Gra wspaniała i za razem genialna. Po prostu Star Wars in the box. Jeśli jesteś fanem SW i gier planszowych to musisz ją mieć!
Gier o tematyce Gwiezdnych Wojen jest dużo ale to co przedstawiło nam wydawnictwo FFG jest wyjątkowe. Cała gra jest wypchana po brzegi klimatem z gwiezdnej sagii i to tej z najlepszego wydania (epizody 4-6).
SW Rebelia to przede wszystkim gra strategiczna, która daje niewiarygodną swobodę w kreowaniu swoje własnej strategii na daną rozgrywkę. Nie tylko zarządzamy flotą lub wojskami naziemnymi staczając potyczki ale zarządzamy zasobami poprzez kontrolę różnych planet pozwalającymi na produkowanie tychże jednostek, rekrutujemy bohaterów, którzy wysyłani są do realizowania misji, czy w końcu planujemy cele/projekty jakie chcemy zrealizować. Gra jest tak rozbudowana i wszechstronna, że potrafi mniej doświadczonych graczy przyprawić o ból głowy.
Na wyróżnienie zasługuje wykonanie. Dostajemy ogromną dwuczęściową ładnie wykonaną planszę,
dużą stertę kart, sporą ilość bohaterów oraz masę średnich lub małych, pięknie wykonanych figurek. Grafiki na kartach są ładne i gustowne dobrze oddające klimat SW. Niestety nie są to kadry z filmów jednak dzięki temu autorzy mogli sięgnąć do scen nie występujących w trylogii zachowując przy tym jednolitość. Obie ze stron otrzymały sporą kolekcję bohaterów w postaci tekturowych żetonów osadzanych w plastikowej podstawce. Z jednej strony szkoda że nie są to też figurki, z drugiej strony całkiem ładnie się w ten sposób prezentują w kolorze. Bardzo mnie cieszy, że autorzy nie sięgneli tylko po podstawowy zestaw bohaterów jak Luke, Lei'a, Solo, Chewie a z drugiej strony Vader, Imperator, Tarkin, Boba. Mamy tutaj dużo bohaterów drugiego planu, ale świetnie znanych każdemu fanowi SW jak Wedge, General Rieekan, Ackbar czy gen Ozzel, Piett, Veers itd. Kolejna wielka zaleta to asymetryczność. Zupełnie inaczej gra się Rebelią a zupełnie inaczej Imperium.
Jako wady mogę tylko wymienić dość długi czas potrzebny do przeprowadzenia rozgrywki. Z przygotowaniem i posprzątaniem może to być lekko 4-5h. Warto w tym momencie też wspomnieć o skalowaniu. Autorzy określają grę na 2-4 osoby. Trzy osoby to porażka natomiast gry czteroosobowej też nie polecam. To jest po prostu gra dla dwóch osób i tyle :) Słyszałem gdzie niegdzie o zarzutach, że walka mogła by być lepiej rozwiązana. Jak dla mnie jest ok.
Losowość:
Interakcja:
Złożoność: