Jak dla mnie ideał :)
Kultowy tytuł. Gra nie jest szczególnie trudna, choć bywa często problematyczna, by kończyć miasta czy trakty ale też ciekawie się gra z młodszymi. Bardzo dobrze rozwija umiejętności planowania oraz zarządzania pionkami. Oprócz tego mega satysfakcja jak ukończy się miasto za 30 punktów.
Tytuł mocno rozwijany z masą dodatków. Niski próg wejścia a zabawa na lata i pokolenia: grałem w to z moimi rodzicami, grałem z moimi dziećmi.
Dobry, solidny produkt
Kilka kart na krzyż, które może nie są czymś rewolucyjnym to zawsze jednak miło powiększyć arsenał. Chętnie zobaczę więcej takich dodatków ale bardziej rozbudowanych.
Jak dla mnie ideał :)
Fantastyczna, piękna w swojej prostocie gra, w trakcie której nie bez powodu często się myliłem i zamiast ślimakami nazywałem swoje pionki robakami.
Dość prosta mechanika zarządzania ruchem za pomocą specjalnych kart i żetonów okraszona planowanie ruchu daje sporo do myślenia w trakcie gry ale jednocześnie też dodaje nieco chaosu i nieprzewidywalności. Czasami cały nasz ruch i kombinacja kart kończy się na wykonaniu akcji tylko jednej z nich a czasami wszystko wchodzi idealnie i aż by się chciało uwiecznić tę chwilę.
Do gry wymagana umiejętność czytania, bo bardzo duża ilość kart zawiera specjalny tekst opisujący zasady użycia danej broni czy sprzętu. To jednak nie przeszkadza w tym, żeby najmłodsi również bawili się dobrze - komiczne bywają ruchy 4 latka, który losowo wybiera karty na podstawie tego, które mu się po prostu podobają i wcale nie kończy najgorszy, bo w tej grze duża losowość przekłada się na masę śmiechu kiedy totalnie dzikie akcje sprawiają, że ofiary liczy się już na palcach obu dłoni.
Gra w którą możemy oczywiście usiąść i rozkminiać, analizować taktyki oraz skupiać się na tym, żeby wygrać. Możemy również na luzie usiąść sobie i bez spiny patrzeć jak wyspa ślimaków płonie a wraz z nią jej mieszkańcy.
Jak dla mnie ideał :)
Pięknie wydany podręcznik. Dużo artów (szczególnie mi się podobają te arty klas postaci na całą stronę przed opisem każdej z klas). Oprócz tego dużo wygodniejszy w obsłudze od poprzednika, dużo skrótów i łatwo się odnaleźć gdy się szuka czegoś konkretnego. Kupiłem w zasadzie, żeby mieć na półce plus ewentualnie do jakiegoś szybkiego zajrzenia, bo i tak korzystamy z ekipą z cyfrowej wersji na Beyond.
Dobry, solidny produkt
Gra generalnie całkiem spoko. Nie urywa ale jeśli ktoś lubi Deckbuilding i Gwiezdne Wojny to będzie się dobrze bawił.
Karty są dość generyczne jeśli chodzi o ich działanie i niezależnie od frakcji jest taki sam zestaw, niezbyt oddaje to różnice z charakterystyce wojsk imperium oraz oddziałów rebelianckich, ale może za dużo Star Wars Rebel oczekuję.
Ciekawym patentem jest rozwiązanie zakupu kart, ponieważ możemy kupować jedynie karty neutralne i swojej frakcji, ale możemy likwidować karty z frakcji przeciwnika. Chętnie bym zobaczył taką mechanikę w szerszej liczbie gier tego typu.
Liczę na jakiś dodatek, który by rozróżnił trochę obie frakcje i nadal im specyficznej charakterytyki co by gra Imperium różniła się choć trochę od gry Rebelią.