Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie
Los Śródziemia leży w Twoich rękach!- 2 osoby
- od 10 lat
- ok. 30 minut
- wydanie polskie
- Autor:
- Antoine Bauza, Bruno Cathala
- Ilustracje:
- Vincent Dutrait
- Wydawca:
- Rebel
Opis
Pokieruj Drużyną Pierścienia, aby bronić wolnych ras i zniszczyć Jedyny Pierścień albo wciel się w Saurona ścigającego Froda i Sama, wysyłając swoje hordy pod bramy wrogich miast. Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie to wyjątkowa gra strategiczna oparta na zasadach popularnego 7 Cudów Świata: Pojedynek. Rozwijaj strategie i poprowadź swoje siły do walki, ale zachowaj ostrożność. W tym epickim pojedynku aż trzy drogi prowadzą do natychmiastowego zwycięstwa: możesz sprzymierzyć się z sześcioma rasami, ukończyć Wyprawę Pierścienia lub zaznaczyć swoją obecność we wszystkich regionach Śródziemia.
Na czym to polega?
Rozgrywka obejmuje trzy następujące po sobie rozdziały, które przebiegają w podobny sposób. Na samym początku karty danego rozdziału są wykładane w określonym układzie, w ramach którego część z nich jest odkryta, a część zakryta. Następnie gracze kolejno rozgrywają tury aż do momentu, gdy któryś dobierze ostatnią kartę lub spełni jeden z warunków końca gry.
W swojej turze możemy wykonać jedną z dwóch akcji:
- Wziąć kartę rozdziału spośród dostępnych (nieprzykrytych innymi) kart w układzie. Następnie możemy opłacić jej ewentualny koszt, zagrać ją i skorzystać z efektu lub odrzucić kartę, by zyskać monety.
- Wziąć płytkę ważnego miejsca. Po opłaceniu jej kosztu umieszczamy twierdzę na planszy głównej w regionie odpowiadającym zakupionej płytce i korzystamy z jej efektów.
W zależności od koloru, karty zapewniają różne bonusy. Szare reprezentują umiejętności, którymi opłacamy koszt kart i płytek, żółte zapewniają monety, niebieskie pozwalają przesuwać się na torze Wyprawy Pierścienia, gdzie ścigamy się z przeciwnikiem, zielone pozwalają nawiązywać sojusze z rasami Śródziemia, a czerwone umożliwiają rozmieszczanie jednostek. W ostatnim rozdziale są też dostępne specjalne, fioletowe karty o potężnych efektach.
Gracz wygrywa natychmiast, gdy spełni któryś z warunków zwycięstwa:
- Ukończy Wyprawę Pierścienia (Sauron musi dogonić Froda i Sama, ci z kolei starają się dotrzeć do wulkanu).
- Sprzymierzy się z sześcioma rasami Śródziemia, zbierając je na zielonych kartach.
- Podbije Śródziemie, czyli będzie obecny w każdym z siedmiu regionów (dzięki twierdzy lub przynajmniej jednej jednostce).
Jeśli przed końcem trzeciego rozdziału żaden z graczy nie spełni żadnego z warunków zwycięstwa, wygrywa ten, kto jest obecny w większej liczbie regionów Śródziemia.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Pojedynek między dobrem a złem rozgrywający się w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena to jedna z najbardziej rozpoznawalnych opowieści fantasy. Od lat rozpala wyobraźnię czytelników i innych odbiorców kultury, dzięki czemu jest wyjątkowo wdzięcznym tematem dla planszówki o walce przeciwstawnych sił.
- Bazując na zasadach 7 Cudów Świata: Pojedynek, gra oferuje dopracowane mechanizmy rozgrywki dwuosobowej, dzięki którym mamy dużą kontrolę nad poczynaniami przeciwnika. To angażująca, strategiczna zabawa, w której każda podejmowana przez nas decyzja jest istotna dla ostatecznego wyniku.
- Pojedynek o Śródziemie wprowadza zupełnie nowe mechanizmy, dzięki którym będzie ciekawym wyzwaniem nawet dla weteranów dwuosobowych 7 Cudów Świata. Zamiast przepychać się na torze militarnym mamy do czynienia z wyścigiem, a specjalna plansza z mapą wprowadza rywalizację na zupełnie nowy poziom.
Rozgrywka
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza główna
- 4-częściowy tor
- 69 kart
- 44 pionki
- 18 żetonów
- 30 monet
- 7 płytek
- pomoc gracza
- instrukcja
- Instrukcja i inne pliki:
- Waga:
- 670 g
- Podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- Kod producenta:
- 7DUME-PL01
- Kod EAN / UPC:
- 5425016928158
- Kraj pochodzenia:
- Chiny
- Informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
- Pasujące koszulki:
Dodatki i akcesoria
Recenzje
Pytania i odpowiedzi
Jaki jest efekt płytki Shire [promka] – brak opisu gdziekolwiek; natomiast z ikonografii wynika pobranie pierwszej z prawej odkrytej karty bez płacenia… czy dobrze odczytuję?
~ Włodzimierz 09.10.2024 20:20
Oficjalne zasady: "Podczas przygotowania do gry, po odkryciu 3 płytek ważnych miejsc, płytkę Shire należy potasować razem z pozostałymi płytkami, a następnie utworzyć z nich zakryty stos. Zagraj widoczną kartę z bieżącego rozdziału do swojego obszaru gry bez względu na to, czy jest ona dostępna czy nie. W przeciwieństwie do innych ważnych miejsc nie umieszczaj na planszy głównej swojej twierdzy."
~ Tomasz 10.10.2024 00:15
Jeśli podoba Ci się ten produkt, polecamy również
Robisz zakupy pierwszy raz?