Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobra gra. Zarówno do pogrania we dwójkę z żoną/dziewczyną, czy z młodszymi dziećmi albo w większym gronie. Gra jest szybka, ma proste zasady do wytłumaczenia i świetny klimat. Jest też pięknie wykonana (jak wszystkie gry FFG).
Co do losowości i trudności. Gra oferuje różne zasady opcjonalne (podane już w instrukcji), które zwiększają szansę gracza. My np. gramy z dwoma runami. Poza tym na 4 gry moja żona za każdym razem wyszła z lochów. Raz z samym łupem bez wartości, raz 300 złota, a raz 1100. Mi poszło gorzej, dwa razy faktycznie zginąłem (ale nie ukrywam, że popełniłem błędy), a raz zakończyłem z 70 złota. W czwartej grze z dzieckiem, oboje z żoną zdobyliśmy masę złota, jednak polegliśmy przy powrocie, a 8-latka wygrała grę kończąc z 60 złota.
Także nie jest źle. Losowość moim zdaniem bardzo zbliżona do gry Magia i Miecz, w której przecież też nieczęsto się zdobywało Koronę Władzy.
Po prostu trzeba wczuć się w klimat niebezpiecznych lochów, a gra się świetnie. Zróżnicowani są także bohaterowie, każdym gra się nieco inaczej. Niektórzy bohaterowie powinni omijać katakumby, jedni uciekać przed walką, a drudzy wręcz przeciwnie.
Wiadomo, że nie jest to jakaś rozbudowana gra, ale przecież kupując nikt nie oczekuje gry strategicznej. To jest gra do pogrania w większym gronie lub we dwójkę na godzinkę. Jeśli szukasz klimatycznej gry, szybkiej, z prostymi zasadami (ale nie z prostackimi!), to będzie to świetna gra. Także do pogrania z dziećmi. Fani Magii i Miecza polubią.
Aha, wariant walki wybraliśmy klasyczny, ten właściwy wydaje się zbyt przedłużać grę.
Rebel na 5.