Mars 2050: Gra fabularna
Pierwsza gra z cyklu Mini RPG od wydawnictwa Dungal Games- wydanie polskie
- Wydawca:
- Dungal Games
Dostawa (Poczta Polska)
już od 12 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
Ludzkość po długich przygotowaniach i w trakcie narastającego globalnego kryzysu wreszcie zasiedliła Czerwoną Planetę. W latach 30tych mimo krytycznej sytuacji gospodarczej na świecie nastąpił z powodzeniem długo oczekiwany start rakiety Mars 1, dzięki współpracy korporacji Xplore z NASA oraz Europejską Agencją Kosmiczną. Cały świat ożył, ludzkość na bieżąco śledziła informacje z trwającej pół roku podróży. Wszyscy poczuli euforię i jednocześnie ulgę podczas udanego lądowania na Arcadia Planitia - obszarze z dużą ilością zamarzniętej wody pod powierzchnią planety.
Dzięki dobremu przygotowaniu załogi pierwsza mała naziemna baza powstała w ciągu kilku dni. Załoga prowadziła badania, eksplorowała, udało im się pozyskać wodę i inne surowce, przetrwali i efektywnie funkcjonowali. Inna ogromna korporacja: Red Horizon a także Chiny widząc powodzenie misji Xplore i agencji kosmicznych, podwoiły wysiłki do wysłania własnych misji w celu kolonizacji Czerwonej Planety. Wyścig kosmiczny wskoczył na wyższy poziom potęgując napięcia polityczne. W 2033 roku nastąpiła ekspansja na Czerwoną Planetę i był to początek „konfliktów marsjańskich”.
Aż dziesięć rakiet Xplore, cztery chińskie oraz dwie duże Red Horizon wystartowały niemal w tym samym czasie. Rakiety wylądowały na Arcadia Planitia, Chiny na wschodzie, Red Horizon na zachodzie, Xplore w centrum obszaru – niedaleko pierwszego habitatu. Sprowadzono z Ziemi dużo więcej sprzętu i materiałów, w tym maszyny do drążenia skał. Najszybciej rozwijała się baza Xplore. Jeszcze cztery razy wysyłano rakiety, a bazy stopniowo się rozwijały do roku 2044, kiedy gospodarka na ziemi totalnie się załamała i państwom oraz korporacjom zabrakło środków na realizowanie misji kosmicznych.
Mars i ludzie go zamieszkujący zostali porzuceni i zdani na własne siły. Wytworzyła się hierarchia w każdej z trzech ludzkich osad i rozpoczęła walka o dostępną technologię z rakiet. Ludzie stracili poczucie bezpieczeństwa, oprócz ekstremalnych warunków, powstało zagrożenie ze strony wrogich grup. Zahamował się rozwój baz, zwiększyła natomiast liczba incydentów: ataków, sabotaży i związanych z nimi tragedii. Rakiet dostępnych na powierzchni z ostatniego przylotu było zdecydowanie za mało, żeby wszyscy mogli wrócić na Ziemię, miejsca starczyło ledwie dla garstki buntowników, którzy postanowili zostawić całą resztę kolonistów. Nie udało im się uciec – eksplodowały ładunki założone przez radykalistów, niszcząc rakiety i zabijając zdrajców. Tylko dwie rakiety wystartowały, pułapki eksplodowały z opóźnieniem i nie w całości. Statki rozpadły się w atmosferze, ich części spadły na ogromny obszar planety. Są poszukiwane do dzisiaj. Mars stał się domem pełnym wrogów.
Tam gdzie ludzie, są konflikty...
Co wyróżnia tę grę
- Proste i intuicyjne zasady zawarte na niewielu stronach pozwolą szybko przygotować się do gry. Głównymi statystykami w grze określającymi postaci są umiejętności, mierzone w wartościach od 1 do 4. Są to atletyka, czujność, pojazdy, przetrwanie, relacje, walka, wiedza ogólna. Na nich oparte są testy. Poziom skomplikowania danego działania określa stopień trudności (ST).
- Mechanika Stresu będzie podkreślała klimat gry. Niektóre czynniki i zdarzenia będą negatywnie wpływały na zdrowie psychiczne postaci. Na Marsie będzie ich bardzo dużo - nawet dłuższe przebywanie w bazie będzie miało skutki uboczne. Na zewnątrz istnieje więcej zagrożeń, m.in. burze pyłowe i wiry, osuwiska, promieniowanie. Każde ryzykowne zdarzenie lub zbyt długie przebywanie w skafandrze, który jest jedyną ochroną, źle wpływa na psychikę.
- Łączenie ról postaci, które wzajemnie na siebie wpływają. W każdym teście, w którym gracz zadeklaruje, że jego postać wykorzystuje specyficzne atuty wynikające z połączenia swoich ról, otrzymuje bonus dla swojego bohatera lub innej postaci. Gracz musi opisać i uzasadnić ten wpływ. Mogą to być czynności zajmujące dowolną ilość czasu, również ataki w walce. Role postaci zapewnią jej jedną zdolność i szczegółową wiedzę w swoim fachu. Są to Biolog, Geolog, Informatyk, Inżynier, Komandos, Lekarz, Meteorolog, Nauczyciel, Pilot, Psycholog, Rozjemca, Technik.
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- podręcznik w twardej oprawie, 64 strony
- Podmiot gospodarczy:
- Dungal Games Przemysław Ławniczak, ul. Brzozowa 18, 84-300 Lębork, Polska, przemek.lawniczak.dungal@gmail.com
- Kod EAN / UPC:
- 9788394059064
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Mars 2050: Gra fabularna
Recenzje na innych portalach
Pytania i odpowiedzi
Od ilu lat jest ta pozycja?
~ Szymon 15.10.2022 17:26
Od wydawcy (Dungal Games): Lektura: minimum 12 lat, a jeśli chodzi o sposób prowadzenia (i np. ilości przemocy) - to już zależy od Mistrza Gry. Prowadzący może też zmodyfikować / uprościć grę i prowadzić nawet młodszym dzieciom, zamieniając konwencję hard sf na bajkową.
~ Przemysław 10.11.2022 20:01
Robisz zakupy pierwszy raz?