Radziu_pl - recenzje
Koszulki Magnum cooper nie pasują na karty bogów, zatem jakie będą pasowały?
Do zakupu gry przekonałem się po zobaczeniu planszy na Porcie Gier w Łodzi.Gra jest doskonałą formą spędzenia rodzinnego czasu, ale też imprezowym wstępem planszówkowym. Ma bardzo ciekawą i dynamiczną mechanikę, w której układamy swego rodzaju opowieść, film, krok po kroku przeżywając sceny w iście westernowskim stylu. Strzelaniny, podkradanie, szamotanina, skakanie z wagonu na wagon, a do tego nad wszystkim czuwa szeryf. Spotkanie go oko w oko, kończy się dla nas mało przyjaźnie. W grze znajdziemy karty bohaterów z różnymi umiejętnościami, karty strzałów, kartoniki brylantów, worków z kasą i walizkę pełną kasą. Przemieszczamy się po dwóch poziomach pociągu, kradniemy jak najwięcej jednoczesne nie dając się okraść. Wykonanie bardzo przyjemne w tym przedziale cenowym. Podsumowując: + mechanika, + wykonanie, + grafiki, + klimat!, + regrywalność, + lekkość, + bardzo proste zasady. Moja ocena to 9,5/10.
Po raz pierwszy moją uwagę do tej gry przyciągnęła okładka, wyrazista, wpadająca w oko, jak się później okazało wizytówka całej tej przepięknej gry. Jest pomysł, ciekawa i rzadko spotykana tematyka, no i zwieńczenie tego wszystkiego - czyli wykonanie! Gra jest dosyć prosta zatem dla graczy początkujących, jak i bardziej doświadczonych. Ciekawa mechanika licytacji poszczególnych ras podwładnych morskiego królestwa, jest pewien stopień ryzyka w tym działaniu, można zyskać lub sporo stracić. Walutą są perły, które są dobrze wykonane, chociaż lekko niesforne, gdyż lubią nam się turlać gdzie popadnie, Wydawca starał się to zminimalizować, poprzez plastikowe pojemniczki w kształcie muszli. Kwintesencją gry są karty lordów, których należy werbować oraz kartoniki miejsc w podwodnym królestwie. Wszystko cudownie wydane graficznie i jakościowo. Jedyna rzeczy, która jest zauważalnym minusem w grze to walka z wrogiem królestwa - mureny. Można albo z nimi nie walczyć, albo walczyć i z automatu wygrywać.
Podsumowując: + grafiki na kartach oraz planszy, + jakość wykonania, + mechanika, +klarowność zasad, + jasność ujęcia w instrukcji, + regrywalność (gdyż w jednej rozgrywce nie uda nam się raczej wyczerpać całej talii lordów), + okładka, + klimat (czuć podwodne królestwo), - walka z wrogiem i automatyczne zwycięstwo. Moja ocena 9/10.
Gdy pierwszy raz zobaczyłem tę grę nie byłem przekonany, ale udało mi się w nią zagrać na Łódzkim Porcie Gier, bardzo spodobała się mnie i żonie - wynik był prosty - musieliśmy kupić ;) Gra jest klimatyczna i estetycznie wykonana. Grafiki na kartach mnie odpowiadają ale wiem że to kwestia gustu, nie wszystkim to pasuje. Jeśli chodzi o mechanikę jest na prawdę prosta i sądzę że każdy ją załapie, zatem polecam dla początkujących ale też starych wyjadaczy na lekką rozgrywkę. Trzeba przyznać, że gra zajmuje sporo miejsca. Nie traktowałbym tego jako wadę a raczej specyfikę gry - w końcu budujemy drzewo genealogiczne. Duży plus dla wydawcy za fimiki instruktażowe oraz możliwość ściągnięcia lub zakupienia za 1 grosz kart z błędami - super sprawa oby takich wydawców więcej - ale w końcu to Portal :)
Podsumowując + tematyka, + grafiki, + estetyczne wydanie, + wsparcie wydawcy, + klarowna instrukcja, + spora regrywalność, + lekkość mechaniki, +/- miejsce na stole, - bywają sytuacje gdzie nie mamy zbyt dużej możliwośći rozegrania przy kiepskim doborze kart na początku. Moja ocena 8,5/10.
Jako, że jestem ogromnym fanem Gry o Tron nie mogłem obok tego tytułu przejść obojętnie. Zatem otrzymałem w prezencie na urodziny. Gra jest wspaniale wykonana, ale to już standard FFG :) Piękna plansza, eleganckie i praktyczne zasłonki, miłe dla oka karty, niesamowite figurki oraz żetony. Zatem optycznie geniusz.
Jeżeli chodzi o rozgrywkę to wszystko niemalże zależy od gracza, masa decyzji do podjęcia. Głównie militarnych i taktycznych, gdyż gospodarka jest tu ograniczona do minimum , ale w tym przypadku to na plus. Gra dobrze działa na 3 i na 6 graczy. Jeśli macie możliwość polecam na 6 osób, rozmach, intrygi, sojusze, konflikt na każdym kroku, to jest to czego można od tej gry oczekiwać i w pełni się to otrzyma.
Nie polecam osobom, które nie lubią się konfrontować i nie mają dystansu do poczynań na planszy. Nie raz można się przy planszy ostro pokłócić. Odradzam również osobom rozpoczynającym swoją przygodę z planszówkami.
Także podsumowując + klimat, + wykonanie, + mechanika!!, + regrywalność, + klarowna instrukcja, + wielogodzinna rozgrywka, +/- zasady. Moja ocena 10/10.
Gdy pierwszy raz widziałem tą grę nie byłem do niej przekonany, ale po całej partii, musiałem zakupić :) Bardzo ciekawy tytuł osadzony w czasach antycznych, za co dla mnie już duży plus. Gra z innowacyjnym jak dla mnie sposobem gry czyli gramy wszyscy na trzy, cztery. Czyli każdy z gracz gra w tym samym momencie. Nikt się nie nudzi, jest czas na zastanowienie, ale nie przeciąga się w nieskończoność. Karty są duże i wszystko na nich widać. Im więcej osób gra tym ciekawiej i więcej się dzieje. Gra ma dużą regrywalność, gdyż każdorazowo możemy grać innym cudem świata co generuje trochę inną taktykę. Także podsumowując + klimat, + wykonanie elementów, + ciekawa mechanika, + proste zasady, + regrywalność, - mała interakcja z innymi graczami niż sąsiedzi. Moja ocena: 8.5/10
Gra jest bardzo prosta. I idealna na początek przygody z planszówkami lub też by kogoś zachęcić do planszówek. Po poznaniu zasad rozgrywka leci błyskawicznie. Z kimkolwiek nie grałem każdy szybko łapał zasady. Jednak nie można grać w nią bez końca bo po pewnym czasie doskwiera powtarzalność i gotowe schematy działania. Po dłuższym czasie warto pomyśleć o dodatkach. Nie mniej dobra na przerywnik przy cięższych tytułach lub gdy nie chcemy nadto się głowić. Niezbędne są koszulki. + kolorowa i estetyczna + ładnie wykonane wagoniki + proste zasady + przyswajalna instrukcja - po wielu rozgrywkach doskwiera schematyczność, lecz dodatek powinien dodać świeżości. Moja ocena 8/10.
Jest to najlepsza gra kooperacyjna w jaką grałem. Dla mnie król w swoim gatunku. Rozgrywka jest emocjonująca, bo nigdy do końca nie wiemy co się wydarzy. Przy jednej rozgrywce gra się spokojnie a przy innej gra rozkłada nas w trzech turach. Nie ma jednak wątpliwości że chce się w to grać, grać i grać. Nie ma szans na dwie identyczne partie :)
+ ciekawa tematyka
+ duże regrywalność
+ proste zasady
+ intuicyjna
+ schludna i ładnie wydana
- "lider" może zepsuć zabawę
- plansza jest pokryta papierem kredowym, przez co widać najmniejsze rysy, ale nie jest to jakiś duży minus
Dla mnie 9.5/10
Bardzo dobry i zbalansowany dodatek. Podoba mi się to że dodatek wrzuca nas w wojnę między siłami nieba i piekła i w zależności czy jest się dobrym czy złym coś się zyskuje lub traci :) Nowi bohaterowie są bardzo ciekawi. Rozszerzające możliwości talie stajni oraz zadań czarownika.
+ grafiki
+ nowi ciekawi bohaterowie
+ figurki
+ alternatywne zakończenia - co zmienia trochę profil rozgrywki
+ karty stajni i zadań czarownika
+ tematyka dodatku
+ wiesz że co płacisz, czyli dużo i ładnie :)
- brak ;)
Ocena samego dodatku 10/10 :)
Jest to niesamowita gra przygodowa, bardzo losowa, ale czego sie spodziewać, w końcu kiedy wyruszamy przezywać przygody nigdy nie wiadomo kogo spotkamy i co znajdziemy. I dokładnie tak jest tutaj. Jak dla mnie przyjemnie czuć klimat rozgrywki, poprzez liczne grafiki i ich opis, figurki - kocham, i wieeeele dodatków :) Polecam koszulki.
+ jakoś komponentów
+ grafiki
+ figurki
+ klimatyczne kości
+ wiesz że co płacisz
+ wielogodzinny rozgrywka (Nasza najdłuższa partia w podstawkę to 7h :))
+ przygoda
- nie do końca doprecyzowane zasady w niektórych sytuacjach
Ocena: 9/10