Skok po marchewkę

Hop czy stop?
Podziel się swoją opinią
  • 2 - 4 osoby
  • od 7 lat
  • ok. 20 minut
  • wydanie polskie
Ty i Twoi króliczy przyjaciele urządzacie wielką ucztę dla wszystkich leśnych stworzeń, ale wciąż potrzebujecie kilku niezbędnych składników, by przyrządzić uroczystą potrawkę. Na szczęście nieopodal znajduje się rozległy ogród pełen soczystych warzyw. Gdyby tylko płot nie był taki wysoki…  Skok po marchewkę to prosta i przyjemna gra karciana, w której staramy się schrupać jak najwięcej warzyw danego typu. Czy odważysz się przeskoczyć przez płot, żeby zdobyć przekąskę, a może wolisz poczekać na wsparcie? Nie zwlekaj zbyt długo, bo inne króliki też szukają smakołyków, a rolnik zaraz wróci do domu!  Na czym to polega?  W swojej turze gracz wykonuje kolejno dwie czynności:  Odsłania wierzchnią kartę ze stosu dobierania i umieszcza ją pod pasującym płotem. Rzuca kośćmi i próbuje wykonać skok albo dobiera dodatkową kość. Jeśli zdecydujemy się wykonać skok, musimy wskazać płot, który próbujemy przeskoczyć. Następnie rzucamy posiadanymi kośćmi królików – jeśli wynik przynajmniej na jednej z nich jest wyższy bądź równy wartości wybranego płotu, nasz skok kończy się sukcesem i zdobywamy wszystkie znajdujące się pod płotem karty.  Na samym początku gry każdy z uczestników dysponuje jedną kością królika w swoim kolorze. Rezygnując ze skoku w danej turze możemy zdobyć dodatkowe, neutralne kości, które oddamy do wspólnej puli po najbliższym udanym skoku. Koniec gry aktywuje się w momencie, gdy ktoś odkryje ze stosu kartę rolnika Zielińskiego. Kolejne karty nie pojawiają się, natomiast uczestnicy przeprowadzają skoki tak długo, aż wszystkie warzywa znajdujące się pod płotami zostaną zebrane.  Dlaczego pokochasz tę grę? Skok czy stop? Rozgrywka opiera się na prostym mechanizmie podejmowania dobrze skalkulowanego ryzyka. Lepiej zaczekać jeszcze chwilę i zwiększyć swoje szanse ryzykując jednocześnie, że przeciwnicy zgarną nam warzywa sprzed nosa? A jeśli już chcemy skakać, to który płot wybrać?  Zasady Skoku po marchewkę są niezwykle proste, do zabawy wystarczy niewielki stolik, a elementy są zapakowane w poręczne pudełko, dzięki czemu możemy zabrać grę gdziekolwiek nam się zamarzy i łatwo zaprosimy do zabawy nowe osoby. Podczas punktowania ważne jest nie tylko, ile kart danego typu zdobyliśmy, ale też to, czy mamy ich najwięcej spośród wszystkich graczy. Dzięki temu gra zyskuje dodatkowy element strategiczny, a wybór odpowiedniego płotu ma jeszcze większe znaczenie!
Autor:
Trevor Benjamin, Brett J. Gilbert
Ilustracje:
Bernhard Speh
Wydawca:
Rebel
49,95
47,50
-5%

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Poczta Polska) już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Ty i Twoi króliczy przyjaciele urządzacie wielką ucztę dla wszystkich leśnych stworzeń, ale wciąż potrzebujecie kilku niezbędnych składników, by przyrządzić uroczystą potrawkę. Na szczęście nieopodal znajduje się rozległy ogród pełen soczystych warzyw. Gdyby tylko płot nie był taki wysoki… 

Skok po marchewkę to prosta i przyjemna gra karciana, w której staramy się schrupać jak najwięcej warzyw danego typu. Czy odważysz się przeskoczyć przez płot, żeby zdobyć przekąskę, a może wolisz poczekać na wsparcie? Nie zwlekaj zbyt długo, bo inne króliki też szukają smakołyków, a rolnik zaraz wróci do domu! 

Na czym to polega? 

W swojej turze gracz wykonuje kolejno dwie czynności: 

  1. Odsłania wierzchnią kartę ze stosu dobierania i umieszcza ją pod pasującym płotem.
  2. Rzuca kośćmi i próbuje wykonać skok albo dobiera dodatkową kość.

Jeśli zdecydujemy się wykonać skok, musimy wskazać płot, który próbujemy przeskoczyć. Następnie rzucamy posiadanymi kośćmi królików – jeśli wynik przynajmniej na jednej z nich jest wyższy bądź równy wartości wybranego płotu, nasz skok kończy się sukcesem i zdobywamy wszystkie znajdujące się pod płotem karty. 

Na samym początku gry każdy z uczestników dysponuje jedną kością królika w swoim kolorze. Rezygnując ze skoku w danej turze możemy zdobyć dodatkowe, neutralne kości, które oddamy do wspólnej puli po najbliższym udanym skoku.

Koniec gry aktywuje się w momencie, gdy ktoś odkryje ze stosu kartę rolnika Zielińskiego. Kolejne karty nie pojawiają się, natomiast uczestnicy przeprowadzają skoki tak długo, aż wszystkie warzywa znajdujące się pod płotami zostaną zebrane. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Skok czy stop? Rozgrywka opiera się na prostym mechanizmie podejmowania dobrze skalkulowanego ryzyka. Lepiej zaczekać jeszcze chwilę i zwiększyć swoje szanse ryzykując jednocześnie, że przeciwnicy zgarną nam warzywa sprzed nosa? A jeśli już chcemy skakać, to który płot wybrać? 
  • Zasady Skoku po marchewkę są niezwykle proste, do zabawy wystarczy niewielki stolik, a elementy są zapakowane w poręczne pudełko, dzięki czemu możemy zabrać grę gdziekolwiek nam się zamarzy i łatwo zaprosimy do zabawy nowe osoby.
  • Podczas punktowania ważne jest nie tylko, ile kart danego typu zdobyliśmy, ale też to, czy mamy ich najwięcej spośród wszystkich graczy. Dzięki temu gra zyskuje dodatkowy element strategiczny, a wybór odpowiedniego płotu ma jeszcze większe znaczenie!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 64 karty
  • 12 kości
  • 5 płotów
  • instrukcja
Waga:
225 g
Instrukcja i inne pliki:
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Skok po marchewkę





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również

Sabotażysta

Sabotażysta

Je się w lesie

Je się w lesie

6. bierze

6. bierze

Fasolki

Fasolki