Dobry, solidny produkt
Fajne kostki. Biel z czernią to jedna z najbardziej czytelnych kompozycji. Runiczne obramowania nie rozpraszają uwagi, a wyrzucone liczby przyciągają wzrok. Detale wykonane doskonale - każdy precyzyjnie wyryty w kostce, przez co nic nie wytarło się mimo lat turlania po dziesiątkach stołów. Sam plastik doskonałej jakości, odlewy symetryczne i bez jakiegokolwiek defektu.
Dobry, solidny produkt
Rzuty pulami dziesiątek, tradycyjny podział na rundy, trafienia, obrażenia, umiejętności... Po prostu w miarę uniwersalna, mainstreamowa mechanika.
Użyłem do prowadzenia detektywistycznego horroru - zarówno Świat Mroku z ludzkiego punktu widzenia (właściwie sama podstawka nadaje się głównie do zmagań z nawiedzającymi świat duchami) i nieco Zewu Cthulhu. Przypomniałem sobie dzięki temu po raz kolejny jakie są najczęstsze wady mechanik uniwersalnych :) Nie mam większych zarzutów, całość działa i nie jest bardziej absurdalna od największych konkurentów. Problem jak zawsze w braku specjalizacji, zaskoczeń i nietypowych rozwiązań. Nie jest ani wyjątkowo szybko, nie ma szczególnego wsparcia dla horroru ani dla dochodzeń. Z oficjalnymi settingami (Wilki, Wampiry) działa to prawdopodobnie znacznie ciekawiej.
Cena oczywiście jest świetna, zwłaszcza za tej jakości wydanie.
Dobry, solidny produkt
Gra jest relatywnie prosta, ale wymaga kilku partii na ogranie. Dla płynnej i satysfakcjonującej zabawy konieczne jest aby każdy gracz znał na pamięć listę postaci w grze i wszystkie ich zdolności. Przy takiej wiedzy możemy zacząć analizować sytuację na stole, odgadywać posunięcia przeciwników i planować własne. Jest tu trochę losowości (nie mamy wpływu na to jakie karty dobierzemy) ale sednem są trudne wybory - czy wybrać strategię najbardziej korzystną (ale przez to łatwą do odgadnięcia i zablokowania przez przeciwników), czy raczej próbować czegoś mniej optymalnego (ale mniej oczywistego, a przez to bezpieczniejszego).
Dobry, solidny produkt
Dobra relacja jakości do ceny. Według mnie to najlepszy wybór jeśli chcesz koszulkować kolekcję liczącą setki, lub tysiące, kart w standardowym rozmiarze.
Koszulki całkiem solidne, nie rozpadają się samoistnie, ale oczywiście po latach używania gną się rogi a folia matowieje (wyciera się od tasowania). Pojedyncze sztuki (jedna na kilkaset) mają pewne defekty: nadtopienie na zgrzewie, albo zgięcie wynikające ze złego spakowania.
@Grzegorz Błachuciak
Mapa znajduje się na s.248 podręcznika.
Akurat w Klanarchii mechanika nie jest opcjonalna (s.17)
Różnice między klanami są znaczne: różne listy umiejętności, zagrywka i ekwipunek. Nie nazwałbym tego "minimalną różnicą".
Polecałbym jednak wypróbowanie pentagramu i kart. Jeszcze w żadnej grze, nie widziałem narzędzia, które w równym stopniu pomagałoby graczom prowadzić narrację w czasie konfliktów słownych i bezpośrednich.