Ragnarxxx - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Pandemic: Czas Cthulhu to gra, którą wiedziałem, że kupie po tym jak zobaczyłem na BGG, że powstaje. Dlaczego?
Po pierwsze jestem można powiedzieć fanem motywów Cthulhu. Po drugie słyszałem, że Padnemic to świetna gra, ale patrząc na cały design ratowania swiata przed chorobotwórczymi kolorowymi kostkami, nie zachęcał...
a Tu mechanika Pandemica + plus ciekawy motyw = bardzo dobra gra!!!
Nie wypowiem się czy różnice są i czy warto mieć ja jak już ktos ma Pandemic, ale dla mnie ot był strzał w dziesiątke.
Bardzo szybka kooperacyjna (w porównaniu do serii Eldritch/Arkham Horror) gra o małej losowości swoich poczynań. Z początku myślałem, że rzucanie kostką nie wiele zamieszania bedzie wprowadzać, ale tutaj rzadko kiedy zdecydujesz się na ruch wymagajacy rzut kością bo każdy taki rzut to ryzyko ale i adrenalina.
W skrócie polecam dla fanów szybkiej kooperacji, gdzie liczy się planowanie.
Jak dla mnie ideał :)
Dodatek jak zwykle nie zawodzi, to samo co już znamy tylko jeszcze więcej. Nowi przedwieczni, nowe potwory, nowe karty mitów, nowe preludia,nowa przygoda, nowe karty spotkań. Nowością jest wprowadzenie żetonów osłabień, ciekawy mechanizm aczkolwiek irytujący, jak każde zło spadające na nasze postacie. Jeśli jest to wasz pierwszy dodatek, zwróćcie uwagę że nie ma tu żetonów skupienia - dość istotnej mechaniki gry innych rozszerzeń, aczkolwiek można ja zaimplementować nawet bez dodatków zastępując żetony czymkolwiek.
Jeśli jesteś fanem gry kupuj w ciemno, jeśli grasz dorywczo i zastanawiasz się nad jakimś dodatkiem, może lepiej zacząć od któregoś z mniejszych np. zaginiona wiedza.
Duży plus jak zawsze za szybki transport i idealne zabezpieczenie gdzie pomimo ulewy zawartość nietknięta.
Dość ambiwalentna gra. Z założenia miała być tym czego szukaliśmy w naszym gronie, super klimat, dobra mechanika i gra na 6 osób. Tak jak jesteśmy zachwyceni niezmiennie Cykladami tak, Gra o Tron trochę zawiodła.
Wykonanie jest super! Mechanika też ciekawa! Ale kilka rzeczy kuleje. Czas rozgrywki - jeśli w gronie graczy sa ludzie którzy lubią główkować, to opcji, które trzeba wziąć po uwagę jest pełno, a tym samym rozgrywka się dłuży. Końcówka gry jest najmniej ciekawa, sprowadza się do tego by obserwować i niszczyć tego kto jest najbliżej zwycięstwa. Zdarzają się sytuacje, gdzie jeden z graczy ze względu na swoje decyzje odstaje w gonitwie po tron i juz nie jest w stanie tego w żaden sposób nadrobić, jedynie przeszkadzać innym (a to mało interesujące zazwyczaj).
Dużym minusem jest rozstawianie wszystkiego, zwłaszcza jeśli gramy na mniej osób...trwa to za długo, plus wytłumaczenie zasad nowym graczom trwa, na samą myśl o tym, że miałbym grać z nową osobą odpycha mnie od tej pozycji.
Aczkolwiek jeśli masz stałą ekipę, którzy lubią realia książki/serialu i lubią dłuższe gry z negatywną interakcją jest spora szansa, że was ta gra urzeknie. W naszym gronie po mimo teoretycznego dopasowania do naszych potrzeb, nie spełniła naszych oczekiwań.
Jak dla mnie ideał :)
Idealny woreczek na kości do gier w klimacie Cthulhu (Eldritch Horror, Arkham Horror) czy też jako woreczek na wskazówki w EH.
Stanowczo za mały np. do losowania potworów w EH czy AH.
Pięknie wydana, z humorem, gra planszowa z negatywną interakcją o prostych zasadach, a zatem bardzo dobra na rozpoczęcie zabawy z planszówkami. Mimo prostoty, dzięki wielu kombinacjom nie nudzi nawet starych wyjadaczy. Warto mieć ją w kolekcji, a dla osób którym więcej zasad nie przeszkadza i chcieli by było wiecej możliwości polecam Cyklady.
Jak dla mnie ideał :)
Stosuje do kart z Eldritch Horror, pasuje zarówno na standard american jak i mini american (w koszulkach), zdecydowanie najlepsza opcja jeśli ktoś nie chce używać woreczków strunowych i mieć porządek.
Avalon - gra mityczna, ile razy to człowiek próbował zachęcić znajomych do rozegrania partii, ale gdy planszówkowi wyjadacze widza same karty i ze trzeba "gadać" to jest to zadanie trudne. Jednakże gdy już się udało, to efekt kilku-kilkunastu partii pod rząd murowany.
Gra wciąga, każdy chce spróbować swych sił w oszukiwaniu, dlatego ciekawiej gra się złymi.
Jednakże by rozkręcić towarzystwo, potrzeba przynajmniej jednego mówce, kogos kto bedzie rzucał oskarżenia, dopytywał, wyjaśniał - takie podejście uruchomi nawet tych którzy nie chcą wykazywać własnej inicjatywy - w innym wypadku grać się nie da.
Jak dla mnie ideał :)
Gra zakupiona jako prostsza, szybsza alternatywa dla Eldritch Horror i sprawdziła się w tej roli znakomicie.
Duża losowość, ale wymaga też odrobinę strategi. A kto lubi rzucać kośćmi poczuje się jak w domu. Po rozegraniu pierwszej partii wydaje się wręcz banalna w porównaniu do "dużego brata".
Nie wiem czy to tylko moja kopia gry, ale warto zwrócić uwagę na to by BARDZOOOOOOO ostrożnie wypychać żetony z kartonu, gdyż u mnie w niektórych przypadkach wierzchnia warstwa żetonu zaczęła odchodzić. Pierwszy raz spotkałem się z tym, a już nie jeden żeton wypychałem :/
Jak dla mnie ideał :)
Koszulki świetne, prawdziwy rozmiar "standard american" używałem innych i były np. za duże.
Sztywne, dzięki czemu dobrze się wkłada, tasuje i spokojnie można wielokrotnie zmieniać w nich karty.
Trzeba zwrócić uwagę że z racji grubości koszulek, deck kart może niebotycznie powiększyć swoje rozmiary i zajmować więcej miejsca i np. nie mieścić się już wyprasce czy pudełku.
Cena na Rebel.pl zacna i dostawa pierwsza klasa!