Dominik - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Turbo to dla mnie obecnie gra wyścigowa pierwszego wyboru:
- Niski punkt wejścia.
- Możliwość dokładania nowych mechanik w kolejnych wyścigach / rozgrywkach.
- Dynamiczna rozgrywka.
- Bardzo dobrze działa na 4-6 osób.
Zdecydowanie polecam, zwłaszcza jeśli mamy możliwość zorganizowania kilku wyścigów w tym samym gronie.
Dobry, solidny produkt
Kości jako produkt są całkiem solidne. Niektórych może razić cena, ale jeśli porównamy ją z innymi oficjalnymi kostkami do systemów RPG (gdzie na ogół szczytem różnic względem "zwykłych" kości jest symbol na jednej ściance), to nie jest już tak źle. Zwłaszcza, że w tym zestawie kostek nie jest w wcale tak mało (14 sztuk w 3 kształtach i 6 wzorach).
Istnieje oficjalna aplikacja pozwalająca rzucać wirtualnymi kostkami na telefonie, ale dla mnie nie jest to żadna alternatywa. Przyjemniej rzuca się pulą takich kostek niż tapie w telefon.
Dobry, solidny produkt
Bardzo przyjemna prosta konfrontacyjna gra karciana. Łatwa do wytłumaczenia, ale dająca satysfakcję z rozgrywki.
Grę polecam zwłaszcza fanom Star/Hero Realms. Star Wars: The Deckbuilding Game jest dla mnie powiewem świeżości po rozegnaniu kilkudziesięciu partyjek w Star Realms. Oprócz różnic mechanicznych atutem SW jest aspekt wizualny - grafiki oddają ducha Gwiezdnych Wojen i są przy tym bardzo estetyczne.
Gra nie jest idealna - czasami rynek kart staje się bardzo jednostronny (pełen kart przeciwnej frakcji) , czasem brakuje komb które można uzyskać w Star Realms (zagrywając kilka kart jednej frakcji), ale dalej uważam ją za wartą zagrania.
Solidny produkt - 4/5.
Dobry, solidny produkt
Prosta, ale bardzo przyjemna gra w skojarzenia.
Jeśli Jednym słowem wam się już ograło, albo zgadujecie każde hasło z marszu to warto rzucić okiem na Grę w zielone.
Zasady są trochę bardziej złożone (ale dalej do wytłumaczenia w minutę), za to sama rozgrywka dawała mi większą satysfakcję.
Jak dla mnie ideał :)
Jeśli chcecie wciągnąć swoje pociechy w granie w planszówki, to zdecydowanie warto spróbować Pędzących Żółwi - proste zasady, emocjonująca rozgrywka, z nutką niepewności. W tej kategorii 5/5
Dla dorosłego grona są zdecydowanie ciekawsze pozycje, ale jednej partyjki od czasu do czasu na pewno nie odmówię.
Jak dla mnie ideał :)
Żałuję, że trafiłem na tą grę tak późno.
Kawerna to bardzo dobra gra euro - nie jest może najprostsza i nie polecałbym jej na początek, ale większość zasad w sposób naturalny wiąże się z tematyką, co znacznie przyśpiesza proces nauki.
Gra posiada pewne cechy których trzeba mieć świadomość przed zakupem:
- To nie jest mała gra, potrzeba czegoś więcej niż mały stolik kawowy żeby ją rozłożyć (zwłaszcza grając w więcej osób).
- Można w nią grać w 6 albo i 7 osób, ale odradzałbym. Optymalna liczba graczy to 3-4 osoby, powyżej tego zakresu gra może już się dłużyć.
- Gra ma ograniczoną zmienność warunków początkowych, jeśli przypadnie wam do gustu warto zainteresować się dodatkiem: Dokąd sięgają korzenie, dzięki któremu będziecie mogli grać nie tylko krasnoludami.
Jeśli powyższe uwagi was nie zniechęcają, to radzę kupić grę czym prędzej, póki jest dostępna. Raczej nie należy spodziewać się dodruków.