Tajemnica w 5 minut
Współpracujcie, by rozwiązać zagadkę!- 1 - 6 osób
- od 8 lat
- 5 - 30 minut
- wydanie polskie
Muzeum Wszystkiego potrzebuje Waszej pomocy! Ktoś ukradł kuratorowi niezwykle ważny Wihajster i nabazgrał wokół mnóstwo dziwnych symboli. Tylko Wy, dzielni śledczy, możecie rozwiązać zagadkę i znaleźć sprawcę! Tajemnica w 5 minut to dedukcyjna gra rodzinna, w której wspólnie poszukujecie symboli, zdobywacie wskazówki i staracie się wykluczyć kolejnych podejrzanych. Czas na rozwiązanie zagadki jest mocno ograniczony, więc musicie działać szybko i sprawnie podejmować decyzje! Na czym to polega? Na początku rozgrywki wybieracie kartę śledztwa, która określi Wasz cel, oraz losujecie odpowiednią liczbę kafelków sprawców. Dzielicie też karty sprawców pomiędzy graczy, a gdy jesteście gotowi, ustawiacie minutnik. Podczas zabawy będziecie musieli jak najszybciej znajdować symbole na kolejnych kartach scen. W każdy z obrazków wkomponowane jest 5 z nich. Jeden z graczy będzie obsługiwał krypteks – specjalny mechanizm do zaznaczania konkretnych symboli. Gdy wypatrzycie wszystkie, sprawdzacie, czy wzór na krypteksie zgadza się z tym z tyłu karty sceny. Jeśli tak, otrzymujecie wskazówkę wybranego koloru. Wskazówki to atrybuty podejrzanych, które pozwolą nam eliminować kolejne karty z ręki. Na każdym kafelku wskazówki i z tyłu kafelków sprawcy znajdują się kolorowe paski, które porównujemy. Jeśli są identyczne, nasz sprawca ma tę rzecz lub cechę, natomiast jeśli się różnią – nie posiada jej. Na tej podstawie odrzucacie niepasujące karty ze swojej ręki. Gdy jesteście pewni tożsamości złodzieja – w grze pozostała tylko jedna karta – zatrzymujecie minutnik i sprawdzacie, czy Wasza dedukcja zgadza się z kafelkiem sprawcy. Dlaczego pokochasz tę grę? Podczas zabawy musimy wypatrzeć na kartach odpowiednie symbole, dzięki czemu ćwiczymy spostrzegawczość i przeszukiwanie pola uwagi. To również świetne wprowadzenie w świat gier dedukcyjnych. Do dyspozycji mamy 19 kart śledztw na trzech poziomach trudności. Oferują one różne cele: czasem musimy znaleźć konkretny zestaw wskazówek, innym razem aresztować kilku sprawców. Karty scen występują w różnych konfiguracjach, co utrudnia ich zapamiętywanie i sprawia, że gra na długo pozostaje ciekawym wyzwaniem.
- Autor:
- Connor Reid
- Ilustracje:
- Cam Kendell, Connor Reid
- Wydawca:
- Rebel
Dostawa (Poczta Polska)
już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
Muzeum Wszystkiego potrzebuje Waszej pomocy! Ktoś ukradł kuratorowi niezwykle ważny Wihajster i nabazgrał wokół mnóstwo dziwnych symboli. Tylko Wy, dzielni śledczy, możecie rozwiązać zagadkę i znaleźć sprawcę!
Tajemnica w 5 minut to dedukcyjna gra rodzinna, w której wspólnie poszukujecie symboli, zdobywacie wskazówki i staracie się wykluczyć kolejnych podejrzanych. Czas na rozwiązanie zagadki jest mocno ograniczony, więc musicie działać szybko i sprawnie podejmować decyzje!
Na czym to polega?
- Na początku rozgrywki wybieracie kartę śledztwa, która określi Wasz cel, oraz losujecie odpowiednią liczbę kafelków sprawców. Dzielicie też karty sprawców pomiędzy graczy, a gdy jesteście gotowi, ustawiacie minutnik.
- Podczas zabawy będziecie musieli jak najszybciej znajdować symbole na kolejnych kartach scen. W każdy z obrazków wkomponowane jest 5 z nich. Jeden z graczy będzie obsługiwał krypteks – specjalny mechanizm do zaznaczania konkretnych symboli. Gdy wypatrzycie wszystkie, sprawdzacie, czy wzór na krypteksie zgadza się z tym z tyłu karty sceny. Jeśli tak, otrzymujecie wskazówkę wybranego koloru.
- Wskazówki to atrybuty podejrzanych, które pozwolą nam eliminować kolejne karty z ręki. Na każdym kafelku wskazówki i z tyłu kafelków sprawcy znajdują się kolorowe paski, które porównujemy. Jeśli są identyczne, nasz sprawca ma tę rzecz lub cechę, natomiast jeśli się różnią – nie posiada jej. Na tej podstawie odrzucacie niepasujące karty ze swojej ręki.
- Gdy jesteście pewni tożsamości złodzieja – w grze pozostała tylko jedna karta – zatrzymujecie minutnik i sprawdzacie, czy Wasza dedukcja zgadza się z kafelkiem sprawcy.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Podczas zabawy musimy wypatrzeć na kartach odpowiednie symbole, dzięki czemu ćwiczymy spostrzegawczość i przeszukiwanie pola uwagi. To również świetne wprowadzenie w świat gier dedukcyjnych.
- Do dyspozycji mamy 19 kart śledztw na trzech poziomach trudności. Oferują one różne cele: czasem musimy znaleźć konkretny zestaw wskazówek, innym razem aresztować kilku sprawców.
- Karty scen występują w różnych konfiguracjach, co utrudnia ich zapamiętywanie i sprawia, że gra na długo pozostaje ciekawym wyzwaniem.
Rozgrywka
Losowość:
Interakcja:
Złożoność:
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- krypteks
- 36 kart podejrzanych
- 36 kafelków sprawców
- 16 kafelków wskazówek
- 40 kart scen
- 6 kart pomocy
- 19 kart śledztw
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 850 g
- Podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- W3D5MM01PL
- Kod EAN / UPC:
- 3558380110675
- Kraj pochodzenia:
- Chiny
- Informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Pytania i odpowiedzi
Zamknij
Robisz zakupy pierwszy raz?