Tomasz - recenzje

Jednoosobowa łamigłówka, od której trudno się oderwać. Rozrywka co prawda jednorazowa, ale za to przednia.
Wykonanie mogłoby być odrobinę lepsze. Plansze zadań drukowane są na dość cienkim papierze.
Ocena: 5/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kapitalna rozrywka dla rodziny. Łatwe zasady, przyjemna rozgrywka, stosunkowo niewielka negatywna interakcja. Krótka rozgrywka: do max 30 minut.
Wykonanie bez zarzutu. Bardzo ładna plansza i ilustracje na kartach.
Wyjątkowo kusi dzieci, ale bez wątpienia dorośli też nudzić się nie będą.
Projektantowi Klemensowi Kalickiemu ukłony.
Ocena: 5/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo ciekawa strategiczna gra, choć podstawowa wersja (bez dodatków: stonoga, biedronka, komar) pozostawia niedosyt. Satysfakcja w grze zależna jest od poziomu przeciwnika.
Wykonanie bardzo dobre - ciężkie, solidne, ładnie wykonane heksagonalne płytki. Bardzo dobra wypraska. Do tego praktyczne etui.
Ocena 4.5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Początkowa fascynacja grą szybko minęła. Niespełna 6 letnia córka była zachwycona, ja również. Mnóstwo zabawy, śmiechu. Po kilkunastu partiach nie mam jednak ochoty wracać do tej gry. Dla dzieci jednak świetna rozrywka.
Wykonanie - bez zastrzeżeń. menzurki po wielu rozgrywkach mają jedynie niewielkie oznaki użytkowania.
Regularna cena - zbyt wysoka.


Fantastyczna gra rodzinna. Proste zasady, łatwe do wyjaśnienia początkującym graczom. Gra w 4-5 osób nabiera kolorytu ze względu na pojawiającą się negatywną interakcję. Podoba się zarówno starszym osobom (60+) jak i dzieciom (moim zdaniem powyżej 6 lat). Wydaje się, że gracze zaawansowani również zagrają choć już bez ekscytacji.
Gra jest bardzo dobrze wykonana, ma mnóstwo komponentów. Jest zdecydowanie warta swojej ceny.
Zbyt mało jest długich tras (jedynie 6). Po kilku partiach łatwo identyfikować trasy przeciwników i utrudniać im grę.
Ocena 5/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dość ciekawa gra, również dla dorosłych. Potrafi rozbawić towarzystwo. Krótko grałem w nią z 4 letnią córką, gra jest dedykowana dla dzieci o rok starszych i tego chyba trzeba się trzymać. Entuzjazmu w żadnej grupie wiekowej nie wzbudziła, ale gra jest przyzwoita. Ocena: 4/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Koszulki kupione do gry Splendor. Grube, starannie wykonane z dobrej jakości materiału. Jednak są nie najlepiej dopasowane do wielkości kart - zbyt szerokie i zbyt długie. Zakoszulkowane karty musiały trafić pod wypraskę. Podsumowując, jakość świetna, dopasowanie przeciętne. Moim zdaniem gorsze niż mayday premium, właśnie ze względu na dopasowanie (choć materiał trochę grubszy). Ocena: 4/5.


Gra o bardzo łatwych zasadach. W towarzystwie niegrających w gry planszowe ma dużą szansę na przyjęcie, a i graczy zaciekawi. Rewelacyjne żetony, symbolizujące kamienie szlachetne. Grafiki na kartach przeciętne, ale i tak klimatu w grze niewiele. Zakoszulkowane (FFG Standard Card Game Sleeves) karty nie mieszczą się wyprasce - wtedy miejsce na nie znajdzie się pod wypraską. Pozornie niespecjalnie ciekawa gra, ale ma w sobie magnetyzm, trudno ją przerwać. To chyba nienajgorsza rekomendacja, ta gra wciąga. Ocena: 4.5/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra o nieskomplikowanych zasadach dla całej rodziny, również dla dzieci (powyżej 6 roku życia). Młodsze dzieci czerpią radość z układania płytek, przy małym wsparciu dorosłych. Próg wejścia jest bardzo niski. Tłumaczenie zasad, nawet osobom nie mającym nic wspólnego z grami, zajmuje jedynie krótką chwilę. Do wykonania płytek trudno mieć jakieś zastrzeżenia, ale uwaga w tej wersji gra (w odróżnieniu do Qwirkle Travel) wymaga sporo miejsca. Początkowo gra sprawiająca sporo przyjemności, ale jednak szybko się ogrywa. Jako wakacyjny przerywnik sprawdza się doskonale. Dla graczy jednak zdecydowanie za mało wymagająca. Ocena: 5/5 (dla początkujących); 3/5 (dla graczy).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Rewelacyjna gra o prostych zasadach. Próg wejścia bardzo niski. Krótka, dobrze napisana instrukcja. Pomimo tego, że zasady są bardzo proste to gra jest, przynajmniej dla mnie, arcyciekawa. Jak ktoś już tutaj napisał: "easy to learn, hard to master".
By czerpać prawdziwą satysfakcję z gry gracze muszą być na podobnym poziomie, inaczej może być nużąca.
Fantastyczne wykonanie, kulki zachwycające - niby nic wielkiego a jednak ujmuje.
Jedna z ulubionych moich gier, genialna. Ocena 5/5 (z wyróżnieniem).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Kupiłem 3 paczki tych koszulek do 7 Cudów Świata z dodatkami (Miasta i Liderzy). Koszulki są bardzo dobrej jakości (wykonanie i tworzywo), doskonale pasują do kart, nie zauważyłem by różniły się od siebie długością. Ocena: 5/5


Sama idea gry interesująca, jednak rozgrywka potrafi irytować. Przeciągające się rozmyślania (polecam stosować ograniczenia czasowe), liczne kontrowersje dotyczące wyrazów, wyrazy dwuliterowe powodują, że nie lubię tej gry. Znam jednak sporo osób, przede wszystkim starszych, które uwielbiają tę grę. Moja ocena: 3/5.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra oparta jest na zasadach gry karcianej - remibrydża (remika). Jest gra losową - kostki się losuje - jednak przy większej liczbie partii sam fart nie pozwala zwyciężyć. Potrafi dać sporo satysfakcji przy modyfikacjach wielu sekwensów jednocześnie.
Bardzo solidna gra rodzinna. Ocena: 4.5/5


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra o nieskomplikowanych zasadach dla całej rodziny, również dla dzieci (powyżej 6 roku życia). Młodsze dzieci czerpią radość z układania płytek, przy małym wsparciu dorosłych.
Próg wejścia jest bardzo niski. Tłumaczenie zasad, nawet osobom nie mającym nic wspólnego z grami, zajmuje jedynie krótką chwilę.
Etui edycja travel jest bardzo poręczne, ale nienajwyższej jakości - słabe szwy, wystające nitki (irytują przy wyciąganiu płytek z etui). Świetnie do tej edycji gry sprawdzają się stojaki dla płytek ze Scrabble.
Początkowo gra sprawiająca sporo przyjemności, ale jednak szybko się ogrywa. jako wakacyjny przerywnik sprawdza się doskonale. Dla graczy jednak zdecydowanie za mało wymagająca.
Ocena: 5/5 (dla początkujących); 3/5 (dla graczy).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra zapewnia świetną zabawę. W Dobble gramy z niespełna 4 letnią córką. Trudno jej utrzymać koncentrację przez dłuższy czas, jednak bawi się doskonale i bywa bardziej spostrzegawcza niż rodzice. Trochę starsze dzieci bez wątpienia mogą być już pełnoprawnymi konkurentami.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: