Erebus - recenzje
Dobry, solidny produkt
Jeden z najlepszych dodatków do Posiadłości Szaleństwa ed2. Mamy ciekawą historię, nowe plansze lokacji, chyba najwięcej nowych mechanik (wzmocnienia, eliksiry, przedmioty z karą za ruch o więcej niż 1 pole).
Z drugiej strony dodatek jest zbalansowany tylko w kontekście siebie samego. W połączeniu z podstawową wersją / innymi dodatkami dostajemy możliwość prowadzenia badaczy o znaczącej przewadze: broń krótka 4dmg na start + przerzut, dodatkowych ruch przed/po przeszukaniu, darmowy rzut zaklęcia raz na turę. O ile scenariusze z dodatku stworzone zostały tak by utrudniać graczom powergaming to wybór wspomnianych badaczy potrafi wyrzucić za okno zrównoważenie scenariusza...
Ostateczna ocena: świetny dodatek, wart swojej ceny.
Dodatek do bardzo udanej odmiany Cards Against Humanity. Co prawda nie ma tu dennych i przestarzałych memów, karty wykonane są z należytą starannością, a hasła są w większości* ok, ale dodatek jest wg. mnie najsłabszy z serii. Subiektywnie: przesadzono z humorem analno-fekalnym (i z tych okolic). Ja rozumiem, że taka idea i urok gry, ale dla mnie i standardowej ekipy do grania niektóre karty pytań / odpowiedzi były poza granicą akceptowalności :P.
*są wyjątki:
- nieudane kalki językowe ang->pl,
- zdarzają się elementy humoru analno-fekalnego.
Dodatek do bardzo udanej odmiany Cards Against Humanity. Nie ma tu dennych i przestarzałych memów, karty wykonane są z należytą starannością, a hasła są w większości* ok.
*są wyjątki:
- nieudane kalki językowe ang->pl,
- zdarzają się elementy humoru analno-fekalnego.
Bardzo dobra odmiana Cards Against Humanity. Nie ma tu dennych i przestarzałych memów, karty wykonane są z należytą starannością, a hasła są w większości* ok.
*są wyjątki:
- nieudane kalki językowe ang->pl,
- zdarzają się elementy humoru analno-fekalnego.
Interesująca pozycja dla miłośników czarnego humoru. Grałem wielokrotnie, w różnym gronie i muszę przyznać że tworzone wspólnie historie rodzinnych tragedii dostarczają sporo rozrywki.
Uwaga: gra o ograniczonej regrywalności bez możliwości dodawania autorskich kart (jak to można robić w przypadku takich gier jak Karty Dżentelmenów). Dodatki na jakiś czas rozwiązują ten problem, ale jeżeli gracie zawsze w tym samym gronie to Gloom "przeterminuje się" po około 10 rozgrywkach.
Dobry, solidny produkt
Pandemic z Lovecraftowym twistem. Bezlitosna rozgrywka dla całej rodziny. Zasmakuj terroru kolejnych przykrych zdarzeń, nieidącej karty oraz przebudzającego się Przedwiecznego.
Ale kto może uratować ludzkość jak nie Ty?
W porządku, bez rewelacji
Druga odsłona Posiadłości Szaleństwa przynosi sporo zmian w stosunku do sposobu prowadzenia rozgrywki znanego z części pierwszej. W tej grze mamy do czynienia z narratorem w postaci aplikacji (dostępnej na komputer / tablet / telefon) który informuje nas o obiektach z którymi możemy wchodzić w interakcje oraz konstrukcji tytułowej posiadłości. Z początku rozwiązanie wydaje się dziwne, ale z czasem znika poczucie grania w grę komputerową, a górę bierze cthulhowy klimat. A tego mamy w tej serii pod dostatkiem.
Scenariusze można podzielić na trzy rodzaje:
- detektywistyczny (mamy przepytać świadoków zdarzeń, zebrać dowody i złapać winnych),
- eksploracyjny (odkrywamy sekrety posiadłości jej mieszkańców),
- eksploracyjno / detektywistyczny.
Gra wciągająca i warta uwagi, ale - jeżeli macie taką możliwość - warto sprawdzić czy klimat / mechanika będą Wam odpowiadać.
Zalety:
- klimat,
- rozsądnie prosta mechanika (ciężar przerzucono na aplikację),
- ciekawe scenariusze,
- wciągająca rozgrywka,
- wsparcie społeczności (własne scenariusze + alternatywna aplikacja opensource z kreatorem)
- wykonanie (poza figurkami/podstawkami)
- regrywalność (elementy scenariusza są dynamicznie zmieniane)
Wady:
- cena (mogłaby być o 10-15% niższa patrząc z perspektywy ilości scenariuszy dostępnych w podstawce)
- wykonanie figurek i ich spasowanie z podstawkami,
- insert (a raczej jego brak) -> tu niestety trzeba pokombinować albo dokupić by przyspieszyć rozstawianie gry
- mała liczba scenariuszy niewymagających dodatków.
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra, największymi zaletami jest jej kooperacyjny charakter oraz minimum graczy w liczbie 2. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Świetna gra, największymi zaletami jest jej kooperacyjny charakter oraz minimum graczy w liczbie 2. Polecam!