Jak dla mnie ideał :)
Bardzo udany produkt! Choć żadna z jego części składowych (poza może ilustracjami) na to nie wskazywała. Bawiliśmy się świetnie i czekamy na więcej!
* Narracyjnie bez fajerwerków - dość pretekstowa historyjka, stylizowana na rozgrywkę z Nemesis - chociaż doceniam kilka zakończeń, upodabniających całość do oryginału.
* Zagadki fajne, chociaż wiadomo - jedne przypadną do gustu bardziej niż inne.
* Komponenty ładne i czytelne. To w jaki sposób gra je wszystkie wykorzystuje zasługuje na order z grubej, kaszerowanej tektury (adekwatny do medium).
Raczej słaby
Podręcznik kupiłem jakiś czas temu, żeby dołączył do kolekcji. Ostatnio jednak udało mi się go przeczytać i przetestować, więc dzielę się opinią:
Na początek warto podkreślić, że Copernicus jak zwykle odwalił dobrą robotę, szacun i w ogóle.
Podręcznik w twardej oprawie, full color i kreda plus zakładka materiałowa. ALE - ilustracji mało, a te co są to w większości grafiki z gier CDP (niby to nie wada, ale wobec tego podręcznik mógłby być tańszy...). Sam layout przypomina podręcznik do WOSu z zeszłej dekady... Łatwo się czyta, ale dość trudno znaleźć konkretne informacje rozstrzelane po licznych ramkach, marginesach i podrozdziałach. Plus uboga szata graficzna na stronach bez ilustracji - tylko kolorowy pasek u góry jak w starej encyklopedii. Układ graficzny W OGÓLE nie wprowadza w klimat świata.
Mechanika - działa, ale to jej jedyna zaleta. Przesadnie skomplikowana tam, gdzie mogła być prosta, prostacka tam, gdzie mogła wykazać się finezją. Magia i rozwój postaci są bardzo uproszczone. Za to wszystkie testy w walce to testy przeciwstawne z 3 zmiennymi do dodania po obu stronach. I 3 statystyki, których zmniejszanie się musimy śledzić w czasie walki.... Co przy pomocy ołówka i gumki jest bardzo łatwe. Raczej dla masochistów.
Opis świata - dość bogaty, zwłaszcza podoba mi się matrix do określania stanu świata po przejściu gier wideo - bardzo ładny akcent. Tyle, że jak ktoś grał w gry CDP, to i tak wie więcej niż w tej książce zawarto. Solidna robota, ale bez szału.
Sekcja dla Mistrza Gry i scenariusz na plus, bo kilka ciekawostek (jak np. opis czym jest powergaming) to nowinki w branży. Ale to drobnica.
Ogółem w tej cenie podręcznik oceniam na solidne 4/10. Czy 2/5 w przypadku skali Rebela. Jak ktoś jest fanatykiem uniwersum może dodać oczko więcej.
Gdyby był o połowę tańszy, polecałbym każdemu - za 180 zł można jednak kupić o niebo lepsze systemy.
Jak dla mnie ideał :)
Gra porywa! Wykonaniem, settingiem i... przytłaczająco dużą ilością mechaniki, bardzo jednak dobrze przemyślanej.
Naprawdę szkoda, że nie ukazało się więcej dodatków....
W porządku, bez rewelacji
Ładny gadżet w niskiej (jak na GW) cenie. Zgodnie z przewidywaniami, nie jest używany - ot, leży jako ozdoba stołu. Przy okazji warto zaznaczyć, że wbrew intuicji jest on zrobiony z gumy a nie plastikowy (czy to dobrze czy źle, rzecz gustu - mnie się podoba, że nie ślizga si po stole).
Jak dla mnie ideał :)
Najlepsza edycja Cthulhu. Kropka. Naprawdę warto zainwestować w wydanie w twardej oprawie - jakość książki powala, a oglądanie jak rozpada się ona na strzępy złamałoby mi serce ;).