Everdell (edycja polska)
Rozwijaj swoją osadę w przeuroczej krainie Everdell- 1 - 4 osoby
- od 13 lat
- 40 - 80 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- James A. Wilson
- Ilustracje:
- Andrew Bosley
- Wydawca:
- Rebel
Dostawa (Poczta Polska)
już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy
Opis
W uroczej dolinie Everdell, pod gałęziami wysokich drzew, wśród omszałych głazów, rozwija się cywilizacja leśnych zwierząt. Wiele lat minęło od jej początków i wreszcie nadszedł czas, by odkryć nowe tereny i zakładać zupełnie nowe miasta. Gdy zasiądziesz do gry, wcielisz się w lidera grupy stworzeń, które wyruszą na podbój nieznanego. Trzeba będzie zbudować wiele budynków, poznać nowe stworzenia i dać się ponieść nadchodzącym wydarzeniom. To będzie pracowity rok!
Everdell to dynamiczna gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Uwodzi przepięknym wykonaniem i oferuje wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu jej odkrywanie jest prawdziwą przyjemnością.
Na czym to polega?
W swojej turze gracz może wykonać jedną z trzech akcji:
- Przydzielenie pracownika. Każdy z graczy posiada własną pulę pracowników, których może umieszczać na planszach, wydarzeniach oraz kartach celów. Odpowiednio przydzieleni pracownicy podejmują różne czynności, które wspierają rozwój naszej strategii jak na przykład pozyskiwanie zasobów czy umożliwienie dobierania kart.
- Zagranie karty. Każdy z graczy buduje i rozwija własne miasto. Zagrywanie kart generuje różnego rodzaju zasoby, otwiera przed nami nowe możliwości, a ostatecznie pozwala również na zdobywanie punktów. Dzięki wzajemnemu wpływowi kart na siebie, każdy z graczy ma szansę wprowadzić w życie oryginalną i indywidualną strategię.
- Przygotowanie do kolejnego sezonu. W ramach tej akcji pracownicy wracają do zasobów gracza, możliwe jest również dobranie kolejnego pomocnika.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Everdell to gra bardzo wielu możliwości, która zmienia się z każdą rozgrywką: do pojedynczej partii wykorzystujemy tylko niewielką część komponentów, a zmienne układy na planszy gwarantują stopniowe odkrywanie różnorodnych strategii.
- W grze bardzo ważna jest sfera wizualna. Pole gry przypominające pień drzewa, pieczołowicie zaprojektowane żetony surowców, a do tego grafiki pełne uroczych zwierzątek w przeróżnych konfiguracjach i pomysłowych ujęciach. Kto nie lubi uroczych zwierzątek? :)
- Jednak niech nikogo nie zwiedzie słodka tematyka – przy Everdell mamy naprawdę sporo kombinowania, a sama gra skierowana jest raczej do dorosłych i starszych dzieci niż do maluchów. To wielowymiarowa gra, w której trzeba zintegrować różne czynniki mające wpływ na ostateczny wynik.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza
- 4 żetony wydarzeń podstawowych
- żetony punktów (10 x "3 punkty", 20 x "1 punkt")
- 20 żetonów użycia
- 8-ścienna kość (do gry solo)
- 128 kart stworzeń i budowli
- 11 kart lasu
- 16 kart wydarzeń specjalnych
- 30 jagód
- 30 gałązek
- 25 bryłek żywicy
- 20 kamyków
- Wieczne Drzewo
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 1,75 kg
- Podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- GSUH2600
- Kod EAN / UPC:
- 5902650613492
- Kraj pochodzenia:
- Chiny
- Informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
- Pasujące koszulki:
Powiązane artykuły
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Everdell (edycja polska)
Najbardziej przydatne recenzje
Dobry, solidny produkt
Czekałam na "Everdell" od dawna, bo hype wokół gry był ogromny. Ach, jaka ona piękna, ach, jaka ona fajna i co tylko. W końcu mam, pograłam, to się wypowiem :-)
Ładna? Bardzo, przyjemnie patrzy się na komponenty, ilustracje cieszą oko, ale... Drzewo przeszkadza, gdy mamy 4 graczy, a poza tym trzeba go ciągle składać i rozkładać (inaczej nie schowamy do pudełka). Dodatkowo słabo widać co jest na kartach leżących na drzewie. Karty są ładne, ale wolałabym, żeby były bardziej czytelne, znaczniki pokazujące ile jest kart danego typu w talii to porażka, ale to nie jedyny zarzut.
A rozgrywka? Jest ok, dość losowa ze względu na karty, rozkręca się powoli - gramy przez 4 pory roku i na początku niewiele możemy zrobić, ale im dalej w las :-) tym więcej opcji. Nie miałam natomiast efektu 'wow'. Może przerosły mnie oczekiwania?
Polecam dla rodzin, jako grę na start, bo jest ładna i prosta. Ale mam w kolekcji i ładniejsze, i przede wszystkim ciekawsze. Dalję jednak 4, a nie 3, bo to jest solidna gra, po prostu liczyłam na coś co mnie przyciągnie do siebie na dłużej.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo lubię estetycznie wykonane gry. Często wykonanie produktu stawiam na równi z mechaniką rozgrywki, bo przecież miło grać ładnymi elementami, kartami z śliczną grafiką, dobrej jakości plastikiem/tekturą. Dlatego np. świetna mechanicznie i tematyczne Terraformacja Marsa pod względem wizualnym jest mocno odpychająca dla mnie i nie potrafię w 100% czerpać z niej radości.
Everdell właśnie pod względem wykonania jest rewelacyjne. Już samo pudełko jest miłe w dotyku, matowe i gładkie. Grafiki na kartach, planszy, drzewie są rewelacyjne, oznaczenia na planszach czytelne, ładne surowce zrobione z drewna, plastiku dobrej jakości i gumy. Tektura z której zrobione są karty to bodajże jedna z lepszych jaką widziałem. Podobnie jest z planszą i drzewem - gruby, twardy materiał, miły w dotyku, niepodatny na zgięcia.
Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki to gra jest Euro worker placementem, choć z paroma twistami. Niczym w Cavernie, Agricoli itp. stawiamy swoich robotników na polach pozyskujących surowce, odpowiadających za ich wymianę, pola interakcji z innymi graczami. Zbieramy karty budowli i postaci, które po spełnieniu określonych warunków i zebraniu surowców możemy dodać do naszego miasta, jest ich bodajże 5-6 rodzajów i różnią się efektami (natychmiastowy, przez całą rozgrywkę, co porę roku etc.). Karty budowli pozwalają nam na darmowe wykupienie postaci, która w danej budowli mieszka, jeśli jej karta jest w naszym posiadaniu "w dłoni" lub na polanie. Ciekawą mechaniką jest właśnie dostęp do polany, na której leżą odkryte karty i każdy z graczy może je włączyć do swojego miasta - zapobiega to utykaniu i nudnemu dobieraniu, aż pojawi się coś ciekawego. Fajną sprawą jest także, że karty w naszym mieście często posiadają własne pole dla robotnika z ciekawym efektem - zbieraniem dodatkowych punktów zwycięstwa, interakcją z innym graczem, modyfikacją naszego sposobu grania. Strona wizualna gry może sugerować lekką produkcję dla dzieci, o trudności co najwyżej grzybobrania - nic bardziej mylnego :).
Gra jest umiarkowanie skomplikowana, na pewno lżejsza niż poważne niemieckie euro-kolosy i przy sprawnym wytłumaczeniu, myślę, że po 15-20 minutach wszyscy przy stole będą już rozumieć o co chodzi. Jest sporo kierunków, w które możemy się 'budować' a każda rozgrywka jest nieco inna z powodu losowego przydzielania kart modyfikujących rozgrywkę po bokach polany. Dochodzą jeszcze dodatki, ciekawy tryb dla jednego gracza i mamy sporo zabawy.
Przepiękny worker-placement. Mamy bardzo proste zasady. 3 inne możliwości akcji. Cały kor gry jest jednak w kartach. To jakich kart w jakich kombinacjach użyjemy tworzy cała misterną układankę. Czasem będziemy tu starali się szybko zając mepelkiem odpowiednie miejsce na planszy, czasem będzie nam zależeć na jak najszybszym zakupie świetnej karty z lasu.
Gra w Everdell to sama przyjemność. Same surowce są cudne. Borówki wyglądają jak prawdziwe. Obrazki na kartach są naprawdę przepiękne. To najpiękniejsza gra jaką widziałam. Niestety losowość też może nam nieźle dokopać. Czasem po prostu nie mamy na ręku dobrych kart, inni sprzątną nam wszystkie wartościowe karty z rynku i wtedy niestety, ale nie wyciągniemy najlepszego wyniku.
Niemniej jednak bardzo podziwiam i polecam. Gra to sama przyjemność. Z czasem lepiej znamy karty i budujemy coraz lepiej punktujące miasta. Wbrew cudownemu wykonaniu jest to gra wymagająca możdżenia.
Plusy:
-piękne grafiki
- ciekawa mechanika
- proste zasady
- świetne wykonanie
- duża regywalność ( za każdym razem zmienia się nam część pól pozwalających pobrać surowce, jak i gry celów)
- gra jest tematyczna
Minusy:
- drzewo może po jakimś czasie nie być już tak stabilne, lub posiadać ślady użytkowania,
- przestoje, jeśli gracze zastanawiają się nad ruchem
losowość wynikająca z grania kartami
Wszystkie recenzje
Recenzje na innych portalach
- Recenzja w serwisie gryfabularne.com
- Recenzja na blogu Diceland
- Opis w serwisie Polter
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Solo Meeple
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Solo Meeple
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale GrAlutka
- Rzut oka w serwisie YouTube na kanale GrAlutka
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GrAlutka
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Rahdo (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale slickerdrips (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale GameTrollTV
- Tłumaczenie zasad w serwisie Planszą Po Kostkach
- Wideorecenzja w serwisie Planszą Po Kostkach
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale ON TABLE Gry Planszowe
- Recenzja w serwisie Zagrano.pl
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale AM76
- Recenzja na blogu iToMiGra
- Recenzja na blogu Gry Planszowe Łukasza i Pauliny
- Recenzja w serwisie Pirat Planszówek
- Recenzja na blogu Pirat Planszówek
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale The Dice Tower (Zee Garcia) (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Tantrum House (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale The Dice Tower (Bryan) (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Drive Thru Games (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Board to Death Reviews (ang.)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granda - Ania i Darek
- Recenzja w serwisie Games Fanatic
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Granie w Chmurach
- Recenzja w serwisie Polter
- Recenzja w serwisie Sterta Gier
- Audiorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gradanie
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Granie w Chmurach
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja na blogu Planszówki we dwoje
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Geek Factor
- Recenzja na blogu InventoryFull
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Hexmagazine
- Recenzja na blogu Planszówki Małżeńskie
- Recenzja na blogu Riko on Board
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Unboxing w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Gryffinka
- Recenzja na blogu Blog na wolny czas
- Recenzja na blogu Zero amperów
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Learn to Play Games (ang) (ang.)
- Recenzja w serwisie Kawerna
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale Board Games TV Gry Planszowe
- Recenzja w serwisie Przekrój
- Recenzja w serwisie Polygamia
- Przykładowa rozgrywka w serwisie YouTube na kanale SoloGram
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale Watch It Played (ang.)
- Recenzja na blogu Board and wine
- Recenzja na blogu Karta - stół! na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu for2players.pl
- Pierwszy odcinek sesji RPG Genesys - Everdell
Pytania i odpowiedzi
Dzień dobry, mam dwa pytania do kart. Jedno, tylko chcę uściślić - dodatkowe gratisowe stworzenie do budowli można wykorzystać w każdej karcie która ma taką możliwość po prawej na dole ? Nie musi być to unikatowa budowla, w zwykłej też można wykorzystać ten ruch ? Drugie pytanie też o darmowe stworzenie - czy wykorzystując opcję darmowego stworzenia musimy te gratisowe trzymać jako kartę z ręki czy możemy wziąć je z łąki jak jest dostępne ? I w sumie jeszcze jedno pytanie, trzecie, czy zagranie tego darmowego stworzenia jest liczone jako osobny ruch, czy budując farmę odrazu w tej samej rundzie mogę utworzyć darmowe stworzenie mąż/żona ? Dziękuję za odpowiedź, mam nadzieje że jasno opisałem moje wątpliwości.
~ WueS 03.04.2024 08:29
Hej, no nie jest to najłatwiej opisane, więc skupię się na przykładzie męża i żony i odpowiem na wszystkie pytania. Po pierwsze, wstawiasz zawsze stwora do wioski. Jest to osobny ruch, więc co do zasady - najpierw budujesz Farmę, potem czekasz na swoją kolej i gdy nadejdzie - budujesz stworzenie, za darmo, możesz zagrać to stworzenie zarówno z ręki jak i z planszy. Żeby zagrać w ten darmowy sposób zarówno żonę jak i męża, musisz mieć dwie farmy, bo jeden budynek pozwala zagrać w jednej z kolejnych akcji jedno stworzenie za darmo.
~ Marek_J 05.04.2024 09:55
Bardzo fajna i przyjemna gra. Prosta, a nawet bardzo prosta, samo zwycięstwo zależy od tego na jakie karty trafimy. Jak nie idzie, to nie idzie. Zarzut nawiększy ode mnie, to brak notesika. Poniżej krytyki i tyle. Ile to by kosztowało ? 2 zł ? Koszulki mini european oczywscie (w wersji premium) od Rebla są ciut za długie i przycisnąłem nożyczkami. Natomiast CCG pasują idealnie.
~ Rafał 01.04.2023 01:26
A podpowiesz jakie rozmiary koszulek, debiutuje w tej sprawie i nie bardzo wiem jak szukać? Chciałbym i na małe i większe karty.
~ Bartek 01.04.2023 09:09
Jakie rozmiary koszulek wybrać, zarówno do dużych jak i mniejszych kart?
~ Ja 30.03.2023 08:53
classic card game (63,5x88mm) - 128 szt. mini european (44x68mm) - 27 szt.
~ Ewelina 06.07.2023 13:17
Witam. Co mam zrobić jeśli w dodatku Everdell Perłowy Potok, który kupiłem niedawno, brakuje sześciu figurek robotników, o których mowa w instrukcji?
~ Kuba 28.05.2021 11:18
Pisz na reklamacje@rebel.pl - od ręki Ci pomogą!
~ Marek_J 01.06.2021 12:39
Proszę o wyjaśnienie działania tej karty: Wieża widokowa. Gdy umieszczasz tu robotnika, skopiuj 1 dowolne pole podstawowe albo pole na leśnej polanie, nawet jeśli jest już zajęte przez dowolnego robotnika. Co to znaczy skopiuj dowolne pole i jak to kopiowanie w praktyce wygląda?
~ w 13.12.2020 20:56
Kopiowanie polega na wykorzystaniu tego pola tak jakby stało puste.
~ Piotr 15.03.2021 22:05
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?