Czarny2501 - recenzje
Dobry, solidny produkt
Battlestar Galactica w świecie Cthulhu - to najkrótszy opis tej gry. Zachowuje ona cały urok oryginału jednocześnie pozbywając się części zbędnych zasad.
Gra ma jednak dwie wady - dość ograniczona liczba graczy i brak figurek bohaterów. Brak tych ostatnich dziwi tym bardziej, że dostajemy w pudełku mnóstwo figurek potworów.
Nadal jest to jednak produkt godny polecenia wszystkim poszukującym ciężkiej gry o ukrytych tożsamościach.
Dobry, solidny produkt
Kilka dodatkowych kart to oczywiście pewna zaleta. Z drugiej jednak strony żadna z nich nie wyróżnia się na tyle, żeby wprowadzić poważne zmiany w grze.
Jak dla mnie ideał :)
Piękny kolaż oryginalnej Terraformacji Marsa i Race for the galaxy. Z pierwszego gra wzięła założenia i surowce, a z drugiego mechanikę faz.
Warto mieć tę grę na swojej półce.
W porządku, bez rewelacji
Modele solidnej jakości, posiadające wiele alternatywnych możliwości złożenia.
Niestety wszystkie dostępne pozy są bardzo statyczne. Mimo wszystko zestaw ten w połączeniu z dowolnym innym ogrów lub ogrynów pozwala na wiele ciekawych konwersji.
Dobry, solidny produkt
ARC-170 pojawił się już w pierwszej edycji jako myśliwiec rebelii, jednak dopiero w drugiej edycji trafił do swojej podstawowej frakcji.
Na szczęście malowanie ARC jest mocno odmienne od tego rebelianckiego, przez co łatwo można je rozróżnić na polu walki.
Dobry, solidny produkt
Bardzo przyjemny myśliwiec. Niestety dostępny także w zestawie startowym republiki. Szczęśliwie różni się on jednak malowaniem, przez co nie ma się wyrzutów sumienia przy zakupie kolejnej kopii tej samej jednostki.
Dobry, solidny produkt
Jeśli chodzi o figurkę, to jedna z najładniejszych w całej kolekcji republiki.
W samej grze Y-wing nie jest już tak olśniewający, nadal jednak to bardzo dobry bombowiec, głównie ze względu na swoją nadzwyczajną wytrzymałość.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo dobry zestaw do rozpoczęcia gry w X-winga. Wszystkie maszyny z tego zestawu są przydatne do gry, także karty zawarte w zestawie są nadzwyczaj przydatne.
W porządku, bez rewelacji
Bardzo zabawna gra, idealna do rozgrywek z dziećmi. Niestety nie zapewnia już tylu emocji w starszym gronie.
Dobry, solidny produkt
Bardzo przydatna ciemna farma contrast. Świetnie rozkłada się na całej powierzchni. Niestety czasami jasny podkład może przez nią za mocno przebijać, z tego powodu lepiej używać jej na ciemniejszych powierzchniach.
W porządku, bez rewelacji
Porządne, przydatne elementy do makiet. Niestety kolor w opakowaniu odbiega lekko od tego na grafice. Nie jest to jednak problem, którego farby nie mogłyby rozwiązać.
Dobry, solidny produkt
Porządne mocne koszulki, przydatne w wielu grach, min. "Scythe". Koszulki dobrze spełniają swoje zadanie, jednak ich częste tasowanie może powodować pojedyncze uszkodzenia.
W porządku, bez rewelacji
N-1 to świetny myśliwiec w grze, niestety jednak sam model jest paskudny. Jego malowanie przywodzi na myśl zabawki dla małych dzieci.
Dobry, solidny produkt
Produkt obowiązkowy dla każdego fana serii Memoir '44. Breakthrough kit to nowe dwie duże mapy, które zdecydowanie dają więcej możliwości manewru. Mapy są świetnie wydane. Prawdę mówiąc jeśli ktokolwiek nie kupił jeszcze "Winter/Desert map", to ten zestaw doskonale go zastąpi. Zwłaszcza, że w niewiele wyższej cenie dostajemy jeszcze dodatkowe większe mapy do "normalnego klimatu" i desantu.
Razem z mapami załączono 15 scenariuszy (jeden w dwóch wariantach). Prawie wszystkie wymagają innych dodatków i trzymają różny poziom. Nie ukrywam jednak, że to właśnie w tym dodatku znajdują się ulubione z moich scenariuszy.
Jak dla mnie ideał :)
Gdyby oceniać ten grę tylko za zawarte w niej modele, to od razu dostałaby 5/5. O jakości ich wykonania można by pisać godzinami, a nadal nie oddano by im wszystkiego.
Niestety razem z nimi zawarta jest gra, która nie jest aż tak doskonała. Nie oznacza to oczywiście, że jest zła. Blackstone Fortress to przyjemna gra przygodowa, w którą bardzo dobrze gra się ze znajomymi. Jednakże po wielu partiach wychodzą jej mankamenty – długi czas rozkładania planszy, powtarzający się przeciwnicy, duża losowość, czy brak bardziej rozbudowanych mechanik wpływających na całą kampanię. Wiele z tych problemów zniwelowały dodatki, jednak nie są one już dostępne.
Mimo wszystko rozgrywki potrafią być satysfakcjonujące, a do tej pory Games Workshop ma problemy ze stworzeniem lepszej gry planszowej. Szczerze grę polecam, choć radzę podczas rozgrywki przymknąć oko na pewne jej mankamenty.
Raczej słaby
Gdybym miał wybrać mój największy zawód RPGowy ostatnich lat, to byłby to właśnie ten system. Mechanika jest toporna i bardzo źle wytłumaczona w podręczniku, do tego stopnia, że pierwsze kilka sesji omijaliśmy znaczące zasady. Sama mechanika jest też bardzo staroświecka i przywodzi na myśl raczej Cyberpunk z ubiegłego wieku, niż nowoczesne systemy. Brakuje przy tym końcowych szlifów, nieraz zasady są napisane tak bez szczegółów, że zostawiają za duże pole do interpretacji, w innych miejscach natomiast twórcy marnują akapity na powtórzenie już wcześniej wspomnianych regół.
Czytaniu zasad nie pomagają liczne błędy językowe i ortograficzne, a także brak przejrzystości w rozłożeniu treści. Właściwe w samym wydaniu można pochwalić jedynie grafiki, które trzymają najwyższy poziom.
Co do przygody znajdującej się w podręczniku, to jest absolutnie koszmarna i pisanie na jej temat czegoś więcej to absolutna strata czasu.
Łyżką miodu w garnku dziegciu jest opis świata, który stoi na nadzwyczaj wysokim poziomie. Pobieżnie opisano wszystkie ważniejsze regiony, ale i każdy dostępny w grze przedmiot (i to oczami osób mieszkających w świecie). Jest to bardzo klimatyczne i naprawdę sprawia, że czytelnik chce się bardziej zgłębić w świat przedstawiony.
Jednak nadal nie pozwala mi to uczciwie polecić tego systemu. Przypadnie on do gustu raczej tylko fanom staro szkolnych RPGów lub największym zwolennikom uniwersum Geralta. Ci nie mają bowiem za wielu alternatyw.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo ciekawa i nietypowa gra wojenna. Każdy gracz dowodzi jedną stroną aliancką, jak i połową sił niemieckich. Mechanika operuje na skali armijnej i skupia się raczej na logistyce, jest też zaskakująco (jak na polski rynek) nowoczesna. Obydwaj gracze aktywują swoje bloczki naprzemiennie i dysponują abstrakcyjnymi zasobami oddającymi charakter danych frakcji.
Po wielu partiach nie jestem w stanie tej gry nie polecać. Zdecydowanie potrzebujemy więcej takich eksperymentów na rodzimym rynku.
Dobry, solidny produkt
Bardzo dobry spray od GW. Słyszałem opinie, że przywiera gorzej od innych podkładów, jednak sam nie miałem z nim nigdy żadnych trudności.
Jak dla mnie ideał :)
Doskonały system doczekał się kolejnej, jeszcze lepszej edycji. Nawet kiepsko wydany byłby godny polecenia.
Jednak tym razem jakość wydania broni się sama. Tłumaczenie jest świetne i zawiera uzupełnienia nieobecne w anglosaskiej wersji.
Dobry, solidny produkt
Bardzo ciekawy dodatek pozwalający znacząco przedłużyć życie tej gry na stołach. Niestety nie cały prezentuje idealny poziom.
Nowe piramidy są cudowne, nie wyobrażam sobie już grania bez nich. Tak samo nowe karty walki i BI świetnie się sprawdzają.
Zmiany w fazie świtu i warunkach zwycięstwa uważam za lekko prze komplikowane, ale na pewno znajdą swoich zwolenników.
Niestety tytułowa droga jest moim zdaniem dość kiepskim rozwiązaniem. Całkowicie zmienia balans gry i dodatkowo zauważalnie ją wydłuża. Można spróbować, ale chyba raczej w ramach odskoczni.
Całościowo to jednak naprawdę dobry dodatek i najlepszy krok do rozwijania tej gry.