Dark Heresy 2ed (edycja polska)
Podręcznik podstawowy- wydanie polskie
- Wydawca:
- Copernicus Corporation
- Liczba stron:
- 448
- Rodzaj oprawy:
- twarda
Opis
Dark Heresy 2 edycja to gra fabularna o niebezpieczeństwie, tajemnicy i brutalnej przemocy, osadzona w dalekiej, zepsutej przyszłości świata Warhammer 40.000. Gracze przyjmują role Akolitów służących na pierwszych liniach wielkiej, tajemnej wojny, mającej na celu wykorzenienie niebezpieczeństw, które zagrażają całej Ludzkości.
Jako obrońcy ludzkości, Akolici wplątują się w niebezpieczne przygody w mrocznym sercu Sektora Askellon, w ponurej, dalekiej przyszłości 41-ego milenium. Działają pod dowództwem jednego z Imperialnych Inkwizytorów – niezwykle potężnych agentów poświęcających się za wszelką cenę ochronie Ludzkości.
Inkwizytorzy podróżują na dalekie krańce galaktycznego Imperium Ludzkości, aby wykrywać i niszczyć różne zagrożenia i są nieugięci w swoich pościgach. Mimo że posiadają ogromną potęgę, Inkwizytorzy to wciąż tylko ludzie; nie mogą być wszędzie i przez to muszą polegać na swoich Akolitach, którzy wspierają ich w działaniach. Bycie Akolitą to posiadanie mocy, o jakiej większość ludzi nawet nie śniła. Lecz tą mocą należy władać mądrze, gdyż wykorzystanie jej w zły sposób może przynieść więcej zniszczeń, niż nieużycie jej wcale.
Ciężkie czasy wymagają podjęcia desperackich działań, a to są najmroczniejsze czasy jakie znała ludzkość. Imperium jest osaczone przez wrogów, tych wewnętrznych, zewnętrznych i nawet jeszcze dalszych. Tylko jedno uderzenie serca dzieli Ludzkość od wymarcia i zadaniem Akolitów jest zapewnienie, że rodzaj ludzki przetrwa, przynajmniej jeszcze jeden dzień…
Podręcznik główny Dark Heresy 2 edycja
Ten 448-stronicowy, kolorowy podręcznik podstawowy Dark Heresy 2 edycja zawiera wszystko, czego Ty i Twoi przyjaciele będziecie potrzebowali, by służyć Imperatorowi w Sektorze Askellon. Zasady tworzenia postaci Graczy i ich przeciwników oraz walki pozwolą Mistrzowi Gry ożywić potworną rzeczywistość Sektora Askellon. Podręcznik podstawowy Dark Heresy II może być używany zarówno do pojedynczych przygód, jak i do długich kampanii w ponurej przyszłości 41-ego milenium.
Przedstawienie Sektora Askellon
Dark Heresy 2ed przedstawia dla Akolitów nowy sektor do odkrywania, a kryje się w nim jeszcze więcej ohydności i podstępnych herezji do wytropienia i zniszczenia.
Askellon to starożytny rejon, starszy niż samo Imperium, a jego historia jest pełna tajemnic i kłamstw, które splamiły każde pokolenie jego mieszkańców. Na domiar złego, sektor jest przeklęty zdającą się nie mieć końca i szalejącą od tysiącleci burzą, znaną jako Pandemonium. Z każdym mijającym wiekiem, staje się silniejsza i coraz bardziej niebezpieczna, pożerając wszystko na swojej drodze jak głodna bestia.
Na wielu światach Askellon, od władczego Juno, przez anarchiczne asteroidy Portu Aquilla i pobożną ludność Thaur, aż po czerwone kuźnie Cerix Magnus, szaleje strach, a rosnące okrucieństwa Pandemonium zwiastują upadek sektora. Wielu twierdzi, że ludzkość doczekała się przepowiadanego Czasu Końca, i będzie potrzeba wielkich czynów ze strony Akolitów, by powstrzymać to okropne przeznaczenie, jeśli w ogóle jest to możliwe.
Sektor Askellon to główna część tej nowej edycji. Pozwala graczom odkrywać wyjątkowe ludy i kultury, ale także daje schronienie wachlarzowi nowych i niepowtarzalnych przeciwników. Wewnątrz sektora, gracze napotkają szereg postaci, organizacji i kultów. Akolitom nie zabraknie herezji do tropienia i likwidowania.
Jako że Askellon jest tłem drugiej edycji Dark Heresy, fani Sektora Calixis mogą być pewni, że cała oprawa i materiały stworzone do tamtego sektora mogą wciąż być wykorzystane do prowadzenia umiejscowionych tam kampanii z użyciem zasad drugiej edycji Dark Heresy bez większych przeszkód. Dodanie Sektora Askellon nie unieważnia materiałów dotyczących Sektora Calixis. Stworzenie Askellon daje graczom całkowicie nowy sektor do odkrywania i nowe herezje do eliminacji.
Inkwizytorzy w Askellon
Dark Heresy 2ed daje nam możliwość jeszcze lepszego kreowania postaci Imperialnych Inkwizytorów. Każdy Inkwizytor jest jednostką wyposażoną w środki, wolę i autorytet, by przeciwstawić się każdemu zagrożeniu, które mogłoby zaatakować Ludzkość. Bez znaczenia, czy to zagrożenie przyjdzie z wewnątrz, z zewnątrz czy może z jeszcze odleglejszych miejsc.
Leży to w jurysdykcji Inkwizytora, by obejmować dowództwo nad potężnymi armiami, by walczyć z wrogiem, któremu tylko on wie jak się przeciwstawić, lub by wydać rozkaz spalenia całego świata, tak aby skaza herezji nie zainfekowała reszty sektora.
Wyjątkowość Inkwizytorów leży w ich samotnym zrozumieniu prawd o wrogach Ludzkości i tylko oni mają wolę, by przetrwać i zwalczyć te zagrożenia, bez względu na koszty. Każdy Inkwizytor walczy dla Ludzkości na swój własny sposób, sam dobiera sposoby radzenia sobie z najstraszniejszymi wrogami, a to oznacza, że każdy sektor ma swoją własną, unikalną, inkwizycyjną obecność.
Niewielu Inkwizytorów działa w nawiedzonych regionach Askellon. A zatem, wielu Akolitów może być świadomych obecności tylko swojego Inkwizytora i mogą działać z przeświadczeniem, że jest on jedynym Inkwizytorem w całym Askellon. Ale mimo to, Ludzkości zagrażają bezliczne niebezpieczeństwa wewnątrz sektora, więc Akolici muszą bez ustanku decydować, które herezje są najważniejsze. Wiedząc przy tym, że podczas ich śledztw, inne niezliczone herezje jątrzą i psują przyszłość Sektora Askellon. Działając, często z niewielkim lub bez żadnego wsparcia, Akolici wiedzą, że jeśli zawiodą, nie będzie nikogo innego, kto powstrzyma sektor przez popadnięciem w ciemność.
Obowiązek Akolity
Leży to w obowiązku Akolitów, by strzec Ludzkości przed wielorakimi ścieżkami potępienia, za pomocą dymiących się bolterów lub wirusowych bomb spalających całe światy, jeśli jest to konieczne. Akolici nie mogą uchylać się od ich szlachetnego powołania, bez względu na to, jak może być niebezpieczne, gdyż jedyną bardziej przerażającą rzeczą od odległości, jakie muszą przemierzyć, by zwalczyć herezję, może być to, co nastąpi, gdy zawiodą.
Śledztwa doprowadzą ich do śmiertelnych potyczek ze spaczonymi mutantami, potężnymi psionikami i zabójczymi pomiotami. Akolici muszą stanąć twarzą w twarz z okropieństwami Demonów i starożytnych xeno poświęconych zwalczaniu Ludzkości jako całego gatunku, a ponad to muszą toczyć bitwy o przetrwanie pośród sieci spisków i zdrad. Prawdopodobnie największym zagrożeniem, na jakie natrafią, to inni ludzie, jako że ludzka dusza to żyzna gleba dla zepsucia. Plugawe kulty i szalone herezje przenikają przez wszystkie obszary Imperium i podejrzenie nie omija nikogo.
Poprzez swoje czyny, gracze i Akolici, których ożywiają, tworzą epickie opowieści, gdzie zawsze zostaje tylko minuta do wiecznej ciemności i tylko ich wspólny wysiłek może pokonać wrogów ludzkości i zażegnać zniszczeniu Imperium, przynajmniej na jeden dzień. Akolici nie mają odpoczynku, gdyż bezlik zagrożeń pragnących zagłady ludzkości jest wszechobecny. Zawsze istnieją gdzieś herezje do odkrycia, xeno do pokonania i Demony do wygnania. Być Akolitą to wiedzieć, że te zagrożenia istnieją i posiadać siłę i wolę, by z nimi walczyć, bez względu na poświęcenie. Podnieś zatem bolter i miecz łańcuchowy i wejdź w świat drugiej edycji Dark Heresy.
Dołącz do walki! Służ Imperatorowi!
Dark Heresy 2 edycja jest doskonała dla nowych oraz doświadczonych Akolitów, a przede wszystkim dla tych, którzy pragną zostać pewnego dnia Inkwizytorami.
Sektor Askellon czeka na odważnych i godnych wypleniania herezji w imię Imperatora. Oczyść jego światy z heretyków i staw kres wszelkim zagrożeniom Imperium, które staną na twej drodze. Zanieś święte światło Imperatora w ciemność i wykaż się jako jeden z jego potężnych i lojalnych Akolitów w Dark Heresy 2ed.
Podstawowe informacje
- Kod EAN / UPC:
- 9788361656364
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Dark Heresy 2ed (edycja polska)
Najbardziej przydatne recenzje
Swój podręcznik nabyłem w sklepie wydawcy, nie mogę więc wystawić grze oceny punktowej. Szkoda, bo dominujące tu „5” fałszują nieco obraz tego systemu. Od strony technicznej podręcznikowi nie można nic zarzucić. Tłumaczenie jest dobre, literówek niewiele, od czasu do czasu można natknąć się na słowo w złej formie albo dziwacznie brzmiący twór. Na tle innych pozycji (nie tylko erpegowych) ekipie tłumaczy i redaktorów należy się pochwała. Jedyne, do czego można się przyczepić to słabe wprowadzenie oraz ciężki język rozdziałów o psionice i walce, ale to drugie to zapewne w dużej mierze wina oryginału. Podobnie wysoko trzeba ocenić oprawę graficzną i sam wygląd podręcznika. Nie jest co prawda tak dobrze, jak w pierwszej edycji (ilustracje trzymają poziom, ale to nie ten sam poziom; skład jest zdecydowanie mniej czytelny), ale i tak jest zdecydowanie lepiej, niż w przypadku wielu innych systemów. Jedynym mankamentem jest… waga podręcznika.
Niestety, nie jest tak różowo, jeśli wgryziemy się na poważnie w treść. Dark Heresy to gra poprzedniej dekady, z niby prostymi zasadami, które jednak wspierane są przez masę modyfikatorów, wyjątków i drobnych reguł. Brakuje tu elegancji współcześnie projektowanych systemów, abstrakcji kiedy jest to niezbędne, uproszczeń kiedy są w zasadzie konieczne. Autorzy z niewiadomych przyczyn silą się miejscami na niepotrzebny realizm – może to chęć odwzorowania warunków na bitewnych polach, może symulacja bitewnego WH40k? Ciężko powiedzieć. Z punktu widzenia MG ważne jest to, że albo czeka go/ją wkuwanie dwustu stron podręcznika, albo trzeba wyrzucić większą część tej objętości do kosza. Z fajnych cech – jest tu wszystko, co może być potrzebne poza pojazdami i solidnym bestiariuszem.
Przeciętnie wypada sektor Askellon. Planetom brakuje tych charakterystycznych cech, które posiadały układy w sektorze Calixis. Promowane na miejsce startu kampanii Desoleum jest wtórne i naiwne, nie wyróżnia się niczym na tle innych planet-kopców. Bardzo ciekawie wygląda wątek Pandemonium – wiecznego sztormu Osnowy, przetaczającego się przez sektor od tysiącleci. To bardzo mocne narzędzie w rękach MG. Nie tylko jako zjawisko kierujące Akolitami ku kolejnym przygodom czy tajemnica do rozwikłania, ale również jako „coś” z czym trzeba walczyć (o ile w ogóle da się znaleźć sposób na przeciwdziałanie Pandemonium), by sektor Askellon nie upadł.
Na koniec muszę wspomnieć o pewnej cesze Dark Heresy, która może skreślić ten system w oczach graczy o większej wrażliwości. Imperium jest krańcowo złe, to totalitarny koszmar, absolutne piekło. Nie sposób tego potraktować serio – trzeba grać z dystansem, z przymrużeniem oka, bawiąc się konwencją, ale nie angażując się w nią mocniej. DH nie jest systemem, w którym można w pełni identyfikować się z bohaterem.
Ode mnie Dark Heresy otrzymuje ocenę 3+.
Gdyby podręcznik był o 1/3 chudszy, a kolejną 1/3 materiałów (mechaniki) zastąpiono by czymś łatwiejszym, bardziej przyjaznym (zwłaszcza nowym graczom) DH zasłużyłaby zdecydowanie na piątkę. Niestety, to klasycznie napisany system – klasycznie, znaczy z podejściem, że ludzie i tak nie będą używać mechaniki.
Dobry, solidny produkt
Rebel na 5. Ale to chyba norma. Wyszedł mały problemik ale w grudniu jest zrozumiały i rozwiązanie go było perfekt.
Gra na 4+. Kawał dobrej książki, dobrze wydanej świetnie przetłumaczonej. Mechanika młotka 2 ed z modyfikacjami na plus.
Multum możliwości jeżeli chodzi o grę.
Grafiki bardzo się podobają.
Troche chaos w opisach świata i jakby niedosyt informacji.
Nienajlepszy rozdział dla MG.
Plus przy ocenie żeby ludzie częsciej wydawali po polsku :)
Napisałbym więcej ale trzeba walczyc z herezją.
Dobry, solidny produkt
Pierwszą rzeczą, która zwróciła moją uwagę zaraz po oddaniu należnej gotówki na ręce kuriera, był ciężar przesyłki, zdecydowanie przewyższający wagę standardowego podręcznika do gry RPG. Nie powinno to jednak dziwić, biorąc pod uwagę, że książka nie tylko ma grubą oprawę, ale i została wydana na solidnym, nieprzebijającym papierze. Szycie stron jest porządne, druk nie "rozłazi się", wszystkie teksty, ale też ilustracje naprawdę pasują do specyfiki świata. W dodatku wydrukowane są w sposób czytelny i naprawdę przyjemny dla oka. Niekiedy jedynie pojawia się jakaś tabelka czy notatka ze zbyt małym kontrastem, co może stanowić problem dla graczy i MG ze znacznie obniżonym potencjałem wzrokowym.
Treść książki w pełni mnie satysfakcjonuje. Mechanika wytłumaczona drobiazgowo, niekiedy wręcz za dokładnie (takie ilości tabelek i zasad zawsze mnie przerażają), gracze otrzymują cały wachlarz możliwości stworzenia swoich postaci oraz wszelkie podstawowe informacje dotyczące Imperium (jego bardziej szczegółowej historii i dodatkowych informacji muszą już poszukać na własną rękę, ale też nie jest rolą podręcznika opisywanie drobiazgowo czterdziestu tysiącleci historii).
W mojej opinii Mroczna Herezja nie jest systemem, którym warto rozpocząć swoją przygodę z grami RPG. Ma skomplikowaną mechanikę oraz niewątpliwie wyspecjalizowany i ściśle dookreślony świat, co może odstraszyć zarówno początkujących graczy, jak i niedoświadczonych MG. Jeśli jednak ktoś lubi tego typu klimaty, liznął już trochę różnych systemów i ma czas na dokładne zapoznanie się z zasadami gry, jestem przekonana, że ten podręcznik sprawi mu wiele radości.
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
- Karty Postaci i Mistrza Gry do Dark Heresy PL
- Opis w serwisie RPG Geek (ang.)
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja na blogu 3k10 część I
- Recenzja na blogu 3k10 część 2
- Recenzja na blogu 3k10, część 3
- Recenzja na blogu 3k10, część 4
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale maxmarkol
- Rzut oka w serwisie Dom Pełen Łotrów
- Recenzja na blogu Dziwaczny Blog Jaxy
- Wideorecenzja w serwisie Bell of Lost Souls (ang.)
- Opis tworzenia postaci w serwisie YouTube na kanale Baniak Baniaka
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Baniak Baniaka
- Strategie i porady w serwisie YouTube na kanale Baniak Baniaka
Pytania i odpowiedzi
Robisz zakupy pierwszy raz?