krzysiek2222 - recenzje
Całkiem spoko dodatek.
Podstawka mi średnio podchodzi - dodatek próbuje to nieco zmienić. Wszystkie surowce zaczynają mieć nieco znaczenia, dodatkowo każdy stara się bronić przed barbarzyńcami. Polecam.
Jedna z pierwszych gier planszowych od jakich zaczynało się przygody planszowe. Całkiem fajna jak na początek, ale patrząc z perspektywy czasu, obecnie rzadko miałbym ochotę w nią zagrać. Powód? Mnóstwo czasu marnowane na losowe rzucanie kostką i liczenie, że akurat się uda. Dodatkowo zdarzają się partie, że nikt nie chce z nikim handlować. Zwłaszcza za owce :D.
Największe zalety tej gry:
- Duża interakcja,
- Dużo do kminienia jako Długi John,
- Rysowanie po mapie odpręża :),
- Można przyjąć różne postawy podczas gry (blefować innym, żeby mieć skarb dla siebie/itd),
Gorąco polecam.
Dodatek udało mi się zgarnąć w niezłej promocji. Dwie nowe mapy == spore zwiększenie regrywalności i dodanie kolejnego smaku do klasycznej i popularnej gry Wsiąść do Pociągu. Sama gra jest fantastyczna, przez to, jeśli ktoś dużo w nią gra, taki dodatek może okazać się bardzo dobrym zakupem.
Całkiem fajna wersja. Porównując z Europą (najbardziej popularna wersja w PL):
- Dodatkowe meeple i mechanika pozyskiwania pasażerów,
- Jak dla mnie nieco gorsza mapa (brakowało mi tuneli),
- Brzydsze karty biletów.
Ja nie posiadam w tej chwili Europy - mam za to Niemcy. Nie mam zamiaru dokupywać Europy, bo z dodatkowymi zestawami map sprawuje się dobrze. Jak w promocji - polecam. Jak w podobnej cenie do Europy - polecam dopłacić do wersji Europa.
Dosyć prosty Worker Placement. Posiada fajną mechanikę transportu węgla "szolą", Poprzez realizowanie różnorodnych dostaw różnymi środkami transportu, dostajemy okreśłoną liczbę punktów zwycięstwa. Grę wygrywa ten, kto zebrał punktów najwięcej. Brakuje jakiejś dodatkowej mini-mechaniki, ale z drugiej strony prostota to mocna zaleta tej gry.
Ciekawa wariacja na temat gwiezdnych wojen. Podoba mi się możliwość kupna i ulepszania statków. Każda grywalna postać jest różnorodna, co wzbogaca rozgrywkę. W grze rywalizujemy o to, kto zdobędzie najwięcej punktów. Między innymi:
- Wykonujemy wszelakie w różnych partiach Zewnętrznych Rubieży,
- Handlujemy,
- Przemycamy kontrabandę,
- Jako łowcy głów ścigamy wszelakie postaci/roboty,
- Ulepszamy ekwipunek/statek/załogę...
- Walczymy z patrolami: Rebelii / Huttów / Syndykatu / Imperium
Niektóre rzeczy są niestety suche, inne mniej. Zazwyczaj chętnie do tej gry siądę.
Świetna gra!
Nie byłem do końca do niej przekonany dopóki nie zagrałem. Czuć klimat wspinaczki i trudnych wyborów, trzeba zwracać uwagę na aklimatyzację i warunki pogodowe. W tej grze po prostu trzeba się wspiąć jak najwyżej, żeby wygrać.
Gra typu "pstrykanka"
Fajna, klimatyczna, ale Rurku - tu musisz mieć czysty stół. I prosty, bez zakrzywień.
Żałuję, że rzadko kiedy mam okazję w nią zagrać (leży mi na półce).
Dodatek wyłączający z gry (i dodających jako automę) najbardziej przekokszoną postać w Colt Express. :) Jak miałbym polecić jeden konkretny z tej serii to właśnie ten.
Świetny dodatek dodający szybszy środek lokomocji, przez który możemy atakować pociąg, a także nowy pojazd - konny dyliżans.
Zakładnicy dosyć ciekawi, ale losowi, druga walizka też dodaje pikanterii. Polecam.
Jedna z moich ulubionych luźnych / familijnych gier. Dużo śmiechu, dobra zabawa, a często ktoś z szalonym planem może wygrać.
Napad na pociąg - kto zarobi więcej wygra.
Wszyscy gonią po pociągu okradając pasażerów i rywalizują między sobą o to, kto zarobi więcej. Szeryf strzeże cenną walizką, więc niektórzy się na nią przyczajają...
Ta gra ma większą głębię, niż można przypuszczać po kilku rozgrywkach. Robiąc idealne i dobre ruchy możne nawet dość szybko mieć walizkę - ale potem reszta graczy wie, że jak ma taki wybór, to będzie uprzykrzała życie bandycie co zdaje się wystawać ponad resztę.
Po wielu rozgrywkach w Colt Express powiem, że ta gra jest jak wino. Jak już się trochę pogra, to zrozumie się, że trzeba umieć nieco blefować, przewidywać, manipulować.
Bardzo ładnie wydana gra. Plansza jest super. Postaci są podobne do siebie, ale zaczynają się wyróżniać po osiągnięciu swojej zdolności specjalnej. Przy liczbie graczy 4+ gra się naprawdę dobrze - ktoś jest przestępcą, ktoś goni przestępców, ktoś inny ma to gdzieś zbiera złoto / gra w pokera, a tym samym przywabia innego gracza, który chce go ograbić.
A poza tym koniec gry polega na tym, że wszyscy spotykają się w bur... znaczy w kabarecie.
Bardzo ładnie wydana gra. Plansza jest super. Postaci są podobne do siebie, ale zaczynają się wyróżniać po osiągnięciu swojej zdolności specjalnej. Przy liczbie graczy 4+ gra się naprawdę dobrze - ktoś jest przestępcą, ktoś goni przestępców, ktoś inny ma to gdzieś zbiera złoto / gra w pokera, a tym samym przywabia innego gracza, który chce go ograbić.
A poza tym koniec gry polega na tym, że wszyscy spotykają się w bur... znaczy w kabarecie.
Duże pudło Carcassonne zawiera podstawkę, dwa pierwsze dodatki i dużo mini-dodatków.
Dwa duże dodatki super wpasowują się w rozgrywkę. Co do mini-dodatków to w naszych rozgrywkach zwykle wybieramy maksymalnie kilka z nich (1-3) i tak gramy. We wszystkie na raz nie ma sensu bo gra się wydłuża, komplikuje pod względem zasad - a przecież nie za to kochamy Carcassonne.
Całkiem niezły dodatek. Duży pionek potrafi wkurzyć innych w walce o miasta, a karczmy potrafią dać niezłą dozę punktów.
Katedry w moich rozgrywkach zwykle służą do niszczenia miast przeciwnikom, ale czasem zdarza się ukończyć miasto z katedrą, a wtedy leci mnóstwo punktów.
Polecam.
Całkiem spoko dodatek. O ile część "kupcy" nic innowacyjnego i bardzo ciekawego do rozgrywki nie wnosi (każdy kto ma przewagę danego surowca dostaje 10 pkt na koniec gry), o tyle budowniczowie upłynniają nieco grę(możliwość podwójnego ruchu) i dodają ciekawe decyzje.
Świetna gra, w którą każdy początkujący lub nie gracz prędzej czy później zagra. Proste zasady, motyw dokładania kafelek i walka o miejsca na planszy, a do tego dużo rozszerzeń, o które można urozmaicić grę.
Posiadam Ligretto od ok. 8 lat. Super gra!
Polega na układaniu pasjansa w czasie rzeczywistym, gdzie walczy się o "miejsce" w układach z innymi graczami. Ćwiczy spostrzegawczość i zręczność.
Bardzo dobra i przemyślana gra dwuosobowa. Elementy skrojone na miarę. Można próbować grać na różne sposoby, trochę blefować, itd. Bardzo polecam.