, gdzie go zagramy. Karty możemy wykorzystać na różne sposoby, w tym odrzucając je, by zyskać surowce. Evenfall pełne jest istotnych decyzji, które z tury na turę krystalizują naszą strategię. 
  • Mnogość dostępnych kart miejsc mocy, rytuałów i specjalistów, a co za tym idzie również związanych z nimi efektów, sprawia, że poszczególne partie pozwalają na wypróbowanie zupełnie nowych rozwiązań i całkowicie różnią się od siebie.
  • Dostępne w grze plansze klanów są dwustronne: mogą zapewnić graczom identyczne warunki początkowe lub specjalne umiejętności, które już na starcie nas zróżnicują i ukierunkują na nieco inne wyzwania. W ten sposób sami decydujemy, jaki charakter nadamy naszej rozgrywce w zależności od tego, w jakim gronie się bawimy i jak dobrze znamy grę.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 4 dwuwarstwowe planszetki klanów
  • 4 liczniki many
  • 3 plansze regionów
  • plansza punktacji
  • planszetka Automy
  • 156 kart
  • 109 drewnianych elementów
  • 93 żetony
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
1,777 kg
Podmiot gospodarczy:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod producenta:
EVEN-PL01-2024
Kod EAN / UPC:
5902650619654
Kraj pochodzenia:
Chiny
Informacje dot. bezpieczeństwa:
Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.50
na podstawie 6 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Evenfall (edycja polska)



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Wszystkie 2
Z odpowiedzią 1
Oczekujące na odpowiedź 1

Cześć, w Instrukcji w przygotowaniu gry chyba jakiś błąd się wkradł w punkcie 6...powtarza on dokładnie to co mówi p5, a powinien mówić o żetonie pierwszego gracza?

~ Małgorzata 14.11.2024 10:41

Punkt 6. powinien brzmieć: Znacznik pierwszego gracza należy umieścić na odpowiednim polu na planszy regionu „Jeziora Północne”.

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ Ewelina 14.11.2024 14:48

Dodatkowo brakuje w instrukcji informacji że czerwone kamienie są używane tylko jeśli używacie planszetek ze stroną księżyca.

Czy odpowiedź była przydatna? 1

~ Pwemek 23.11.2024 21:35

Jaki rozmiar koszulek na karty?

~ Tony 13.11.2024 08:12

Wygląda na to, że nie mamy tutaj jeszcze odpowiedzi. Chcesz być pierwszy?

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Śladami Darwina

Śladami Darwina

Piraci z Maracaibo

Piraci z Maracaibo