Jak dla mnie ideał :)
Pięknie wydany podręcznik. Dużo artów (szczególnie mi się podobają te arty klas postaci na całą stronę przed opisem każdej z klas). Oprócz tego dużo wygodniejszy w obsłudze od poprzednika, dużo skrótów i łatwo się odnaleźć gdy się szuka czegoś konkretnego. Kupiłem w zasadzie, żeby mieć na półce plus ewentualnie do jakiegoś szybkiego zajrzenia, bo i tak korzystamy z ekipą z cyfrowej wersji na Beyond.
Dobry, solidny produkt
Gra generalnie całkiem spoko. Nie urywa ale jeśli ktoś lubi Deckbuilding i Gwiezdne Wojny to będzie się dobrze bawił.
Karty są dość generyczne jeśli chodzi o ich działanie i niezależnie od frakcji jest taki sam zestaw, niezbyt oddaje to różnice z charakterystyce wojsk imperium oraz oddziałów rebelianckich, ale może za dużo Star Wars Rebel oczekuję.
Ciekawym patentem jest rozwiązanie zakupu kart, ponieważ możemy kupować jedynie karty neutralne i swojej frakcji, ale możemy likwidować karty z frakcji przeciwnika. Chętnie bym zobaczył taką mechanikę w szerszej liczbie gier tego typu.
Liczę na jakiś dodatek, który by rozróżnił trochę obie frakcje i nadal im specyficznej charakterytyki co by gra Imperium różniła się choć trochę od gry Rebelią.
Jak dla mnie ideał :)
Wariant Alpha Strike jest typowym bitewniakiem z ruchem po calach, z uproszczoną mechaniką walki w stosunku do klasycznego Battletech'a. Wszystkie modele oczywiście zamiennie mogą być używane w obydwu wersjach. Oficjalnie Alpha Strike umiejscowiony w czasie jest w erze Ilclan, która to jest powiedzmy czasem obecnym, ale nic nie stoi by grać we wszystkich erach aż od Star League czy w ogóle olać ery i grac tym czym się chce. Piękne w Battletechu jest to, że grasz z przeciwnikiem tak jak chcesz.
Jak dla mnie ideał :)
Bardzo specyficzna i złożona fuzja planszówki i skirmisha. Każdy mech posiada swoją kartę z całym wyposażeniem. Zasady są dość złożone ale wystarczy trochę pograć i okazują się dość intuicyjne. Wyjątkową cechą systemu jest dbałość o detale: wyposażenie mecha rozłożone na czynniki pierwsze, systemy chlodzenia, poruszania, opancerzenie itd. Polecam na YouTube ogarnąć pół godzinny tutorial a potem dopiero siadać do instrukcji (i tym bardziej podręczników).
Rozgrywkę można sobie dodatkowo urozmaicać opcjonalnymi zasadami, kampaniami itp. Szeroki wybór Mechów (które też można sobie podzielić na epoki, choć jak ktoś chce jak najprościej wcale nie trzeba). Dostępność w Polsce jest całkiem dobra, choć nierzadko trzeba czekać ok. miesiąc na dostawę.
Jak dla mnie ideał :)
Może do zabezpieczenia pomalowanego modelu średnio się nadaje ale rewelacyjnie się sprawdza do obszarowego matowienia lub jak w moim przypadku, zabezpieczenia ręcznie malowanych kostek.