Piotr - recenzje
Dobry, solidny produkt
Ocenę wystawiam po niemal roku użytkowania - pudełko mnie nie zawiodło, połączenie solidności z lekkością. Wieczko mocne jak nowe.
Dobry, solidny produkt
Teoretycznie prosty scenariusz, ale jeśli grasz drużyną hardych wojów, dla których nie straszna czereda trolli, ten scenariusz może dać im w kość i to jest właśnie jego zaletą - zmusza do myślenia. Karty nie są specjalnie dobre jak dla mnie, ale mamy tu Pieśń Podróży, dobrą dla mieszanych decków oraz Gildora z ciekawą zdolnością, który dobrze wpasować może się w pewne taktyki.
Jak dla mnie ideał :)
O scenariuszu nie ma się co rozpisywać, ale karty są tu wyjątkowo dobre - Dain Żelazna Stopa oraz Posłaniec z Mirkwood jako dwa przykłady. Jeden z lepszych dodatków.
Dobry, solidny produkt
Jak na mój gust, zbyt wiele w tym scenariuszu zależy od szczęścia, ale ma to swój urok. Grając we dwójkę, rozgrywka wydała nam się trywialna i mało podnosząca ciśnienie, ale za jednym razem potrafiła nam dać do wiwatu i musieliśmy się spinać. Tak czy siak, warto kupić dla kart.
Dobry, solidny produkt
Dodatek, jak to w przypadku LOTR, trzyma poziom. Graficznie jak zwykle 5/5. Jeśli idzie o scenariusz, to nie porywa, ale zawiera kilka kart bardzo ważnych dla rozgrywki. Jeśli lubisz grać hobbitami, jest tu Szybki Węzeł.
Dobry, solidny produkt
Ciężko mi wystawić ocenę temu dodatkowi. Z jednej strony bardzo dopakowuje krasnoludy i ciekawie prezentuje wytrwałość i upór tej rasy, z drugiej strony odnoszę wrażenie, że przejście Morii drużyną niezłożoną z krasnoludów to naprawdę zbyt ciężka przeprawa, dlatego uważam to za lekki minus - mamy dodatkowe scenariusze, które jednak bez decku krasnoludzkiego potrafiłyby przyprawić o frustrację Dalajlamę. Jeśli ktoś lubi wyzwania i budowanie decków, pewnie mu się to spodoba.
Bawiłem się przednio, zwłaszcza Ucieczka z Morii dała sporo frajdy, kiedy tuż przed wydostaniem się na powierzchnię wylosowaliśmy kartę "Zawał" :) Naprawdę czuć klimat odosobnienia i beznadziei w podziemiach, to się wyjątkowo twórcom dodatku udało.
Jak dla mnie ideał :)
Rzeczywiście, jak wspomnieli poprzednicy, rozgrywka jest nieco losowa, ale może trochę odgrywa to zmienność sytuacji politycznej. Gra jest, moim zdaniem, trudna. Na początku trzeciej ery miałem opanowane zaledwie dwie prowincje - wydaje mi się, że albo robię coś źle, albo podbój militarny jest bardzo mało skuteczny - koledzy posługujący się dyplomacją mieli znaczną przewagę. Nie do końca odkryłem zapewne niuanse gry i pewnie nie potrafiłem wykorzystać Conana / kart strategii do gry, ale to pewnie przyjdzie z czasem. Fakt jest taki, że skończyłem grać o 2:00 w nocy, recenzję piszę o 10:30 i już mam ochotę zagrać znowu - symptom świetnej planszówki!
Karty są przepiękne, ilustracje ociekają klimatem starego fantasy, a przygody Conana zaczerpnięte prosto z opowiadań Howarda tworzą świetną atmosferę (spośród czterech graczy, trzech znało dobrze literaturę).
Dla opanowania zasad przydał nam się, oprócz instrukcji, ten film: Age of Conan Primer (do znalezienia na YT).
Dobry, solidny produkt
Za jakość wydania ocena jak najwyższa, zawartość merytoryczna - oceniam na solidne 4. Potwory opisane są przejrzyście, statbloki są czytelne, a ilustracje stoją na bardzo wysokim poziomie. Brakuje jedynie szerszego opisu ekologicznego niektórych stworzeń oraz np. wykorzystania fragmentów ciał do tworzenia magicznych przedmiotów - wtedy dla mnie byłby ideał.
Jak dla mnie ideał :)
Wystawiam 5, bo zawiera wszystko, czego od ekranu wymagam. Koniec z wertowaniem podręcznika w błahej potrzebie - najczęściej używane tabele i dane są tutaj. Wewnętrzne tabele dobrze poukładane, wydrukowane elegancką czcionką znaną z FR. Ilustracja na zewnętrznej stronie klimatyczna (wszędobylski Drizzt może jednak się nie spodobać), być może trochę ciemna, ale przecież nie chodzi o to, aby przyciągała uwagę graczy.
Tabele podane w broszurce, choć z początku uważałem je za zupełnie zbędne, okazują się być bardzo przydatne. Pozwalają bowiem bardzo szybko zorientować się, jakie stworzenia mogą napotkać BG w konkretnym środowisku. Bez wertowania KP. Mamy więc kolejny element mogący zaoszczędzić czas MG. Polecam!
Dobry, solidny produkt
W podręczniku, o dziwo, są potwory :) Znajdziemy m.in. opis i statystyki Asabi z Anauroch, gibberlingów, czy wynaturzeń Lolth. Niby można się bez tego obejść, tworzyć własne statystyki, ale za cenę 27 zł jak najbardziej warto. Zawarte w podręczniku informacje pomogą ukazać odmienność Faerunu od innych settingów na polu fauny.
Czy nadal mechanika jest kaszaniasta? Tzn czy coś się w niej zmieniło. Bo w jedynkę nie gram z uwagi na liczne bugi i dziwolągi. Może zacznę w 1.5, jeżeli produkt wreszcie dobrze wydano...