OrAwAj

Karty do tej gry to jakaś masakryczna porażka. Ciemne karty, wielkości 58x88mm, z żółtym nadrukiem, tak małym, że nawet z lupą ciężko się to czyta. Bez lupy po prostu się nie da. Całe szczęście, jak dla nas, że karty są do samodzielnej rozgrywki.

Badziewiaste karty!
Projekt chyba robiony na komputerze, a zatwierdzali go dwodziestolatkowie o sokoli wzroku.

Jak takie karty się robi, pokazuje SmashUp.


piatek_z_planszowka

Liczba recenzji: 116

Jak dla mnie ideał :)

"Neuroshima Hex 3.0" to taktyczna gra, której celem jest atakowanie Sztabu przeciwników i na koniec gry posiadanie, jak największej Wytrzymałości własnego Sztabu.
Akcja gry ma miejsce w posapokaliptycznym świecie zniszczonym wojną ludzi z maszynami. Każdy z graczy wciela się w jedną z czterech armii:
🔴 MOLOCH
🟢 POSTERUNEK
🟡 HEGEMONIA
🔵 BORGO
i otrzymuje 35 żetonów, którymi będzie grał oraz kartę pomocy, na której opisane są wszystkie dostępne żetony w danej armii, uwzględniając ich dostępną liczbę.

Na początku gry każdy ze Sztabów posiada 20 punktów Wytrzymałości. W trakcie gry, walcząc, będziemy je tracić, co zaznaczamy na naszych obrotowych licznikach obrażeń.
Zaczynając od pierwszego gracza, każdy kładzie na planszy swój pierwszy żeton, czyli Sztab.
Gracze będą mogli wybierać żetony do zagrania tylko z tych odkrytych przed sobą (reszta pozostaje odwrócona rewersem do góry). Po dobraniu do trzech, jeden żeton odrzucamy, a pozostałe możemy zagrać, zostawić na później lub odrzucić na stos odrzuconych.
Żetony armii dzielą się na żetony natychmiastowe, które po zagraniu, będą miały efekt natychmiastowy (tych nie układamy na planszy) oraz żetony planszy, które reprezentują jednostki naszej armii i kładziemy je na planszy, pozostają one tam do czasu, aż nie zostaną zabite.
Większość żetonów planszy posiada symbol z cyfrą 0-3, który określa jego Inicjatywę. Jest to bardzo ważne, gdyż w trakcie bitwy, żeton z wyższa inicjatywą szybciej zaatakuje swoich wrogów. Bitwa rozpoczyna się, gdy któryś z graczy wyłoży żeton bitwy (z żetonów natychmiastowych) lub gdy zapełni się ostatnie puste pole na planszy.
Atak wręcz oraz atak strzelecki o różnych siłach to działania, które wpływają niekorzystnie na naszych przeciwników. Pancerz występujący na żetonach zmniejsza o 1 siłę każdego Strzału, a sieć unieruchamia sąsiadującą jednostkę (wówczas umieszczamy na niej znacznik sieci).
Byc może traficie również na jednostkę, która posiada znacznik wytrzymałości. Oznacza to dodatkowy punkt wytrzymałości, a każda rana zadana tej jednostce oznaczana jest znacznikiem ran.
Dodatkowo w grze mamy 55 kart Hexogłówek, które można rozwiązywać nie mając akurat towarzyszy do wspólnej gry.
Bardzo ucieszyłyśmy się, kiedy okazało się, że będziemy miały okazję posiadać i nie raz zagrać w Neuroshime Hex. Słyszałyśmy i czytałyśmy o niej wiele pozytywnych opinii, więc mimo, że świat postapo nie jest jakoś specjalnie dla nas to chciałyśmy się przekonać o znakomitości tego klasyka na własnej skórze. Czy pozytywnie? Zacznijmy może od wykonania. Wydawało nam się, że gra będzie bardziej... 🤔 mdła? Że wzrokowo nas nie przyciągnie. Tu się myliłyśmy. Mimo, że są to czasy po wieloletnich wojnach, zniszczeń to nawet mamy tu jakieś intensywniejsze kolorki 😛 Podobają nam się też liczniki obrażeń, bo lubimy ten rodzaj oznaczania. Żetony oraz plansza dobrze wykonana.
Na dwie osoby jakoś nam gra nie przypasowała, ale próbowałyśmy kolejny, kolejny i kolejny raz. I trochę się polubiliśmy 😁 Jednak nie na tyle, gdy w grę graliśmy w czterech graczy. Wtedy naprawdę trzeba dużo myśleć, opracować strategię, wytrzymać i nie dać się zabić.
Nasze ogólne odczucia? Pierwsza, druga i trzecia rozgrywka może Wam się nie podobać. Samą grę, a może i świat z nią związany trzeba poznać. Z każdą kolejną rozrywką my co raz bardziej się do niej przekonujemy. Na więcej osób działa super, w dwie różnie to bywa.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Artur

Liczba recenzji: 156

Dobry, solidny produkt

Gra typowo pojedynkowa chociaż można grać też w 3-4. W podstawowym pudełko znajdują się 4 armię. Każdy z graczy dysponuje 35 żetonami jednostek , modułów oraz żetonów specjalnych i jeden żeton bazy. Każdy z graczy naprzemiennie dobiera 3 żetony i jeden z nich odrzuca a pozostałe może zagrać na plansze lub użyć w przypadku żetonów specjalnych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kamila

Liczba recenzji: 14

Jak dla mnie ideał :)

Gra fajna, bardzo duże zróżnicowanie dodatków pozwala, zbudować róznorodne armie co bardzo urozmaica rozgrywke, aczkolwiek bardziej polecam dla trzech czterech graczy niż dla dwóch.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Poncz

Liczba recenzji: 34

Jak dla mnie ideał :)

Jest akcja, jest klimat, jest główkowanie i opcja na jednego gracza. Polecam bardzo!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

#northeastgeeks

Liczba recenzji: 97

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Gra z prostymi zasadami w klimacie Neuroshimy , mnie nie trzeba namawiać aby w nią zagrać.


Łukasz

Liczba recenzji: 72

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra. Jedna z często wybieranych do gry w 2 osoby. Mam wrażenia, że za każdym razem gra jest inna. Niektórym przeszkadza losowość w dobieraniu żetonów (hexów) ale dla mnie to tylko urozmaica rozgrywkę i podczas jednego posiedzenia można rozegrać wiele kolejnych pojedynków, które różnie przebiegają. to jedna z moich ulubionych gier!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jędrzej

Liczba recenzji: 40

Jak dla mnie ideał :)

Gra jest wciągająca i dość prosta. Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Paweł

Liczba recenzji: 11

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Początkowo trudno zrozumieć zasady, jednak gdy już się je pojmie i wszystkie zawiłośic są jasne gra jest bardzo przyjemna i logiczna. Wymaga myślenia, niejedno porównanie które słyszałem to to, że gra jest jak szachy. Trzeba przewidzieć możliwości przeciwnika. Bardzo polecam, jeżeli ktoś lubi gry, w których jest losowość, a strategię trzeba wymyślać na bierząco (jak na polu walki).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Maciej

Liczba recenzji: 281

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Polski klasyk do kórego powstało mnóstwo dodatków. Szybka, taktyczna rozgrywka, dająca masę radości - 5/5