Najnowsze recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Proste reguły, szybkie do opanowania. Tajemnicze koperty, dla ludzi lubiących niespodzianki. Gra dla wielu i dla jednego gracza. Szybko można się wciągnąć i to nie na jedną rozgrywkę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

„ZAKŁAD PSTCHIATRYCZNY ARKHAM” - pod tym tytułem kryje się kolejna, czternasta już odsłona znakomitej serii gier paragrafowych „Choose Cthulhu”, jaką to możemy cieszyć się w naszym kraju za sprawą Wydawnictwa Black Monk. I oczywiście - podobnie, jak to miało miejsce w przypadku poprzednich części, tak i ta rozgrywka opiera się na wyjątkowej twórczości Howarda Philipsa Lovecrafta. Zapraszam was do poznania recenzji tej pozycji.

Oto najprawdziwszy koszmar... Budzimy się w celi psychiatrycznego zakładu, uświadamiająco sobie to, że jesteśmy jednym z wielu bezimiennych pacjentów - pacjentem o numerze 77. Pozostaje nam zatem jedno - dowiedzieć się tego kim jesteśmy, jak się tu znaleźliśmy i czy koszmary, jakie stają się naszym udziałem są realne, czy też są jedynie wytworem naszej chorej wyobraźni. Udajemy się zatem w drogę, podejmując kolejne trudne decyzje, zdając się na przychylność losu, jak i wreszcie walcząc - nie, nie z ludzkim personelem zakładu, ale z najprawdziwszymi potworami, które pragną nas zabić...

Można powiedzieć o tej pozycji, że stanowi ona sobą kolejną udaną odsłonę niniejszej serii gier paragrafowych, gdzie idea rozgrywki polegającej na kierowaniu krokami głównego bohatera łączy się idealnie z jakością i wielkością mrocznej twórczości Lovecrafta - i będzie to niezaprzeczalny fakt. Jednakże można też powiedzieć, że jest to najobszerniejsza, najbardziej klimatyczna i zarazem przerażająca część tej serii - choćby z uwagi na to, że tym razem walczymy nie tylko z siłami zła i jej potwornymi reprezentantami, ale też i z mrokiem naszego szaleństwa. I to też będzie fakt.

Fabularna strona książki/gry przedstawia się naprawdę interesująco, gdy oto budzimy się jednej z cel zakładu, gdy udaje się nam ją opuścić i gdy wreszcie kierujemy się w jedną z kilku dostępnych dróg, by poznawać prawdę o tym piekle, by znaleźć się w centrum pewnej mrocznej rewolty i by wreszcie odkryć prawdą o tym, kim jesteśmy i jak się tu znaleźliśmy. I oczywiście jest w tym wszystkim geniusz Lovecrafta z jego opowieści, ale jest też i idealne dostosowanie tej historii do realiów i wymogów paragrafowej gry. I tu muszę docenić pracę autorów tej pozycji, którymi są: Víctor Conde, Giny Valrís i Edward T. Riker i Carla López Mederos.

Nie mniejsze wrażenie wywiera na nas sama rozgrywka, gdzie z jednej strony mamy tradycyjne podejmowanie możliwych decyzji, które prowadzą nas automatycznie do konkretnych stron i oznaczają dla naszego głównego bohatera równie konkretne losy - m.in. poznawanie danego sekretu, konieczność walki z potworem, czy też odnalezienie drogi ku wolności..., ale jest i jeszcze jeden ciekawy efekt - rzut monetą, który w równie wielkim stopniu decyduje tu de facto o życiu i śmierci. I wszystko to jest tu ze sobą idealnie zgrane, dopasowane, połączone, tak by zawsze raz podjęta decyzja oznaczała logiczny rezultat. Co więcej, autorzy zadbali tu o wielokrotność różnych scenariuszy wydarzeń, wobec czego niezależnie od tego ile razy zaczniemy rozgrywkę, zawsze będzie przebiegać ona nieco inaczej. To wielki plus tego tytuły.

Z pewnością opowieść ta i zarazem gra w jednym nie byłaby tak efektowną, gdyby nie jej graficzna postać. Mam tu na myśli przede wszystkim piękne, czarno białe, niezwykle mroczne w swej wymowie ilustracje - tak te rozrysowane na całe strony, jak i miniaturki, które mówiąc kolokwialnie także „robią robotę”. Do tego dochodzi twarda oprawa, stylizowanie papieru na karty starego dziennika, jak i również bardzo przejrzysty układ treści, co w tym przypadku ma szczególne znaczenie. No i ta grafika na okładce, która od razu przywodzi na myśli twórczość H.P. Lovecrafta.

To świetna zabawa, porywająca rozgrywka i wielka przygoda, która może stać się udziałem każdego z nas - niezależnie od tego, czy sięgamy po paragrafową grę po raz pierwszy, czy też jesteśmy już na tym polu weteranami. Otóż cały aspekt rozgrywki został tu wyjaśniony w niezwykle prosty i szczegółowy sposób, dzięki czemu odnajdujemy się w tych regułach i zasadach bez najmniejszego kłopotu. Przede wszystkim są to jednak wielkie emocje, gdy chwilami czujemy się tak, jakbyśmy byli głównym bohaterem mrocznego horroru, który myśli i postępuje dokładnie tak, jak my. I uwierzcie mi, że jest to piękne i zarazem fascynujące odczucie.

Słowem podsumowania – gra paragrafowa „Choose Cthulhu 14. Zakład Psychiatryczny Arkham”, to kolejna udana, klimatyczna, piękna dla oka i fundująca wielkie emocje, odsłona niniejszej serii. Mamy tu znakomitą fabułę, mamy świetny system rozgrywki, jak i wreszcie nie brakuje magii twórczości Howarda Philipsa Lovecrafta. Innymi słowy rzecz ujmując – jest świetnie.


Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Kości wyglądają dobrze i są solidne. Jeśli mam się do czegoś przyczepić to cena trochę wysoka.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

„MLEM: Agencja kosmiczna” to niezwykle urokliwa gra planszowa, która podbiła serce mojej pięcioletniej córeczki. Jej fascynacja kosmosem i podróżami międzygwiezdnymi sprawiła, że gra od razu wzbudziła naszą ciekawość, a po pierwszej rozgrywce wiedzieliśmy, że to strzał w dziesiątkę.

Na początek zdecydowaliśmy się zagrać w oparciu o podstawowe zasady, co okazało się idealnym wyborem dla młodszego gracza. Proste mechaniki pozwoliły na płynne wprowadzenie w świat gry, a każda nowa misja w kosmosie wzbudzała u mojej córeczki ogromne emocje. Gra nie tylko rozwija wyobraźnię, ale również uczy planowania i współpracy, co jest nieocenioną wartością w przypadku gier dla dzieci.

Po kilku rozgrywkach postanowiliśmy dodać bardziej zaawansowane elementy, co zdecydowanie podniosło poziom emocji i wrażeń z gry. Spotkania z UFO, specjalne „kocie” zadania, które wprowadzają dodatkową dynamikę, sprawiają, że gra nabiera nowego wymiaru. Dla mojej małej astronautki każde nowe wyzwanie było źródłem jeszcze większej radości, a nam – dorosłym – dodawało „pikanterii” i urozmaicenia.

Na osobną pochwałę zasługują grafiki. „MLEM: Agencja kosmiczna” jest po prostu przepiękna! Plansza, pionki, karty – wszystko dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, aż miło patrzeć. Szczególnie zauroczyła nas mata kosmosu, która nie tylko pełni funkcję estetyczną, ale i praktyczną. Daje poczucie, że faktycznie wyruszamy na podbój galaktyki. Za wykonanie graficzne z czystym sumieniem wystawiam ocenę 6/6!

Podsumowując, „MLEM: Agencja kosmiczna” to idealna gra dla całej rodziny, zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy. Gorąco polecamy – nasza domowa ekipa astronautów już szykuje się na kolejne kosmiczne przygody!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Całkiem przyjemna gra, dynamiczna, szybka z humorem ale jest jedno ale : Łatwiej mają zdecydowanie ludzie


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik dotarł w stanie idealnym . I choć wydaje się mieć tu wszystko to odnoszę wrażenie że brakuje opisu panteonu bóstw . Mam w domu podręcznik 4 edycji ,który choć idealny nie jest to poświecił temu aspektowi odrębny rodział.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Idealne (zwłaszcza na podróż) - kocham całą serię i polecam :-)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Super produkt, zwłaszcza, że dużo tańszy niż inne początkujące 'startery' - na początek przygody z Battletech (lub rozbudowę kolekcji) jak znalazł :-)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Super produkt, od paru lat używam tylko AP - w pełni wart ceny :-)


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Klimatyczne opcje, jak np. ghoul obgryzający czyjąś rękę, czy sztandar z ludzkiej skóry świetnie oddają czym są te stwory. Zestaw polecam zarówno jak ktoś chce grać w AoS, jak i w inne bitewniaki, RPGi itp.