Sas - recenzje
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo udany produkt! Choć żadna z jego części składowych (poza może ilustracjami) na to nie wskazywała. Bawiliśmy się świetnie i czekamy na więcej!
* Narracyjnie bez fajerwerków - dość pretekstowa historyjka, stylizowana na rozgrywkę z Nemesis - chociaż doceniam kilka zakończeń, upodabniających całość do oryginału.
* Zagadki fajne, chociaż wiadomo - jedne przypadną do gustu bardziej niż inne.
* Komponenty ładne i czytelne. To w jaki sposób gra je wszystkie wykorzystuje zasługuje na order z grubej, kaszerowanej tektury (adekwatny do medium).
Raczej słaby
Podręcznik kupiłem jakiś czas temu, żeby dołączył do kolekcji. Ostatnio jednak udało mi się go przeczytać i przetestować, więc dzielę się opinią:
Na początek warto podkreślić, że Copernicus jak zwykle odwalił dobrą robotę, szacun i w ogóle.
Podręcznik w twardej oprawie, full color i kreda plus zakładka materiałowa. ALE - ilustracji mało, a te co są to w większości grafiki z gier CDP (niby to nie wada, ale wobec tego podręcznik mógłby być tańszy...). Sam layout przypomina podręcznik do WOSu z zeszłej dekady... Łatwo się czyta, ale dość trudno znaleźć konkretne informacje rozstrzelane po licznych ramkach, marginesach i podrozdziałach. Plus uboga szata graficzna na stronach bez ilustracji - tylko kolorowy pasek u góry jak w starej encyklopedii. Układ graficzny W OGÓLE nie wprowadza w klimat świata.
Mechanika - działa, ale to jej jedyna zaleta. Przesadnie skomplikowana tam, gdzie mogła być prosta, prostacka tam, gdzie mogła wykazać się finezją. Magia i rozwój postaci są bardzo uproszczone. Za to wszystkie testy w walce to testy przeciwstawne z 3 zmiennymi do dodania po obu stronach. I 3 statystyki, których zmniejszanie się musimy śledzić w czasie walki.... Co przy pomocy ołówka i gumki jest bardzo łatwe. Raczej dla masochistów.
Opis świata - dość bogaty, zwłaszcza podoba mi się matrix do określania stanu świata po przejściu gier wideo - bardzo ładny akcent. Tyle, że jak ktoś grał w gry CDP, to i tak wie więcej niż w tej książce zawarto. Solidna robota, ale bez szału.
Sekcja dla Mistrza Gry i scenariusz na plus, bo kilka ciekawostek (jak np. opis czym jest powergaming) to nowinki w branży. Ale to drobnica.
Ogółem w tej cenie podręcznik oceniam na solidne 4/10. Czy 2/5 w przypadku skali Rebela. Jak ktoś jest fanatykiem uniwersum może dodać oczko więcej.
Gdyby był o połowę tańszy, polecałbym każdemu - za 180 zł można jednak kupić o niebo lepsze systemy.
Jak dla mnie ideał :)
Gra porywa! Wykonaniem, settingiem i... przytłaczająco dużą ilością mechaniki, bardzo jednak dobrze przemyślanej.
Naprawdę szkoda, że nie ukazało się więcej dodatków....
W porządku, bez rewelacji
Ładny gadżet w niskiej (jak na GW) cenie. Zgodnie z przewidywaniami, nie jest używany - ot, leży jako ozdoba stołu. Przy okazji warto zaznaczyć, że wbrew intuicji jest on zrobiony z gumy a nie plastikowy (czy to dobrze czy źle, rzecz gustu - mnie się podoba, że nie ślizga si po stole).
Jak dla mnie ideał :)
Najlepsza edycja Cthulhu. Kropka. Naprawdę warto zainwestować w wydanie w twardej oprawie - jakość książki powala, a oglądanie jak rozpada się ona na strzępy złamałoby mi serce ;).
Dobry, solidny produkt
Pięknie wydany podręcznik, trochę powiela treść Kiperowego handbooka - muszę przyznać, że nie jestem fanem rozbijania podręcznika głównego na kilka książek. Tym niemniej, to jest najlepsze Cthulhu ever!
Dobry, solidny produkt
Bardzo ładny i solidny teren do 40stki, jeden z nielicznych, które można kolorowo pomalować.
Warto jednak pamiętać, że jest to garść drobnicy, którą ciężko pokleić w kupki - nie jest przez to łatwy w ustawieniu.
Jak dla mnie ideał :)
Solidny, znany już dobrze system, o którego wadach i zaletach rozmawiano już długo i namiętnie, zatem pozwolę sobie skomentować jedynie jakość wydania. Tłumaczenie go wymagało tytanicznej roboty ze strony wydawcy, za co należą się mu wielkie brawa i wdzięczność polskiej braci RPGowej, również utrzymanie jakości wydania anglojęzycznego FFG musiało być nie lada wyzwaniem. Oby więcej takich projektów.
Dobry, solidny produkt
Zaczynając od najważniejszej dla wielu osób oceny - gra znacznie lepsza od Wiedźm, jednak wciąż nie tak dobra jak Ankh-Morpork.
W grze znajdziemy dwie opcje rozgrywki - kooperacyjną i rywalizacyjną. Obie wykonane w zupełnie inny sposób (de facto dwie różne gry) choć na pierwszy rzut oka opcja rywalizacyjna zdaje się być po prostu okrojoną wersją pełnej, kooperacyjnej gry.
Gra łatwa do opanowania, dająca sporo frajdy. Mimo prostoty zasad dość nieprzewidywalna.
Wykonanie elementów gry na najwyższym poziomie, piękny produkt. Dobra, godna polecenia gra - zwłaszcza dla fanów Terrego, którym znudziło się już AM a do Wiedźm nie mają serca ;).
Świetna gra! Godny następca Talismanu. Posiada wszystkie wady ww. tytułu, ale dysponuje za to bajecznym settingiem i wspaniałym wykonaniem. Warto!
Gra idealna - doskonale wyważona losowość z poziomem skomplikowania, najlepsza planszówka na imprezy. Bardzo wierna duchowi Świata Dysku!
W porządku, bez rewelacji
Bardzo ładnie wydana, jednak wyjątkowo przeciętna gra - wierna settingowi Świata Dysku i solidnie wykonana. Doskonała gra familijna lub na "lekkie" imprezy, świetna też dla nowych osób nieobytych z planszówkami.
Jak dla mnie ideał :)
Gra wygląda oszałamiająco - elementy z cienkiej tektury raczej do zalaminowania (w tym tory punktowe), ale poza tym wizualnie doskonała! Zasady przejrzyste i bardzo dobrze skalujące się do liczby graczy.