Abyss (edycja polska)

Walka o wpływy w podwodnym królestwie
62 opinie
  • 2 - 4 osoby
  • od 14 lat
  • ok. 45 minut
  • wydanie polskie
Przez wieki morskie stworzenia niepodzielnie rządziły głębinami. Ich królestwo cieszyło się szacunkiem wszystkich sojuszniczych ras, które zawsze mogły znaleźć w nim schronienie. Wkrótce jednak Otchłań zostanie bez władcy. To doskonała okazja, by zasiąść na tronie i zdobyć związane z tym przywileje!  Abyss to strategiczna gra, w której staramy się przejąć kontrolę nad kluczowymi obszarami podwodnego miasta. Wykorzystując spryt i znajomości będziemy pociągać za sznurki, by zdobyć przychylność członków Rady. Zapewnią nam oni dojście do wpływowych lordów, a ci z kolei pozwolą przejmować kontrolę nad kluczowymi terytoriami.  Na czym to polega?  Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez pozyskiwanie sojuszników, rekrutowanie lordów, kontrolowanie miejsc i pokonywanie potworów. Aby tego dokonać, będziemy musieli stopniowo poszerzać swoje wpływy. W każdej turze mamy do wyboru 3 akcje:  Eksplorację głębin, która pozwala sprawdzić, kto kryje się w morskiej toni. Mogą to być zarówno sojusznicy, jak i potwory.  Prośbę o wsparcie Rady, dzięki której pozyskujemy sojuszników. Należą oni do 5 sprzymierzonych ras, a zbieranie odpowiednich zestawów jest kluczowe dla zdobywania przychylności lordów. Rekrutację lorda, czyli jednego z przedstawicieli gildii. Każdy z nich dysponuje potężną zdolnością, a także zapewnia określoną liczbę punktów wpływu na koniec gry. Dodatkowo niektórzy lordowie posiadają specjalny symbol klucza – gdy zbierzemy takie 3, przejmujemy kontrolę nad jednym ze strategicznych podwodnych miejsc.  Gra kończy się, gdy ktoś dobierze 7. lorda lub gry talia lordów nie będzie pozwalała na uzupełnienie dziedzińca. Gracze podliczają zgromadzone punkty, a osoba, która zgromadziła ich najwięcej, przejmuje kontrolę nad podwodną krainą.  Dlaczego pokochasz tę grę? Abyss to wyzwanie świeże niczym powiew morskiej bryzy w upalny dzień. Świetnie łączy proste zasady ze strategiczną głębią, a rozgrywki pozostają satysfakcjonujące nawet po wielu rozegranych partiach. Oprócz mechanizmów związanych ze stopniowym poszerzaniem swoich wpływów, gra wykorzystuje też element handlu, a zdolności lordów wpływają zarówno na sytuację rekrutującego gracza, jak i jego przeciwników. Gra cieszy oko dopracowanym wykonaniem: tajemnicze pudełko bez tytułu intryguje, klimatyczne ilustracje przenoszą nas prosto do fantastycznego, podwodnego świata, a waluta w postaci pereł sprawia, że handel jest wyjątkowo satysfakcjonujący.
Autor:
Bruno Cathala, Charles Chevallier
Ilustracje:
Xavier Collette
Wydawca:
Rebel
169,95

Dostępnych powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka jutro


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Przez wieki morskie stworzenia niepodzielnie rządziły głębinami. Ich królestwo cieszyło się szacunkiem wszystkich sojuszniczych ras, które zawsze mogły znaleźć w nim schronienie. Wkrótce jednak Otchłań zostanie bez władcy. To doskonała okazja, by zasiąść na tronie i zdobyć związane z tym przywileje! 

Abyss to strategiczna gra, w której staramy się przejąć kontrolę nad kluczowymi obszarami podwodnego miasta. Wykorzystując spryt i znajomości będziemy pociągać za sznurki, by zdobyć przychylność członków Rady. Zapewnią nam oni dojście do wpływowych lordów, a ci z kolei pozwolą przejmować kontrolę nad kluczowymi terytoriami. 

Na czym to polega? 

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez pozyskiwanie sojuszników, rekrutowanie lordów, kontrolowanie miejsc i pokonywanie potworów. Aby tego dokonać, będziemy musieli stopniowo poszerzać swoje wpływy.

W każdej turze mamy do wyboru 3 akcje: 

  1. Eksplorację głębin, która pozwala sprawdzić, kto kryje się w morskiej toni. Mogą to być zarówno sojusznicy, jak i potwory. 
  2. Prośbę o wsparcie Rady, dzięki której pozyskujemy sojuszników. Należą oni do 5 sprzymierzonych ras, a zbieranie odpowiednich zestawów jest kluczowe dla zdobywania przychylności lordów.
  3. Rekrutację lorda, czyli jednego z przedstawicieli gildii. Każdy z nich dysponuje potężną zdolnością, a także zapewnia określoną liczbę punktów wpływu na koniec gry.

Dodatkowo niektórzy lordowie posiadają specjalny symbol klucza – gdy zbierzemy takie 3, przejmujemy kontrolę nad jednym ze strategicznych podwodnych miejsc. 

Gra kończy się, gdy ktoś dobierze 7. lorda lub gry talia lordów nie będzie pozwalała na uzupełnienie dziedzińca. Gracze podliczają zgromadzone punkty, a osoba, która zgromadziła ich najwięcej, przejmuje kontrolę nad podwodną krainą. 

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Abyss to wyzwanie świeże niczym powiew morskiej bryzy w upalny dzień. Świetnie łączy proste zasady ze strategiczną głębią, a rozgrywki pozostają satysfakcjonujące nawet po wielu rozegranych partiach.
  • Oprócz mechanizmów związanych ze stopniowym poszerzaniem swoich wpływów, gra wykorzystuje też element handlu, a zdolności lordów wpływają zarówno na sytuację rekrutującego gracza, jak i jego przeciwników.
  • Gra cieszy oko dopracowanym wykonaniem: tajemnicze pudełko bez tytułu intryguje, klimatyczne ilustracje przenoszą nas prosto do fantastycznego, podwodnego świata, a waluta w postaci pereł sprawia, że handel jest wyjątkowo satysfakcjonujący.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 71 kart eksploracji
  • 35 kart lordów
  • 20 płytek miejsc
  • 20 żetonów potworów
  • znacznik zagrożenia
  • 10 żetonów kluczy
  • 5 kubeczków
  • 50 pereł
  • plansza
  • tor zagrożenia
  • notes punktacji
  • instrukcja
Instrukcja i inne pliki:
Waga:
1,623 kg
Podmiot gospodarczy:
Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
Kod EAN / UPC:
3770000010176
Kraj pochodzenia:
Chiny
Informacje dot. bezpieczeństwa:
Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
Pasujące koszulki:


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.56
na podstawie 62 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Abyss (edycja polska)



Najbardziej przydatne recenzje

Louve

Liczba recenzji: 68

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Lekka, przyjemna gra w przepięknej oprawie graficznej. Rozgrywka wymaga nieco kombinatorskiego planowania, jednak osoby oczekujące budowania ciężkiej strategii będą zawiedzione, gdyż "Abyss" to mało obciążający tytuł. Dodatkowo, na nasze poczynania wpływ ma również pewien element losowości, oraz (w większym stopniu) decyzje innych graczy. Im więcej osób zasiada do gry, tym większa różnorodność i ciekawsza sytuacja na planszy, z racji faktu, że gracze w większym stopniu wchodzą sobie "w drogę" podbierając upatrzonych Lordów, wykupując pożądane przez nas karty itp. Gra we dwójkę także posiada swój urok, jednakże jest wówczas przeważnie spokojniejsza, mniej interaktywna.

Jeśli już o interakcji mowa, to w większości wypadków są to "neutralne przepychanki", które bardziej mają na celu rozbudowę własnego potencjału ekonomicznego, niż umyślne przeszkadzanie przeciwnikom. Niemniej, negatywne interakcje również mogą mieć miejsce, a to za sprawą zdolności niektórych Lordów. Nie są to jednak przeważające elementy gry.

Odnośnie samego wydania gry, to jak to zostało już wspomniane, tytuł okraszony jest przepięknymi, niezwykle klimatycznymi grafikami. Jedyne, co moim zdaniem można by poprawić, to karty Eksploracji, które w moim odczuciu są zdecydowanie zbyt małe. Z tego powodu bardzo niewygodnie się je tasuje. Najchętniej widziałabym je w formacie zbliżonym do kart Lordów (a karty Lordów najlepiej jeszcze większe, by tym bardziej móc podziwiać detale dopieszczonych grafik :-) ).

Podsumowując, "Abyss" to w moim odczuciu idealna rozrywka dla osób szukających w miarę lekkiego tytułu, wymagającego od gracza odrobiny myślenia, jednocześnie nie przeciążającego zanadto. Pojedyncza partia to zwykle nie więcej niż godzina grania, tak więc nie ma też raczej zagrożenia znudzeniem. Solidne, eleganckie wydanie dopełnia całości, przenosząc grę w przyjemny, specyficzny klimat oceanicznych Głębin. Osobiście "Abyss" przypadło mi do gustu :-)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Agasia

Liczba recenzji: 74

Gra jest przepiękna, ale to widać na dołączonych zdjęciach. Ogólnie jest to dość lekka i krótka pozycja. Nie należy sugerować się rysunkami gniewnych potworów - nie ma tu starć ani konfliktów. Jest trochę interakcji, ale bez specjalnych złośliwości, generalnie każdy pracuje na siebie. Zasady są proste, a różne możliwości punktowania i spora losowość gwarantują różnorodność. Nie polecam tym, którzy szukają ciężkich, strategicznych tytułów. Rozgrywka w dwie osoby też nie zachwyca. Szukający sympatycznej gry, na którą aż przyjemnie popatrzeć na pewno się nie zawiodą. A perły na pewno przyciągną płeć piękną :-)


Pizystrat

Liczba recenzji: 74

No cóż, gra reklamuje się głównie jakością wydania i strona graficzną. Pierwszy raz widzę, żeby elementem do zachwalania było… pudełko! Wydaje mi się to nieprzekonujące i gdyby nie fakt, że gra była w produktach uszkodzonych za 40% ceny, to pewnie bym się na nią nie skusił.

Więc trochę mnie zaskoczyło jak przyjemnie się w to grało. :) Abyss to gra lekka, łatwa i niezobowiązująca, gracze mają do wyboru kilka różnych ruchów i jak już załapią jak się je wykonuje kolejki lecą płynnie i szybko. Dzięki mechanizmowi podkupywania kart nikt się nie nudzi nawet w nieswoim ruchu. I choć zwojów mózgowych strategia tu nie przegrzewa, to trzeba jednak kombinować i planować ruchy i przewidywać posunięcia innych graczy (np. jeśli zgarnął kupkę czerwonych kart, można liczyć się z tym, że będzie chciał kupić czerwonego lorda. Sprzątnąć mu go, czy nie?).

Nie należy jednak oczekiwać nie wiadomo czego od tej pozycji. Gra się fajnie, ale „dupy nie urywa” i po kilku partiach już nie odczuwam przemożnej potrzeby wracania do tego tytułu. Mechanika w sumie sprawna, ale patent z perlaną waluta nie sprawdza się na 2 osoby, bowiem w żadnej partii, którą rozegrałem w tej konfiguracji nie zdarzyło się, żeby komuś zabrakło.

No i w końcu faktycznie słowo o wykonaniu. Ta gra to podręcznikowy przykład na ‘overproduction’. Grafiki i karty są prześliczne, nawet plansza jest gruba i bardzo ładnie wykonana, choć gra mogłaby się spokojnie obyć bez niej. Perły jako waluta to pomysł genialny i, o ile wiem, nigdzie indziej niespotykany. Zatem gra już samym wyglądem sprawia, że chce się grać. Problem pojawia się na etapie re-grywalności, w grze jest za mało „mięsa”, żeby same grafiki potrafiły skłania do grania raz za razem.

Tym niemiej dla osób, które nie lubią ciężkich planszówek jest to tytuł bardzo dobry. Można spokojnie stracić 30-40 minut z pięknie wykonanym tytułem i nawet nie zauważyć, kiedy ten czas przeleciał. Planszówkowym wyjadaczom za to raczej bym odradzał.



Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie

Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również