Izabela Jaraszek - recenzje

Produkt adekwatny do swojej ceny. Za te kilka złotych można sprawdzić, czy przedstawiona tu mechanika będzie nam pasowała i czy warto zainteresować się głównym podręcznikiem.


Typowe postapo, z wojną nuklearną i buntem maszyn w tle, ale podręcznik napisany jest tak lekko, zabawnie, że to samo się czyta i sam wiele razy wracałem do niej, jak do dobrej książki. Mechanika taka o, na pewno ma zwolenników, ja nie jestem fanem. 4 różne settingi zaproponowane przez autora pozwalają dostosować fabułę do tego, co lubicie najbardziej.


10 na 10!!!!! Nie kupiłem tu, więc nie mogę dać oceny, ale system jest świetny. Prosta mechanika, ciekawy, niejednolity świat pełen różnych wątków, które pozwolą grać nie tylko w klimatach dark fantasy, ale również w steampunku, cyberpunku, horrorze i kilku innych, w zależności od naszych założeń. Świetne klimatyczne rysunki, masa ciekawych pomysłów, jak chociażby Wiedźmiarz, czy Technomanta. Polecam wszystkim.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Nie tak dobre, jak oblivionki, ale spradzają się całkiem nieźle, cyfry są widoczne. Polecam pomalować bezbarwnym lakierem, wtedy wolniej ścierają się i mogą służyć długie lata.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Raczej słaby

Powtarzalna mechanika, minimalna interakcja między postaciami, , wtórna rozgrywka. Największą zaletą gry są bardzo ładnie narysowane karty.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Obowiązkowy tytuł dla każego fana RPGów i karcianek z przymróżeniem oka. Zabawny, niesamowicie grywalny, pełen różnorodnych żartów, gagów i o prostej mechanice ( no dobra, ta mechanika wraz z kolejnymi dodatkami trochę się komplikuje).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra dla ludzi bez kija w tyłku, którzy nie boją zrobić z siebie debili i mają do siebie dystans. Zarówno na trzeźwo, jak i po pijaku świetna zabawa. Największa zaleta to prostota zasad, którą zrozumie nawet gaśnica pianowa. Jeśli nie tutaj, to kupcie gdzieś indziej, w sklepach z grami wciąż można złapać.


Nie spełnia moich oczekiwań :(

Jestem mocno zawiedziony tym podręcznikiem. Rozgrywanie fabuły, tudzież tworzenie postaci poprzez listy nie uważam za szczególnie intrygujące, acz z odpowiednimi osobami mogło by to być interesujące przeżycie. Niska ocena nie wynika jednak z idei, która jest oryginalna, ale z formy podręcznika.
Po pierwsze jego cena, w stosunku do objętości. 90 stron rozmiaru B5 za 35zł czarno białe to nie jest dobra cena. Druga sprawa, zostało to napisane w formie wymiany listów i stara się stworzyć imersję, już w samym czytaniu wciągnąć gracza w tą grę... ale te próby schodzą na niczym gdy cały czas przewijają się słowa "de profundis" "Lovecraft" czy kilka innych.
I najpoważniejszy zarzut, który dotyczy się rozdziału "Psychodrama terenowa". To wręcz karygodne, by zachęcać ludzi do nakręcania sobie wizji/schiz czy zwidów w czasie podróży przez miasto. To łamanie najważniejszej zasady dotyczącej RPGów i LARPów, kompletne wymieszanie rzeczywistości i fikcji. Uważam, że to niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza wobec młodszych osób.

Polecić mogę tylko fanom klimatów grozy, oraz osobom, które interesują się polską sceną RPGów jako ciekawostkę i nieszablonowe podejście do tematu.