Jar of Dice - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Siedem gotowych scenariuszy do rozegrania w domyślnym settingu (Dzikich Krainach) to naprawdę dobre wprowadzenie do świata The One Ring.
Przygody można rozegrać jako kampanię lub pojedyncze epizody, ciekawe miejsca pojawiające się w grze rozbudowują lore świata, wydanie na najwyższym poziomie do którego przyzwyczaiło nas Cubicle7. Jednym słowem solidny, dobry produkt, któremu trudno coś zarzucić.
Zaraz po podręczniku głównym jest to absolutne must have.
Jak dla mnie ideał :)
Zestaw startowy w wersji ENG nabyłem chwilę po ogłoszeniu polskiego wydania 5 ed D&D aby zapoznać się z grą i stwierdzić czy jest to produkt dla mnie.
Fakt, iż zaraz po wydaniu zamówiłem też wersję PL świadczy, że TAK!
Zestaw startowy składa się z dwóch broszur (Zeszytu Zasad i rozbudowanej przygody), kompletu kości oraz kart postaci przygotowanych bohaterów. Wszystko w boxie identycznym z wersją oryginalną.
Skrócone zasady to świetny start dla zaczynających przygodę z Lochami i Smokami, a przygoda "Zaginiona kopalnia Phandelvera" zapewni wiele godzin doskonałej zabawy w klimacie D&D.
Jak dla mnie świetna pozycja!
Dobry, solidny produkt
Polskie wydanie 5 ed kultowego D&D, choć nie uniknęło kilku potknięć językowych i jednego buga w tłumaczeniu, to dobrze wydany i solidnie wykonany produkt.
Jakością zbliżony jest do anglojęzycznego oryginału, a wydawca Rebel.pl dostarczył zakupiony podręcznik dokładnie w dniu premiery.
Ogólnie mocna 4-ka to ocena, na którą w pełni zasługuje.
Gdy kupowałem The Heart of the Wild nie sądziłem, że mnie zaskoczy gdy tymczasem jest to dodatek z naprawdę masą pomysłów i stanowi doskonałe rozszerzenie lore Śródziemia.
Niektóre - zupełnie wszakże wymyślone prze z autorów - elementy są doprawdy niesamowite. Sporo jest takich klasycznych, RPGowych, a kilka mi nie przypadło do gustu ale całokształt jest godny polecenia.
Dla mnie to solidna 4-ka!
Wilderland Adventures to nic innego jak zestaw 7 przygód znany z dodatku do The One Ring pod nazwą Tales from Wilderland.
Przygody są ciekawe i różnorodne, dzieją się w Dzikich Krajach wiec idealnie nadają się na początek przygody z AiME i pozwalają rozwinąć się początkującym graczom na prawdziwych bohaterów.
Wydanie jak zawsze w przypadku Cubicle7 to mistrzostwo i nie pozostaje mi nic innego jak polecić.
Jak dla mnie ideał :)
Loremaster's Guide do systemu Adventures in Middle-earth RPG kupiłem niejako z rozpędu jako dwupak nie nastawiając się, iż znajdę tam wiele ciekawych rzeczy dla osoby, która z RPGami ma do czynienia od ponad dwóch dekad.
Myliłem się.
Nie jest to podręcznik niezbędny ale wielce pomocny.
Na wstępie mamy opis settingu czyli Dzikich Krain, najwalniejszych miast, miejsc etc. etc. oraz przewodnik po Mieście na Jeziorze znany z dodatku do TOR o tejże właśnie nazwie, który dodawany był do zasłony MG. Dla każdego kto nie ma podręcznika do The One Ring i dodatków to świetna rzecz uzupełniająca świat gry.
Potem znajduje się garść porad dla MG i tutaj zależy już od mistrza ale nawet najbardziej doświadczony zawsze coś może dla siebie znaleźć. Jak to mówią, "kaszy masłem nie zepsujesz".
W dalszej kolejności mamy rozszerzenie zasad podróży, kilkunastu NPców do wykożystania w grze oraz opis "audiencji" dalej adwersarzy i bitwy no i Wilderland
Bestiary czyli niezbyt długi bestiariusz, którego w takiej wersji brakowało jednak w podręczniku dla graczy.
Głównie są to orki, gobliny, trolle, pająki i wilki no ale przecież tak powinno być ;)
Na koniec dostajemy artefakty, magiczne przedmioty oraz rozdział o leczeniu, także magicznym
I na sam już koniec króciutko o magii w Śródziemiu.
Ogólnie bardzo polecam mistrzom gry lub fan boyom Tolkienowskiego świata dla pozostałych nie jest to must-have ale jeśli macie na coś wydać grosz to warto!
Ja nie żałuję pieniędzy.
Jak dla mnie ideał :)
Przeniesienie Tolkienowskiego Śródziemia z systemu The One Ring na mechanikę 5 ed D&D to strzał w dziesiątkę.
Podręcznik jest bardzo dobrze napisany, bogato ilustrowany i jak zawsze wydanie stoi na najwyższym poziomie.
Poza tym to po prostu The one Ring na mechanice D&D więc dwaj mistrzowie w jednym ciele :)
Dobry, solidny produkt
Stosunkowo niewielka broszurka, przynosząca opis Miasta na Jeziorze i oferująca nową, grywalną Kulturę daje zaskakująco dużo jeśli chodzi o grę w TOR. Poza nimi bowiem otrzymujemy opis okolic Długiego Jeziora, potworów i miejsc, w których możemy rozgrywać przygody. Samo Miasto staje się zaś nasza "bazą wypadową" w Dzikie Kraje, do której wracamy między przygodami. Dlatego jego opis i śliczna mapa bardzo się przydają.
Zasłona natomiast, jak każdy tego typu produkt, zbiera w jednym miejscu potrzebne MG tabele i pomoce.
IMO solidny produkt w doskonałym wykonaniu.