Poszukiwania pierścienia
Niekończąca się walka dobra ze złem- 2 - 5 osób
- od 14 lat
- ok. 90 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Marco Maggi, Gabriele Mari, Francesco Nepitello
- Ilustracje:
- John Howe, Francesco Mattioli
- Wydawca:
- Galakta
Opis
Gdy dojechał do drzewa, za którym krył się Frodo, koń stanął w miejscu. (…) Spod kaptura dobył się szmer, jakby jeździec węszył usilnie jakąś nieuchwytną woń; obracał przy tym głową to w jedną, to w drugą stronę. Nagły ślepy strach zdjął Froda.
Wspomniał o Pierścieniu. Ledwie śmiał oddychać, ale pokusa, by dobyć Pierścienia z kieszeni ogarnęła go z taką siłą, że zaczął przesuwać z wolna rękę. Czuł, że byle wsunął Pierścień na palec - będzie bezpieczny.
- J.R.R. Tolkien, Drużyna Pierścienia
Poszukiwania pierścienia to gra przygody i dedukcji utrzymana w klimatach trylogii Władcy Pierścieni, której projektantem jest Gabriele Mari, autor Listów z Whitechapel, oraz twórcy Wojny o Pierścień - Francesco Nepitello i Marco Maggi.
Poszukiwania pierścienia to przygoda dla 2-5 graczy, w której jeden z nich kieruje Frodem Bagginsem i jego kompanią, zaś pozostali wcielają się w hordę szukających Jedynego Pierścienia Nazgûli.
Celem gry dla gracza Drużyny Pierścienia jest ostatecznie dotarcie do Rivendell, zanim upłynie wyznaczony czas, natomiast zadaniem Upiorów Pierścienia jest wytropienie Froda i przechwycenie Pierścienia.
Do granic Bree
Gra Poszukiwania pierścienia jest rozgrywana w 2 częściach - w pierwszej Powiernik Pierścienia wyrusza z hobbickich rejonów Shire, a jego zadaniem jest jak najszybciej dotrzeć na drugi koniec mapy, w okolice Bree.
Gracz Powiernika porusza Frodem w tajemnicy, oznaczając jego kolejne pola ruchu na arkuszu za zasłonką gracza.
Upiory Pierścienia wyruszają z drugiego końca planszy i próbują wytropić Froda - w trakcie gry krąg poszukiwań będzie stopniowo się zacieśniał, a każde spotkanie z Nazgûlami wystawi Froda na zgubne działanie Jedynego Pierścienia, reprezentowanego w grze przez poziom zepsucia.
Jeśli poziom zepsucia Powiernika Pierścienia osiągnie określony poziom, gracze Upiorów Pierścienia zwyciężą, dlatego Frodo musi za wszelką cenę starać się zwodzić i unikać niebezpiecznych prześladowców, którzy cały czas nieubłaganie będą podążać jego tropem.
Jeśli Hobbitowi uda się bezpiecznie dotrzeć do Bree w ciągu 16 rund, gracz kontrolujący go wygrywa pierwszą część gry i rozgrywka przechodzi do części drugiej.
Na Naradę u Elronda
W drugiej części planszę odwraca się na drugą stronę, a gra przenosi się na trasę prowadzącą z Bree do Rivendell. Od teraz gracz Drużyny Pierścienia będzie poruszał się jako Gandalf - na początku drugiej części losuje on w tajemnicy kartę przedstawiającą szlak, którym Frodo będzie podróżował do Rivendell.
Pomimo tego, że Frodo porusza się z góry ustaloną trasą, gra nie staje się mniej emocjonująca. Wręcz przeciwnie - tym razem to na barkach Gandalfa będzie leżało wspieranie Powiernika Pierścienia i odwracanie uwagi Nazgûli w taki sposób, aby Hobbitowi udało się bezpiecznie dotrzeć do Rivendell, nim Czarni Jeźdźcy zdołają go wytropić.
Misję czarodzieja dodatkowo utrudni potężny Wódź Nazgûli, którego pojawienie się w grze oznacza dostęp do dodatkowych, potężnych zdolności, które ułatwią polowanie na Powiernika Pierścienia.
Koniec gry?
Poszukiwania pierścienia to gra samodzielna, jednak może być rozgrywana jako prolog do rozgrywki Wojny o Pierścień. W instrukcji zawarte są specjalne zasady, które zapewniają przewagę stronom Cienia lub Wolnych Ludów w zależności od wyniku rozgrywki w Poszukiwania pierścienia. Dzięki temu gracze będą mogli odtworzyć całą sagę Władcy Pierścieni, łącząc oba te tytuły w jedną, epicką rozgrywkę.
Na stronie wydawnictwa Galakta dostępna jest instrukcja pdf w języku polskim.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- instrukcja
- plansza dwustronna
- 7 plastikowych figurek
- zasłonka powiernika pierścienia
- dziennik podróży
- 36 kart podróży
- 22 karty czarnoksięstwa
- 44 karty sprzymierzeńców
- 5 kart kompanii
- 5 kart pomocy Upiorów pierścienia
- karta pomocy Gandalfa Szarego
- karta pomocy Czarnych Jeźdźców
- 7 kości akcji Upiorów Pierścienia
- koperta "List od Gandalfa"
- 90 żetonów i znaczników
- Waga:
- 1,531 kg
- Kod producenta:
- PL-WOTR012
- Kod EAN / UPC:
- 5902259204787
Recenzje
Recenzje na innych portalach
- Unboxing na blogu Angry Boardgamer
- Recenzja na blogu Angry Boardgamer
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale ON TABLE Gry Planszowe
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale ON TABLE Gry Planszowe
- Recenzja na blogu Diceland
- Recenzja na blogu Planszówki we dwoje
- Recenzja w serwisie Polter
- Rzut oka w serwisie YouTube na kanale Hexmagazine
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Rahdo (ang.)
- Opis w serwisie BoardGameGeek (ang) (ang.)
- Rzut oka na blogu Planszowe Wojny
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?