Bartłomiej

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Koszulki dobrze sprawdzają się do niekolekcjonerskich gier karcianych, gdzie potrzebujemy ich nieraz kilkaset, a szaleństwem byłoby kupować coś droższego. Jakość adekwatna do ceny, ale protektory spełnia swoją podstawową funkcję - chronią karty przed zniszczeniem podczas częstego tasowania. Mi sprawdziły się m.in. przy kartach w grze Kamień Gromu.
Do karcianek kolekcjonerskich (np. MTG, The Spoils, Warhammer Inwazja) polecałbym jednak coś z półki wyżej...


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Porównania do Dominiona nie da się uniknąć - mechanika budowy talii w obu grach jest w zasadzie taka sama. Podobnie z warunkiem zwycięstwa - zdobyć jak najwięcej PZ (punktów zwycięstwa). To czym Kamień Gromu się różni od Dominiona i co tak naprawdę dodaje grze rumieńców to sposób w jaki zdobywamy kolejne PZ - poprzez walkę z przeróżnymi potworami zamieszkującymi lochy, które eksplorujemy naszymi bohaterami. Dzięki losowaniu przed każdą grą kart wioski, kart bohaterów i kart potworów, prawdopodobieństwo, że rozegramy dwie jednakowe partie jest naprawdę znikome. Uznanie należy się dla samej mechaniki gry - nie jest skomplikowana, dzięki czemu nawet osoby nie mające wcześniej styczności z grami planszowymi lub karcianymi, szybko opanują zasady. Z drugiej strony nie jest też zanadto uproszczona i dzięki wprowadzeniu wielu parametrów takich jak np. ciężar broni (bohater musi dysponować odpowiednią siłą), kara za brak światła, różne klasy broni (np. sieczne, obuchowe, karty, które kupujemy w wiosce, a które zasilają naszą talię, naprawdę robią różnicę - sukces lub nie, nie jest kwestią wyłączenie ślepego losu.
Jeszcze jedno - gra dzięki swojej fabularnej otoczce jest wręcz stworzona do narracji - w trakcie gier niejednokrotnie gracze zagrywając kolejne karty dopowiadali historyjkę o wizycie w wiosce lub potyczce ze stworem, przez co gra zyskiwała dodatkowy, humorystyczny walor (nie było to nudne, pozbawione emocji wykładanie kolejnych kart). W Dominionie raczej tego nie uraczymy.
Reasumując - bardzo dobra gra, myślę, że przekona do siebie nawet sceptyków, bo pomimo braku planszy podziemi wręcz ocieka klimatem dobrego, klasycznego dungeon crawla...
Wykonanie gry na wysokim poziomie - należą się brawa za udaną lokalizację. Liczę, że zobaczymy też dodatki do tej świetnej gry w polskiej wersji językowej.


Mickq13

Liczba recenzji: 59